Gå til innhold

Dennis sin "familie vogn" 01 530IAT*Solfilm/nytt batteri?*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ring Frederick hos Scmiedmann og hør da vel. Han kjører en E39 525iT selv og har sikkert en anbefaling til deg :)

+1

Takk skal du ha!!! Skal ringe ASAP

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk ikke tak i noen på Scmiedmann... La igjen beskjed...

2500 pluss moms for å bytte radiator og varmkjøre/lufte... Må si at de tar seg god tid da :(

bilia.jpg

Skrevet

Selvom vi blir slaktet av staten så er det forsatt noe håp...

Vi har ihvertfall ESS, GS, og ikke minst Schmiedmann!!!

Driter i hele bilia greia. Drar bil på henger hjem, så bytter jeg alt selv. Snakket med gutta på Schmiedmann og de hooka meg opp med kule priser og bra service!!! Så nå får jeg en fin fin pakke fra de med radiator samt litt små kose stæsh som jeg plukka med.

Penger spart her.

Skrevet

Kom gjerne med en update og litt erfaringer etter at du har fikset dette. Sikkert flere av oss som må bytte radiator med tiden.

Skrevet

Yes da... Da var bilen helt god og fin igjen. Ligger helt fint på tempen, uten luft i systemet og blåser godt og varmt. Jevnt og fint.

Skulle ta bilder av radiator bytte, men ble ikke noe av da kamera gikk tom for strøm og dama begynte å bli rastløst.

Var jævlig trangt egentlig. Ble mye mikk makk. Trodde først jeg måtte av med vifta, siden kåpa var i veien. Brukte år og dag på å prøve å ta av vifta uten spesial verktøy. Så etter 1.5 timer dreit jeg i hele oppleget og klarte å presse plastikkåpa gjennom radiator og vifta. Gikk akkuratt. Dermen var det MYE tid spart. Og et lite tips. Bruk zalo på de slangene som er et helvete å få på. Tok meg en time å prøve å sette ene slangen på ekspansjons tanken. Nektet å komme på. Smørte bitte litt zalo, og vips. Så til sammen brukte jeg 2.5 time på lok og prøve ut ting. Neste gang så tar det meg sikkert 2-3 timer å bytte radiator og lufte. Denna gangen gikk det ca 6 timer inkludert kaffe/tenke pause og en liten matbit hehe

Legger ut en liten oppsumering seinere på kvelden på hvordan jeg gjorde det, får se hvor mange bilder madammen rakk å ta.

Skrevet

Jada... det sier jo alle det... Stå der med 10 år gammal bil og 140+ på teller´n og ikke muligheten til å låse hjulet som vifta sitter i. Tro meg, jeg stod der og "kacka" på toogtredve´n til jeg ble blå og gul! Den nekta å komme løs!!! Ikke F!!! yes, husker at det var links hehe :P

PS. Og for dere som sier, ja men jeg fikk min løs, og bilen min er 20 +++ år gammal og gått til månene og tilbake 4 ganger... Vell, da har du sikker "litt" mere plass og mindre plast...

Skrevet

såppas... jaja... da hadder jeg uflaks... jeg stod der og stuka i 1.5 time. Og ennå så nekta den å komme av. Den hadde sikkert kommet av med en gang hvis jeg låste den fast. (ringte til en av Schmiedmann gutta på lørdag (!) og han nevnte at det finnes spesialt verktøy for å låse den fast) Og den 32´´ var en smule kort å skjønner du :( Så fikk ikke kommet så bra til. Prøvde å forlenge den osv men til slutt og sist så ble det en ann løsning på det...

• 1 month later...
Skrevet

Skammer meg for å ikke orke å opdatere tråden, men er lat i ny og ne.

Update:

Bilde av ny radiator fra Scmiedmann:

IMG_4525.jpg

IMG_4531.jpg

IMG_4532.jpg

Den virker som bare f den! Og for den prisen så er den verdt alle penga!!!

Koselig med en liten og søt e30 i bakgrunnen.

IMG_4519.jpg

Så til noe mere alvorlig.

bilen bruker ikke mye olje, men den svetter som en gærning.

IMAG0001.jpg

IMAG0002.jpg

Er det kjent problem på e39 eller m54b30 med autolat kasse? Noen forslagg på hvilken pakninger det kan være? Sjekket servo og motor olje. Ikke noe problem.

Tenkte å be Scmiedmann gutta å ta motor vask under når den skal på service til de, for å se hvor den begynner å svette for å så bytte pakningene.

Ellers så er lyddemping/solfilm ikke langt unna... Får se når jeg får muligheten. Vurdere også å slenge inn 3000k hid i grøftelysa da jeg kjører bare med de og AE nesten hele tiden/døgne rundt. Ønsker bare litt bedre lys, og 4300/6000 passer ikke med originale AE mtp fargen på AE. Hva synes dere?

Skrevet

Jo, det blir i såfall når jeg er lei originale AE. Synes det er fint med litt retro look på de AE. Ser også en del som har slengt på jalla 6k lys på AE og da blir ringene så utrolig blurry/uskarpe/blå og billig look. Fysj

Sitter på dybvik og titter litt, og da hadde det isåfall blitt LED AE. Må ha ringene krystalklare og mest mulig new oem look. Har også en del venner som har 6k i AE, så vil skille meg litt ut :)

• 1 month later...
Skrevet

Ja, da var det påskeferie gitt... Tiden flyr. Tenkte skulle legge om til sommer sko etter påskeferien. Venter litt med det da det er kaldt på natta og jeg tar ikke sjansen med kid i bilen om det skulle være noe. Så har jeg bestilt flush av motor/service på bilen og skal bytte topdekselpakningen grunnen til svetting. Må nesten ta det derfra og se om det blir bedre. Neste månede er det full polish og sommer klargjøring hos en detailer så får se om det er mere svetting etter skikkelig motor vask/steaming. Ellers så mekka jeg å knuse den på vei ut av garasjen :(

IMAG0057.jpg

Har bestilt ny så får den når jeg skal ta service. PDC´n drev å småhosta her om dagen, så bestilte ny sensor. Og da begynte den å fungere igjen. Fint :lol: Men får bare ha den til gode, de er til tross alt ikke alt for glad i vinter´n vår. Leker litt med tanken om å beholde vanlig chrom lister eller å gå over til shadow men da ta med felger, så de blir også svarte. Føler bilen er så standar, og linjen mellom fin og billig look er liten, så her må det tråkkes forsiktig. Solfilm og ny grill pluss senk kommer til å hjelpe å avgjøre om det blir shadow eller ikke, så inn til videre så er det sommerdekk og service samt slitedeler bytting som står for tur.

• 4 weeks later...
Skrevet

Går sakte på mods fronten, men det kommer seg nærmere sommeren. Har fått hooka opp time hos en detaljer. Bilen skal få full gjennomgang. Innvendig, utvendig, motorrom, felger osv osv... Gleder meg vilt til det. Men det blir ikke før på slutten av mai.

Ellers så har jeg fått tatt service på bilen og byttet topdekselpakningen og fått flush av motor. Gikk 1 liter mere olje enn det skulle etter flushen grunnen all dritte som har bygget seg opp gjennom årenre. Fikk tatt få bilder, og mobilen min satser på å ta dårligst mulig bilde. Anyway. Bilen føles fin og tight ut, men fått meg til å vurdere ny manifold og sport kats... Det blir isåffall eneste moden power mesig før presse. Tør ikke å presse kassa mere enn nødvendig. Godt å få på sommer sko var det også.

Slenger ut par biler...

h6923kzfm16u1jyusvxf.jpg

6kbvxophxaglcmj5rf37.jpg

jf4tthdsuhotrla4w5s7.jpg

3p30fbd2ibg6k1xdkumi.jpg

3p30fbd2ibg6k1xdkumi.jpg

njljrhsaqy8ftp58kphe.jpg

rvveu16fxufft1ebu5e8.jpg

7nkjjwwd5f36a0ra5vq5.jpg

2hg15qxqafr8rr6ikfv7.jpg

9b1t7wpxdezvc57ggqgs.jpg

ffmzicfgpnheil0vdpl7.jpg

Skikkelig stolt over bmw motorer, straks 150 på teller´n og den ser ut som den har blitt nettopp kjørt inn!!!

Etter servicen så fikk jeg knipset par bilder med en kompis..

IMG_4733.png

IMG_4734.png

IMG_4740.jpg

IMG_4746.png

Shoot6.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Da har det skjedd litt nytt her også gitt... Bilen har vært hos detailer.

Men før den gjorde det så rakk den å runde 150k ;(

2prd0h0st7a79nuu08iu.jpg

DSC_1170.jpg

DSC_1172.jpg

DSC_1173.jpg

DSC_1174.jpg

DSC_1175.jpg

DSC_1176.jpg

DSC_1177.jpg

DSC_1199.jpg

DSC_1200.jpg

DSC_1201.jpg

DSC_1202.jpg

DSC_1203.jpg

DSC_1204.jpg

DSC_1206.jpg

DSC_1207.jpg

DSC_1208-1.jpg

DSC_1208.jpg

DSC_1209.jpg

DSC_1210-1.jpg

DSC_1210.jpg

DSC_1211.jpg

DSC_1212.jpg

DSC_1213.jpg

DSC_1214.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1216.jpg

DSC_1217.jpg

DSC_1218.jpg

DSC_1220.jpg

DSC_1221.jpg

DSC_1222.jpg

DSC_1225.jpg

DSC_1226.jpg

DSC_1227-1.jpg

DSC_1227.jpg

DSC_1228.jpg

DSC_1229.jpg

DSC_1230.jpg

DSC_1231.jpg

DSC_1232.jpg

DSC_1233.jpg

DSC_1234.jpg

DSC_1235.jpg

DSC_1236.jpg

DSC_1237.jpg

DSC_1238.jpg

DSC_1239.jpg

DSC_1240.jpg

DSC_1241.jpg

DSC_1242.jpg

DSC_1243.jpg

DSC_1244.jpg

DSC_1245.jpg

DSC_1246.jpg

DSC_1247.jpg

DSC_1248.jpg

DSC_1249.jpg

DSC_1250.jpg

DSC_1251.jpg

DSC_1252.jpg

DSC_1253.jpg

DSC_1254.jpg

DSC_1255.jpg

DSC_1256.jpg

DSC_1257.jpg

DSC_1258.jpg

DSC_1259.jpg

DSC_1260.jpg

DSC_1261.jpg

DSC_1262.jpg

DSC_1263.jpg

DSC_1264.jpg

DSC_1265.jpg

DSC_1266.jpg

IMG_6160.jpg

Veldig fornøyd med resultatet. Desverre så er det en del steinsprut og noe pirk på lakk fronten, så etter vinter´n er det hel lakering. :( Jævlig kjipt å bruke penger på det, men er nødvendig så den ikke endrer opp som kjeks.

Ellers så har jeg fått bestilt noen deler fra schmiedmann, bla senk. Så får se om jeg rekker å ordne oppi det i løpet av ukene framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...