Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke byttet enda fordi jeg har ikke fått dem, men hadde bilen opp på bukken og fikk en kompis som er mekaniker og "EU kontrolør" til å sjekke over. Og fant kun slakk i foringene til stabstaget... Er lett å kjenne om lenkearmene er dårlige. De skal være faste i leddene sine, være harde å vri på.

Så lenge delene er fra et kjent merke som meyhle, lemførder osv osv så er det ikke noe problem.

Å kjøre i stykker foringer og lenkearmer er fort gjort med spacere, stivt senkesett og svære hjul..

Svigers hadde svære hjul på en X5, og den spiste foringer. Fikk på mindre hjul så var problemet borte.

Skrevet

Edit: Selv om original koster; jeg har kjørt i stykker uoriginale camber og caster stag på 40.000km....

Sånn generelt gjelder det vel også at disse er montert på korrekt vis. Jeg har hørt at indre bolt skal strammes etter at bilens vekt hviler på foringen, hvis ikke så ryker foringen ganske raskt igjen. Og da hjelper det ikke at man har kjøpt original BMW.

Ja, men foringene var montert korrekt. Har senkesett og bilstein sport, så må nok regne med litt mere slitasje, men 40.000 km er jo litt lite uansett.

Skrevet

Ja, men foringene var montert korrekt. Har senkesett og bilstein sport, så må nok regne med litt mere slitasje, men 40.000 km er jo litt lite uansett.

Ja, jeg mente ikke at du hadde gjort noe feil. Hypotesen min var at de uoriginale delene i enkelte tilfeller får skylden, mens den virkelige feilen har vært monteringen.

40000km var ikke så mye, lurer på hvor mye lenger de hadde holdt med originalt oppsett og ballongdekk (195/65-15)?

• 1 year later...
Skrevet

Hei.

Kanskje en gammel tråd, men har en slags samme lyd som dere sier, men jeg har det bare når jeg bremser og rygger å bremser igjen.. Høres ut som det kommer fra forestillingen.. Stabstag kanskje?? Noe tips hva dere gjorde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...