die4e| Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Min m20b25 TROR jeg sviver på 5 sylindere for tiden, var ved pådrag i en oppoverbakke at den plutselig gikk dårligere å når jeg trykket inn gassen virket det nesten som det gjør når den holder på å gå tom for bensin. Bilen har en veldig spessiell lyd nå, høres litt ut som en traktor. og gurgler litt på lavt turtall Bytta plugger, og det er gnist på alle pluggene og de står i riktig rekkefølge, noen som vet hva problemet kan være?
M|Fjeld Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Sjekk om dysene er tette. Ettersom du har gnist kan nok det være problemet
martinwenberg Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Kan også sjekke med kompresjons-tester. Den skrur du ned i plugghullet på den 5.sylinderen, turner motoren og ser på " displayet " om du har reaksjon der. Hvis ikke kan det være at det ikke er tett rundt toppakningen osv.
die4e| Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Takk for svar! Prøver den kompresjonstesteren viss det ikke er dysene.. Noen som vet åssen jeg kan bytte dysene? første gang jeg skrur på bilmotor ser du.
M|Fjeld Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Kan også sjekke med kompresjons-tester. Den skrur du ned i plugghullet på den 5.sylinderen, turner motoren og ser på " displayet " om du har reaksjon der. Hvis ikke kan det være at det ikke er tett rundt toppakningen osv. Kompresjons testeren brukes på alle sylinderne.. ikke bare en
martinwenberg Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Kan også sjekke med kompresjons-tester. Den skrur du ned i plugghullet på den 5.sylinderen, turner motoren og ser på " displayet " om du har reaksjon der. Hvis ikke kan det være at det ikke er tett rundt toppakningen osv. Kompresjons testeren brukes på alle sylinderne.. ikke bare en Såklart må du bruke den på alle sylinderene for å sjekke om det stemmer Men det jeg mente var at hvis det ikke er noe reaksjon på den 5. sylinderen så er det der problemet ligger.
Robin1379 Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 da må du ta en lekasje test ville tatt av topp dekselet og sjekket vippe armene
martinwenberg Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Dysene ligger rett under innsuget ditt. Du vil se dem når du tar en titt der På hver dyse ligger det en o-ring for å holde det tett. Hvis den o-ringen er ødelagt så er det problemet ditt. Jeg ville egentlig prøvd en komp tester først før du tar av dysene. Du får kjøpt den kompresjons testeren på biltema, legger til en link http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... er-151314/
Kvasi Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Kan også høres ut som den får falskluft. La motoren gå på tomgang og dusj startgass "rundtomkring" på innsugssiden. Øker turtallet har du sprekk i en belg, slange eller noe sånt.
die4e| Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Tusen takk for hjelp folkens! da har jeg litt å bryne meg på skrudde ut alle pluggene og 5 av de var tørre mens den ene var våt, viss det har noen betydning?
Robin1379 Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 sikker på at alle tenner? at kun den ene er våt tyder jo på at den ikke tenner skikkelig, er vel silynder 2 som tenner likt med 5? så prøv og bytt om plugg ledninger på de to
martinwenberg Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 Du kan også prøve å stappe tunga i pluggledninga å få noen til å turne motoren. Da kjenner du fort om det er gnist der, haha neida Hvis pluggene er tørre, kommer det jo ikke bensin dit. Vil nok tro at dysene er tett eller noe slikt? Litt rart at nesten alle skal ta kveld samtidig men du må bare sjekke rundt om kring. Håper du finner feilen og god jul!
Forbiss Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 Viss 5 plugger er tørre tyder det heller på at fem er i orden siden motor går. Men viss du har både gnist og bensin på siste sylinderen så mangler du ein vesentlig ting for å få tenning,nemlig luft. Sjekk vippearmene, sikkert ein som har knekt.
Melkvik Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Viss 5 plugger er tørre tyder det heller på at fem er i orden siden motor går. Men viss du har både gnist og bensin på siste sylinderen så mangler du ein vesentlig ting for å få tenning,nemlig luft. Sjekk vippearmene, sikkert ein som har knekt. Henger meg på denne, ikke uvanlig med knekte vipper armer på m20:)
martinwenberg Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Men er det ikke sånn at hvis pluggene er tørre så mangler den bensin? Er vell lettere å se det på fargen på pluggen. Er pluggene hvit, får den for lite bensin å for mye luft. Er den helt svart, får den for mye bensin og for lite luft. Den skal altså være sjokolade brun for at blandinga skal stemme Hvertfall det jeg har hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå