Gå til innhold

520i eller 525 tds

mathiasgranberg
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs jo hva han skal bruke bilen til, og hva han liker. Skal han ha trekkbil er tds tingen. Er det snakk om en vanlig, men komfortabel, A til B bil så er 520i tingen. (Med mindre han har dieselfetish). 520i er mye billigere og gir dermed mer for pengene. Den går også godt nok til daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 520i med manuell kasse har ikke "skyhøyt forbruk". Ligger vel rundt literen på blandet kjøring. 525tds er ingen sparebørse den heller, og ligger vel rundt 0,7 på blandet. Forøvrig ser jeg at de fine tds'ene ligger rundt 100k med grei km stand, mens tilsvarende fine 520i'er ligger rundt 60k. (Finner billigere utgaver av begge og). Man får mye bensin for de pengene, og hvis han ikke kjører altfor langt (eller tungt lastet) pr år, så er ikke dette gitt på forhånd.

520i med manuell kasse er også teknisk sett veldig enkel og solid. Det er en evig diskusjon om hva som er billigst å drifte (eie/kjøre/vedlikeholde) av bensin og diesel. Det som er sikkert er at regnestykket ikke er selvsagt i dieselbilens favør.

At flere større byer ser på muligheter for restriksjoner på dieselbiler bør også telle, dersom man bor i en av disse byene. Det blir nemlig også en del av regnestykket i såfall.

Innrømmer at jeg er åpen dieselhater, men prøver å svare mest mulig objektivt. Det ser uansett ut som han heller mot en tds nå, hvis vi skal tro en annen tråd han har laget her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

En 520i med manuell kasse har ikke "skyhøyt forbruk". Ligger vel rundt literen på blandet kjøring. 525tds er ingen sparebørse den heller, og ligger vel rundt 0,7 på blandet. Forøvrig ser jeg at de fine tds'ene ligger rundt 100k med grei km stand, mens tilsvarende fine 520i'er ligger rundt 60k. (Finner billigere utgaver av begge og). Man får mye bensin for de pengene, og hvis han ikke kjører altfor langt (eller tungt lastet) pr år, så er ikke dette gitt på forhånd.

520i med manuell kasse er også teknisk sett veldig enkel og solid. Det er en evig diskusjon om hva som er billigst å drifte (eie/kjøre/vedlikeholde) av bensin og diesel. Det som er sikkert er at regnestykket ikke er selvsagt i dieselbilens favør.

At flere større byer ser på muligheter for restriksjoner på dieselbiler bør også telle, dersom man bor i en av disse byene. Det blir nemlig også en del av regnestykket i såfall.

Hiver meg på denne, enig som få også slapp jeg skrive så mye.

Takk cosmo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at jeg er åpen dieselhater, men prøver å svare mest mulig objektivt. Det ser uansett ut som han heller mot en tds nå, hvis vi skal tro en annen tråd han har laget her inne.

Ble ikke noe tds på meg :) har kommet frem til at det blir bensin, tenker 528i med manuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...