Larswilliam Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 vill tro lmm er gåen på e34n min. er en m50b25 uten vanos. bilen stoppa pluttselig, og nå vill den ikke starte bilen har gått litt ujevnt på tomgang, men uten at det har vært noe sjenerende. prøvde da og koble fra lmm, da hostet den bittelitt, men fortsatte å gå. så, kan dette være feilen min? noen som har erfaringener?
OrjanBmw Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 det er nok ikke LMM nei. hvis du kobler ut LMM mens biler en i gang høres det ut som bilen kveles før den våkner igjen og går på "normal" tomgang via nødprogram. med andre ord virker bilen uten LMM, men ikke optimal bensin og luftblanding. vanskelig å si hva det kan være. merket du noe uvanlig eller symptomer på forhånd?
scoot Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Dette er nok ikke LMM, jeg vil tippe på en sensor av noe slag. Kamakselsensor eller lignende.
Larswilliam Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 merket ikke no på forhånd, bilen gikk helt pent. stoppa bare mens jeg kjørte i ca 50kmt. skal prøve med en annen hjerne, kan jo være at den har kvelda?
oleo Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Hvis bilen starter uten lmm, men ikke når lmm er tilkoplet så er jo sannsynligheten for defekt lmm stor.
Larswilliam Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 starter ikke med eller uten LMM
Larswilliam Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Skrevet Desember 30, 2011 Veivsensor er nettopp bytta
Larswilliam Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Skrevet Desember 30, 2011 da er det prøvd med annen hjerne uten noe futt. bilen får altså bensin, men tydeligvis ikke gnist. hittil er hjerne og veivsensor byttet. da er det vell kamsensor som er neste som må byttes?
torko Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 får den ikke riktig signal fra kamsensor - veivsensor får du ikke gnist, er den i orden så kommern;) hadde akkurat samme problem på min bytte kamsens. fikk start med en gang!!
Larswilliam Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 bumper denne, bytta til en annen kamsensor i dag, fortsatt ikke start og få. hittil er hjerne, veivsensor og kamsensor bytta. starter heller ikke med startspray, så den får ikke gnist. ingen som har vært borti lignende? kan alle pluggene ha gått samtidlig? eller alle coilene gått samtidig? bilen hadde ingen startproblemer før den stoppa. starta alltid på første forsøk
kje Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Hvordan høres den ut når du vrir om tenningen? Går startmotoren som den alltid har gjort eller virker den tregere? En gåen celle eller to på batteriet gir endring i spenningen som kan være nok til at du ikke får dratt igang motoren... Verdt å sjekke om du er i tvil:)
Larswilliam Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 høres akkurat ut som vanlig. har prøvd både med startkabler og nyoppladet batteri. noen som vet hvor coil/tenningsreleene ligger?
bobbo1990 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 du har bytta veiv og cam sensor og har du sjekka at da ikkje kjem gnist eller høyres da berre sånn ut ? eg hadde noe lignende, startet ikke på starter men startet når eg fikk dradd den i gang...
Larswilliam Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Høres bare ut som det ikke kommer gnist,Og regner med dette er problemet siden den får fuel. bilen stoppa bare helt uten videre. Er automat, så blir vanskelig og dra den i gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå