Gå til innhold

Vask og rengjøring av bil

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Har gjennom tidene vasket mine biler etter gammelmetoden med såpe (diverse typer som jeg har hatt for hånd) og svamp, har også avfettet bilen med vanlig withesprit. Etter anskaffelse av BMW F11 så har jeg fått "klar melding" om at dette utstyret må legges bort og kastes, svamp er fy-fy. :shock: Må legge til at høytryksspyler har vært flittig brukt.

Har da fått tips om å gå inn på sidene til ScandicShine.no og ta meg ut produkter der for bilpleie. Er det noen av dere som har erfaring med deres produkter? Hvilken avfettningstype og bilsåpe skal jeg velge?

Håper på noen gode råd.

God helg - snart JUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ScandicShine.no har veldig mange gode produkter. jeg bruker Chemical Guys GLOSSWORKZ såpa:) utrolig godt,og varer lenge:) av avfettning så bruker jeg Surfex HD. denne er kjempe god:)

så må du jo ha en god vaske hanske. tørkehåndkle,bøtte osv:) send en mail til ScandicShine.no så setter de sammen en god pakke til deg:) de er veldig hjelpsomme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går personlig god for følgende produkter:

Avfetting asfalt: Prickbort, Sonax Power+

Avfetting trafikkfilm/prewash: CG Grime Reaper, Valet Pro Orangde degreaser, CG Green Clean

Bøtte: en eller annen 15-20l med gritguard

Såpe: CG Citrus wash&gloss, CG Glossworz, Duragloss 901

Vaskevott: Mothers ull, CG Washpad

Tørk: CG Miracle Dryer

Quick Detailer: Scholl SW20, CG Speed Wipe

De har pakkepriser på gode kombinasjoner. Ring så får du sikkert anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er ganske mild mot voks/lakkforsegling. Denne brukes når eg har asfalt eller diesel på bilen.

Det eg bruker til "vanlig avfetting er: Grime Reaper, Surfex og Orange Pre Wash.

Dette er avfettinger du blander med vann. (prickbort skal ikkje blandes ut)

All avfetting og såpe tærer på voks/lakkforsegling. Men med rett voks/lakkforsegling og rett utblanda og type avfetting, skal beskyttelsen vare ei god stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjør jeg:

1: Sprayer Prickbort fra vindu og ned, samt nedre del av panser og bakende på bil, lar det virke i 4-5min.

2: Sprayer på Surfex Hd 1:15

3: Skumlegger bilen med egen ht og foamcannon, bruker f.eks Cg Citrus wash 2cm i bunn på cannon, resten med lunket vann. Lar det virke 5min.

4: Spyler av bilen

5: Håndvasker bilen med stor bøtte og gritguard i bunn(rist), bruker f.eks mothers mitt

6: Tørker bilen med f.eks Cg wolly mammoth eller Cg Miracle Dryer.

Bruker Qd innimellom, da f.eks Swissvax Quick finnish eller Cg V7

Sjekk resten du måtte lure på: http://www.detailersclub.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...