Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vill tro lmm er gåen på e34n min. er en m50b25 uten vanos.

bilen stoppa pluttselig, og nå vill den ikke starte

bilen har gått litt ujevnt på tomgang, men uten at det har vært noe sjenerende.

prøvde da og koble fra lmm, da hostet den bittelitt, men fortsatte å gå. så, kan dette være feilen min?

noen som har erfaringener?

Skrevet

det er nok ikke LMM nei. hvis du kobler ut LMM mens biler en i gang høres det ut som bilen kveles før den våkner igjen og går på "normal" tomgang via nødprogram.

med andre ord virker bilen uten LMM, men ikke optimal bensin og luftblanding.

vanskelig å si hva det kan være. merket du noe uvanlig eller symptomer på forhånd?

Skrevet

Hvis bilen starter uten lmm, men ikke når lmm er tilkoplet så er jo sannsynligheten for defekt lmm stor.

Skrevet

da er det prøvd med annen hjerne uten noe futt. bilen får altså bensin, men tydeligvis ikke gnist.

hittil er hjerne og veivsensor byttet. da er det vell kamsensor som er neste som må byttes?

Skrevet

får den ikke riktig signal fra kamsensor - veivsensor får du ikke gnist, er den i orden så kommern;) hadde akkurat samme problem på min bytte kamsens. fikk start med en gang!!

Skrevet

bumper denne, bytta til en annen kamsensor i dag, fortsatt ikke start og få.

hittil er hjerne, veivsensor og kamsensor bytta. starter heller ikke med startspray, så den får

ikke gnist.

ingen som har vært borti lignende? kan alle pluggene ha gått samtidlig?

eller alle coilene gått samtidig?

bilen hadde ingen startproblemer før den stoppa. starta alltid på første forsøk

Skrevet

Hvordan høres den ut når du vrir om tenningen? Går startmotoren som den alltid har gjort eller virker den tregere? En gåen celle eller to på batteriet gir endring i spenningen som kan være nok til at du ikke får dratt igang motoren... Verdt å sjekke om du er i tvil:)

Skrevet

du har bytta veiv og cam sensor og har du sjekka at da ikkje kjem gnist eller høyres da berre sånn ut ? eg hadde noe lignende, startet ikke på starter men startet når eg fikk dradd den i gang...

Skrevet

Høres bare ut som det ikke kommer gnist,Og regner med dette er problemet siden den får fuel. bilen stoppa bare helt uten videre. Er automat, så blir vanskelig og dra den i gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...