M|Fjeld Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 Har en s30b30 motor liggende men vet ikke om den er noen spesielt egnet for turbo konvertering. Noen som vet noe om det.? M50v8 er er solgt for ¨få kjøpt noe gromt understell osv. Kommer helt annpå hvor mye du skal ta ut Men ved et snik bygg er følgende anbefalt: - Turbochip (veldig viktig på denne, da denne motor har veldig høy tenning. - Dyser (større til ønsket antall hk) - Turbokitt - Max 0.4 bar i ladetrykk (noen har mere, men jeg vil ikke anbefale noen mere) Ca effekt 400hk Neste steg på denne ville jeg gjort noe som dette: Smidde stempler Smidde råder Mls eller o.ringet blokk Vanos blokk off plate. Arp i topp og bunn samt nye pakninger over hele motoren Denne motoren med smidd innmat er en motor som lett klarer 700+ uten problemer. Men det koster en del. Kan fort regne ca 40.000KR i deler. Da har du et bra turboktt, dyser, smidde stempler og råder. Så kommer evt datasprut, overhaling/maskinering av motor, pakninger, bolter, clutch+ i tillegg. Tviler på noen klarer å gjøre dette 100% uten å legge nærmere 80.000 i en ferdig motor. Sakset ut fra viewtopic.php?f=1&t=180642
Dirty Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Det er galskap å lade bar på en orginal s50 stemplene ryker før du får starta den opp og når du først har råd til en s50 så bygger du ikke med turbochip og annet jalla. da kjører du sprut og smidd innmat Jeg ville heller satt i s54 Og oppgradert med kompressor hvis du syns det blir for "daut"
anders e30 Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 da her det skjedd litt i det siste , ikke mye siden jeg har stiftet familie å da går det mye tid til det:) liker tilbakemeldinger bade possitivt å negativt. aburet var bare å kaste for det var JALLA mekk Noen som har gulvplaten som jeg har kappet ut på førersiden foran?
SpiXi Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 ser bra ut dette er mye jobb med disse gamle bilene selv kjøpte jeg en som var nesten rust fri. men er fortsatt mye jobb:P stå på videre
anders e30 Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Da her det skjedd litt i helgen:)
anders e30 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Da har brekket å bremse justeringsventilen fått egene plasser:)
anders e30 Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 da har jeg startet å tette ALLE hullene iveggen å hylla mellom cupen å bagesjerommet. Det er mange hull.....
Tynes944 Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Må si det ser noe bedre ut på side 2 enn på side 1, så i meste laget sliten ut på første side. Men ser ut som du har greit med kunnskaper så her følger jeg med!
anders e30 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Tusen takk for fine tilbakemeldinger:) setter stor stor pris på det:) ja bilen ser "noe" bedre ut nå enn tidligere:) men er enorm med jobb å ting tar lang tid men har ikke noe tid jeg må vere ferdig:) har glemt kamra noen ganger nå så må huske det neste gang:) har fått forsterket dempertårnene bak å lagd å sveisen fast en rør fra dempertårn til dempertårn med en forsterknings plate også å så har jeg fått lagd lignene foran bare mellom vanngene foran som også er til å feste event rsdiator eller intercoler i:)
anders e30 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Har sittet å sett å tenkt litt på bur i dag å lurer på om noen har noen anbefalinger av produsenter av bur:) skal ha ett sånn"wrc" bur som går fra tempertårn foran til dempertårn bak:) håper noen har noen gode tips da jeg er veldig usikker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå