Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker å etterhvert gå til innkjøp av en E34 525tds. Som harbarket Audi-fan har jeg lite peiling på BMW ;-)

Har lest en del på forumet, men ikke funnet noe ordentlig "Kjøpsråd"-tråd til disse skjeldene bilene..

Hva burde jeg se etter når jeg browser den store internetten?

Hva burde jeg se etter når jeg ser på bilen? Svakheter osv..

Er det gode autmatkasser med disse motorene, er det mulig å bytte til en sterkere kasse hvis jeg chipper hjernen?

Hvilken type trimming anbefales?

Hvilken prisklasse er grei (for både bilkjøp og chipkjøp)

Jeg er veldig grønn når det kommer til BMW generelt, så jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål med tiden ;-)

Skrevet

Sjekk kanaler, bakluke, og rundt tanklokk etter rust.

turbo, diesel pumpe å automat kassen er vell svakhet på disse også, er vell ikke så lett og finne utav men.

Skrevet

må si meg litt uenig her. turbo er ikke en svakhet på disse, det er svært sjelden at disse blir byttet, trass i ekstrem km stand. Riktige oljeskift er et stikkord her.

Dieselpumpe er heller ingen spesiell svakhet, den er helt lik som på alle andre tyske diesel biler. Pakninger kan begynne å lekke, og elektronikk kan kødde seg, så ja det er et punkt å tenke på, men ikke noe mer spes en på audi 2,5tdi eksempelvis.

Skrevet

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

http://autopower.se/

Den øverste linken her er en bruktguide på e34.. hjelper deg godt på vei :D

Kjøpte meg en e36 325 tds i høst (skal vel være samme motoren). Den har gått 300 000km, men går som en klokke og har hittil ingenting å utsette.. Storfornøyd med motoren, og bilen forøvrig!! (Starter alltid på første slaget uansett temp ned til -10 grader hvertfall, ikke vært stort kaldere enn det hittil i vinter, hvertfall ikke når jeg har kjørt bil)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...