AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Min bror (19) havnet i en ulykke som ikke var hans feil for ikke så lenge siden, i min mor sin bil. Forsikringen hennes gjelder ikke personer under 23. Kan min mor bli belastet på noen måte for dette? Damen som forårsaket ulykken gikk først med på å skrive skademeldingen i min mors sitt navn, men nå begynner hun å si at hun ikke vil gjøre opp for seg. Kan hun gjøre det? Beklager hvis emnet er i feil forum, er ny her All hjelp mottas med stor takk. - Alex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Om det er hennes feil så kan de vel ikke nekte utbetaling? Eneste som "skjer" om en person under 23 bruker bilen er vel 10.000 ekstra i egenandel, men dette vil jo ikke gjelde siden det ikke var din brors feil? De eneste som egentlig kans vare korrekt på dette er vel dere forsikringsselskap..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg ville begynt med å lest vilkårene, er flere forsikringer som fungerer slik at egenandelen øker hvis fører er under 23, nå ser det ut som dere har havnet i ett lite svindelforsøk...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Ja, er det jeg er redd for. Min bekymring er jo at min mor må betale noe for dette, eller i verste fall, må betale alt fra egen lomme pga "svindel". Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Sålenge det ikke er deres feil, hadde jeg nok bare vert ærlig å notert navnet på den som faktisk kjørte, skal ikke være noe problem det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Vil faktisk tro dere kan slite litt nå jeg... På en dum måte kan det være ett skritt i forsikringsvindel å lyge på en skademelding.. Skal ikke kødde formye med ett forsikringsselskap før du sliter selv. De har en tildens til å slå hardt ned på ting om de først tar folk i "ulydigheter" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg ville prøvd å "presse" henne til å gå med på dette, enten ved å skrive en ny korrekt skademelding(hvis det ikke er sendt inn allerede), eller få henne til å forstå at kommer det ut så er hun medskyldig i forsikringsvindel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg ville prøvd å "presse" henne til å gå med på dette, enten ved å skrive en ny korrekt skademelding(hvis det ikke er sendt inn allerede), eller få henne til å forstå at kommer det ut så er hun medskyldig i forsikringsvindel +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Skademeldingen er ikke sendt inn, pga at hun ikke ville gå igjennom forsikring, men i stedet betale kontant. Dette ville hun ikke senere pga høy pris på skade. Så hvis det fylles ut en ny med korrekt navn, så burde dette ikke være noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Skademeldingen er ikke sendt inn, pga at hun ikke ville gå igjennom forsikring, men i stedet betale kontant. Dette ville hun ikke senere pga høy pris på skade. Så hvis det fylles ut en ny med korrekt navn, så burde dette ikke være noe problem? Ja, det er den rette måten å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Så min mor vil ikke miste noe av forsikringen, hvis min bror på 19 år kjørte bilen, men ikke forårsaket ulykken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg presterte å brette ene caddyen til faren min rundt en lyktestolpe på våren ifjor Den var forsikra for personer over 23 år(jeg var 18). han fikk ingen bonus trekk eller regress, alt det havna på meg.. Så er lite trolig at moren din får noen problemer for dette, spesielt ettersom dette ikke var broren din sin skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Oioi, det kunne ikke vært vakkert Denne skaden omhandlet bare en knust lykt, å en del skader på støtfanger. Men da skal jeg anbefale moren min å skrive ny skademelding, med korrekt informasjon. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Tja, halve fronten var borte... Så pent var det ikke.. Men joa, sålenge man gir korrekt info så ordner det seg tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Det du må gjøre er å fylle ut skademeldingen korrekt, værste som kan skje er at man får økt egenandel om sjåfør er under minste lavalder(Stort sett er det slik) Fyll ut skademeldingen så godt du kan og få motpart til å skrive under. Det som er lurt med dette er at det er ikke "dere" som skal avgjøre skyld med mindre en av partene påtar seg skyld. Bli heller enige om at dere er uenige i skyld og få med så mye info som mulig. Dokumenter med bilder, tegninger og vitner om det er mulig. La heller forsikrings selskapet avgjøre skyldspørsmålet. Og du vet jo selv om du er skyldig eller ikke Jeg kræsja med en buss engang og bussjåføren var en stor balle og mente det var min skyld. Ente opp med at han fikk all skyld til slutt. Det var stort sett pga at jeg dokumenterte bra og kontaktet forsikrings selskapet underveis og fulgte opp saken. Stort sett går dette i favør den uskyldige. Det værste man kan gjøre er å finne på "lure" løsninger for å spare egenandel. Det kan fort bli MYE dyrere. Forsikringselskaper elsker å ta kunder for svindel om man kan kalle det det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå