sigvald Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Hei, Jeg har montert Dynavin v5 spiller i min 2000mod e39 touring (med antenne i sideruta bak), og har elendig radiomottak. I den orginale spilleren var det både en iso-antenneplugg og en fakra plugg koblet i, men nå benyttes bare iso-pluggen. Vil denne løse problemet, eller er det en annen overgang jeg må ha? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Den du linker til er kun til VAG sine antenner. Den må IKKE brukes på andre. Det du har er en Diversity antenne. Søk litt rundt på forskjellige forum. Vet den skaper trøbbel for mange men har ikke lest noe om hvordan fikse det siden jeg selv aldri har hatt en slik en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonAn Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Ikke vær for sikker på det. man finner den jo under deler til BMW. Men bilradiospes kan jo selvfølgelig ta feil de også. Er en eller flere tråder om dette, søk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Det er egentlig feil at den ligger der ja. Denne "triggeren" er for å skru på den originale antenneforsterkeren som VAG bruker. Som du ser så går remoten inn i den sylinderen og gir et signal gjennom senterlederen på antenneledningen til forsterkeren. Står jo også at den er til VAG når du går inn på mer info. På BMW er det en ledning som går separat fra radioen og helt bak til den originale antenneforsterkeren som sitter rett før antenna. Som regel hvit ledning Jobbet 6 år som montør hos Bilradiospes så jeg har klødd meg nok i hodet når det gjelder de der antennene... Men som regel så ble det bra nok med å kun kople til den ene (hovedpluggen) og remoten. Mens har også hørt noen andre som har gitt opp og dytta inn originalradioen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonAn Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Ok, høres ut som du har ganske mye mer peiling en meg hehe! Men fant denne her:http://www.amazon.com/Metra-1997-2002-Reception-Replacing-Aftermarket/dp/B0036WF3NS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Det er den samme som linket til over. Fremdeles for VAG Dette står i linken din: "Audi / VW / European aftermarket radio to factory Coax cable powered amplified antenna" Det som er cluet er det jeg har utheva i setningen over. Dette systemet har ikke BMW. For alt jeg vet så kan faktisk en slik adapter skade den originale BMW antenneforsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2011 Nå har jeg prøvd å søke litt rundt, men finner ingen skikkelige eller entydige svar på dette, eneste jeg ser er at det er flere enn meg som sliter med samme problem. Men er den fakra-(?) pluggen power til antenneforsterker? i så fall må det vel settes +12V på den da? Skulle gjerne likt å fått et skikkelig svar på dette før jeg begynner og trikse og koble... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 23, 2011 Share Skrevet Desember 23, 2011 Nei du skal ikke sette 12V på antennepluggen. Remoten er hvit og står i den store svarte pluggen. Nå vet jeg ikke om du må bruke noen overgang eller noe. Men ettermarkedsradioer og overganger pleier som regel ha blå remote. Se om den er koplet til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå