jonr- Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Hei! 520i, 1996mod. Ingen tikking eller ulyder noe sted. Alt virker bra. Utetemp. var -13. Problem: Bilen hadde akkurat blitt varm (ca 10min kjøring) og ut fra et lyskryss drar jeg 1.gir til 3500-4000rpm. Jeg har sjeldent over 3000rpm, så nå fikk jeg en overraskelse. Hvit røyken stod som bare det. Jeg la den i 2.gir og ga full gass til 5000-6000rpm og jeg røykla alt jeg passerte. Aldri sett så mye hvit røyk. Jeg tenkte umiddelbart topppakning. Jeg stoppet og ser at den er noe lav på kjølveske. Det skulle bare mangle tenkte jeg. Jeg fylte på med ca 1/2 liter vann og da var det helt fullt. Jeg skulle kjøre en langtur, så sur og lei måtte jeg bare fortsette. Da jeg hadde kjørt bilen 30min +++, så prøvde jeg igjen ut fra en rundkjøring. Da var det vesentlig mindre røyk, men fortsatt nok til å lure på om det var en liten lekkasje et sted. Etter 1-2timer så virket alt normalt igjen. Altså; etter at motor var blitt skikkelig varm og vært i bruk 1-2timer, så virket det ikke lenger som det var noe problem. Ved full gass både stille og under fart, så var det knapt noe tegn til røyk. =)
OLEZZ Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Sikker på at du ikke bare forveksler med fuktighet i eksos kontra varm eksos? Det pleier som regel å ryke litt ved første "pådrag" etter bilen har blitt varm. M50/2 har en tendens til å ryke litt mer enn "vanlig" de første 10 min. Det er ihvertfall min erfaring.
Dørhåndtaket Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 skru av olje lokket sjekk om det er hvitt i toppen/ åpne lokket til kjølevannet... lukt etter eksos. start opp .. og kjenn om det blir trykk nedi ekspansjonstanken .. sjekk peilepinnen om fargen er normal.... høres bare ut som kondens for meg, siden det blei borte... akkurat bytta motor i min , til en m52b28 stod i en garasje og fyra opp .. aldri sett så mye røyk.. tenkte detsamme som deg.... men ettr en stund blei alt i orden!
Fliid Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Dra på oftere, så du ikke fyller hele eksosen med store mengder vann. Det er det du har gjort nå. Bare å gasse på videre, ingenting og engste seg for
FTE Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Høres ikke ut som noe problem, er nok som de andre her sier, kondens i eksosanlegget
S. Gunstad Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 M50/2 ryker det mye av, sommer som vinter:-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
jonr- Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Skrevet Desember 25, 2011 Dra på oftere, så du ikke fyller hele eksosen med store mengder vann. Det er det du har gjort nå. Bare å gasse på videre, ingenting og engste seg for Hmm. Kan det være så enkelt da? Jeg var redd det var sprekk i toppen som tettet seg da det ble skikkelig varmt. Høres ikke ut som noe problem, er nok som de andre her sier, kondens i eksosanlegget Aldri vært borti så mye røyk forårsaket av kondens. Det var helt sinnsykt med hvit røyk. M50/2 ryker det mye av, sommer som vinter:-)Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Takk for gode tips. Håper det er så smertefritt
hao Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Dra på oftere, så du ikke fyller hele eksosen med store mengder vann. Det er det du har gjort nå. Bare å gasse på videre, ingenting og engste seg for + 1. Det kan danne seg mye vann i eksosen. Kjør hardt med varm bil og den blir borte. Litt fukt i eksosen som møter kald luft vil gi mye damp (hvit røyk)
Fliid Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Ja, jeg mener det er så enkelt. Man må ikke skape seg hodebry. Så legg ballen død
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå