Zamot Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Hei!Kjøpte i desember 2011 denne 325D M-sport 2007 E91 stasjonsvogn! Med Zito-felger: Med VMR-felger:Oppgraderinger: Bremser: -BMW Performance bremser -Yellowstuff bremseklosser -HEL stålomspunnede bremseslanger Understell/diff: -Quaife Limited Slip Diff (LSD) -Bilstein B16 PSS10 justerbart understell-H&R Stabilisatorstag (27/20mm)-M3 bærearmer foran (øvre+nedre) -BMW performance tårnstag -Powerflex black foring i bærearmer foran -Powerflex black foringer diff-fester -Powerflex black foringer bakstilling (innlegg) -Poly-foring girkassefeste (GS) Clutch: -Short Shift kit (OEM BMW til 335i) -Sachs performance clutch -530xd svinghjul-Clutch restriktor fjernet Styling: -Blackline baklykter-Svart performance grill-Leppe/frontspoiler-LED lys: AE/park-, tåke-, rygge- og skiltlys-Lamin-X tint mørk film på frontlamper -Folierte innvendige lister i biles farge -Varlsingslys Whelen Super Ion LED -Avtagbart hengerfesteHjul: -Zito Corsica black 19" 8,5 ET32, 10 ET35 -Michelin Pilot Super Sport dekk 235/35-19, 265/30-19-VMR V701 8.5 ET35, 9.5 ET33 - SELGES!. Noe urunde. Planer: -Forgestar CF10 Matte black 19" 8,5 ET32, 10 ET35 - kjøpt -Michelin Pilot Cup 2 dekk 235/35-19, 265/30-19 - bestillt -Defa VarmUp - kjøpt -Spoiler/leppe på bakluke (når jeg finner en som passer. E92 og E46 var litt korte) -Splitter eller ny frontfanger? -(Eksos?)-(Stereo?) 2014 (Zito-felger): 2013 (VMR-felger): Bilen har bl.a. følgende utstyr/specs:-Manuell-3 liter Diesel 197hk org.-M-sport utv./inv.-Navi proff-Panorama-Farge: Sparkling graphite-Dakota sportsseter i sort helskinn m/el. memory-Comfort-access (Keyless go-system)-Adaptive Bi-xenon-Bluetooth handsfree-Dynamisk cruisekontroll (med brems)-Hill-assist (Bakkestarthjelp)-Parkeringssensor foran og bak-Fjernlysassistent (automatisk på/av)-Dekktrykkskontroll-Regnsensor-Alarm-Sidespeil med ryggefunksjon (tilt)-18" piggfrie (utslitte sommerdekk har jeg nå byttet til vinterdekk)-17" Pigg(Mangler dessverre hifipakke, koppholdere og utv. lyspakke) Interiør bilder:(Folierte lister, navi og manuell selvsagt!)Slik så den ut da jeg kjøpte den:Tanker/filosofi for modifiseringerMin bil skal være stilren og inspirerende å kjøre, dvs. ligge bra på veien og gå bra. Den skal gi kjøreglede...Bilen skal ikke være for kaksete/se veldig dyr ut, glorete, rånete, eller trekke alt for mye opperksomhet. Men heller være slik at bilinterresserte legger merke til den, kanskje tenker "den var tøff", men ikke nødvendigvis klarer å sette fingeren på hvorfor, men at det er flere diskrete detaljer som utgjør en helhetlig bil. Ingen overdrevne stylingkit eller dekaltrimming her i gården.. Derfor prioriteres understell, motor, og små men "mye virkning for penga modifikasjoner", som detaljer som lykter og grill.I tillegg synes jeg at alle nyere bilene blir kjedeligere og kjedeligere, og merkene blir likere og likere hverandre. E46 320D som jeg hadde tidligere holdt det med senk, chip og felg (samt clubsport splitter, og bytte av foringer når de var slitne), og bilen var fantastisk morsom. Føler det måtte mer til på E91 da den virker større, er tyngre og mindre inspirerende å kjøre originalt (mer nøytral/understyrt?). Så har det ballet på seg med denne bilen, det er også fordi jeg synes det er moro å lese/shoppe og sette på gromme deler. Mye av det jeg har gjort, mener jeg bilen burde/kunne vært levert med fra fabrikk i en M-pakke/Performance pakke/tilvalg.. Det er også moro å se hvor bra den kan bli, men dette en ikke utstillingsbil eller rendyrket banebil, den skal brukes daglig, men allikevel kunne kjøres på bane i ny og ned. Litt om meg-32 år, jobber som prosjektleder-Driver et lite firma på si - bl.a. chip-tuning og foto -Er ofte å se med kamera på biltreff Tidligere biler:-BMW 320D Coupe M-sport E92 '09-BMW 320D M-sport E46 sølv sedan '04-VW Touran 170hk Tdi Excl R-Line DSG '10-Mitsubishi Lancer Evolution IX "Evo 9", '06-Seat Leon 1,8t Sport '01Har hatt disse BMW-ene tidligere: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Flott skute du har skaffet deg. Stooor + fra meg for manuell!! Sikkert en morro shoåpingtralle dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Gratulerer med ny bil! Du har akkurat samme utstyr som jeg har i min ser jeg.. Mangler koppholdere, største lydpakken og lyspakke.. Kommer nok til å nyte masse kjøreglede i denne doningen, og en flott motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Gratulerer med knallbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Gratulerer med konge bil! M-sport og sportstoler blir aldri feil, det er det største savnet på min! Men din ser jo ut som den har det riktige utstyret da, skinn, panorama, stor Navi skjerm osv! Jeg mangler også koppholdere men stor stereo og lyspakke har jeg heldigvis men jeg skjønner ikke hvorfor koppholdere kan være standard! Liker planene dine, bytta selv til Blackline baklykter med en gang jeg fikk bilen! Sjesker selv på interiørlister i sort pianolakk Kan forøvrig anbefale Tuning av disse motorene, har selv fått 265 hk og 560 nm ut av min, verd hver eneste krone spør du meg! 325en går godt nok i massevis med orginale 197 hk men den blir helt rå med 265 hk ESS kan hente ut hele 285 hk men det er litt i meste laget med tange på driftsikkerhet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Gratulerer med grom vogn og heeeelt riktig farge! Hvordan er denne å kjøre kontra e92'n du hadde mtp. draget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Nyyydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Liker planene dine, bytta selv til Blackline baklykter med en gang jeg fikk bilen! Sjesker selv på interiørlister i sort pianolakk Kan forøvrig anbefale Tuning av disse motorene, har selv fått 265 hk og 560 nm ut av min, verd hver eneste krone spør du meg! 325en går godt nok i massevis med orginale 197 hk men den blir helt rå med 265 hk ESS kan hente ut hele 285 hk men det er litt i meste laget med tange på driftsikkerhet! Blackline lykter er mottatt i posten, grillen er montert. Får se hva slags folie som ligger å venter på meg. Carbon, sort pianolakk, eller kanskje hvit carbon (bare for å ha noe annet, og har endel av det liggende).. Gratulerer med grom vogn og heeeelt riktig farge!Hvordan er denne å kjøre kontra e92'n du hadde mtp. draget? Takk! Skulle helst hatt mørk blå, og egentlig sedan. Men 325D med rett utstyr, manuell OG riktig farge er håpløst. Men den er pen, og litt anonym. Er litt moro med "sleeper" bil, så at det er stasjonsvogn bidrar jo ekstra til å overraske folk. Må inrømme at jeg aldri chippet E92'en med tanke på videresalg (ville jo egentlig ha 325d), og originalt gikk den jo som en bøtte ehm.. Anyway, var vant til E46 som gikk vanvittig bra til å være 2-liter diesel. Den føltes nesten sprekere enn E91 325d men det er nok bare følelsen siden den var lettere, senket etc.. E91-en føles mer som en stor bil, komfortabel, tung, stille, men med skikkelig drag levert jevnt og udramatisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Blackline baklykter på Sparkling Graphite bil er helt konge, bare et hint MEGET pen bil du har fått deg, grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Da har jeg fått tatt noen bilder med sort grill og nymonterte blackline baklykter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Sweet mother! Bytte bil..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Fantastisk! Blackline og blanke stusser på eksos-stussene løfter E90/91 MANGE hakk Er en grunn til at E91 er en av svært få stasjonsvogner som ser dritbra ut, det har jeg synes helt siden den kom på markedet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 En liten oppdatering. Fikk dessverre ikke gjort mye med bilen i romjulen som planlagt, både fordi deler ikke dukket opp, men mest fordi bilen stod på verksted. Lille julaften streiket rattlåsen (etter å ha gått tom for batteri dagen før). Kort historie, så ble bilen tauet rett til BMW og de brukte ca 3 uker på å fikse det (inkl venting på deler). I tillegg til forsøk på feillesing samt programmering ble det byttet "junctionbox" og rattstamme. Pris ca 17000,- som heldigvis kjøpsforsikringen dekket det meste av. Men irriterende, spesielt når et enkelt google søk avslører at dette ikke er et ukjent fenomen, og at kanskje BMW burde gå i seg selv og dekke det (gjerne BMW tyskland) selv om garantier har gått ut. Anyway, i går monterte jeg Westfalia avtagbart hengerfeste. Det er litt knot (f.eks. å få av fanger uten å knekke klips), men slik det settet er laget kunne det ikke vært enklere. Slapp til og med å trekke kabel gjennom hele bilen, alt av tilkoblinger var bak ved batteriet (men kan variere fra bil til bil!). Det er ikke synlig, og ingen kapping av fanger var nødvendig (det er et "hull" i undersiden av fanger/plastikk som hengerfeste/kontakt kommer ut av). Men måtte drille et hull til kabel, men om man ikke har PDC kan man bruke eksisterende hull. Prisen for hengerfeste var under 4000,- inkl mva og frakt fra http://www.kfzpoint.de . Anbefales! Har Defa VarmUp liggende klar for montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Flott bil dette! Endestussene og blackline lyktene gjør susen. Det ser ut som det er fargen Sparkling Graphite? Herlig farge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Kjedelig med problemer da Men godt du sier i fra slik at man kan være på vakt selv, også var du heldig som hadde den garantien 17000,- svir bra i lommeboka Har selv vurdert å montere avtagbart hengerfeste, særlig siden vi skal i gang med husbygging og hengerfeste er parktisk da! Men så kom jeg til å tenke på at bilen skal neimen ikke brukes til noen "bygge bil" med henting av materialer og styr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå