Gå til innhold

Team Aven Auto E30 S38 | Motor komt i bilen :)


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Yo, har skjedd eit eller anna her som eg ikkje har vert borti før.

Som mange har fått med seg tok eg ut motor, delte fra kassa, clutch osv, skifta simring og bunnpanne pkn å satte alt isammen igjen, fekk motor på plass igjen.

Igår skulle eg starte, da skrapa startern, berre på gøy skulle eg sjekke om hjula gjekk rundt, da stod alt bom fast, heile veien fram...

Fekk no endelig kava litt så motor gjekk rundt ved å fri på bolten framme på motor, satte den i gir og alt gjekk rundt som det skulle...

Prøvde å starte igjen, da klarte ikkje starter å dra rundt svinghjulet. Alt hadde låst seg igjen...

Fekk løsna alt igjen og no skrapa berre starter, tok ut starteren igår...ser ikkje nokke gale med den...

WTF?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har toppen vært smurt på en stund? Tenker da på olje, kan jo være knusk tørt et eller annet sted så noe går treigt.

Eg kan garantere att det ikkje er problemet da det er meeeeget lett å dra rundt motor med fastnøkkel på bolten framme...

EDIT: Idag har eg testa starter, virker som om alt er iorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har toppen vært smurt på en stund? Tenker da på olje, kan jo være knusk tørt et eller annet sted så noe går treigt.

Eg kan garantere att det ikkje er problemet da det er meeeeget lett å dra rundt motor med fastnøkkel på bolten framme...

EDIT: Idag har eg testa starter, virker som om alt er iorden?

Skjønner. Typisk det der asså, men kransen på svinghjulet er helt og alt er i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har toppen vært smurt på en stund? Tenker da på olje, kan jo være knusk tørt et eller annet sted så noe går treigt.

Eg kan garantere att det ikkje er problemet da det er meeeeget lett å dra rundt motor med fastnøkkel på bolten framme...

EDIT: Idag har eg testa starter, virker som om alt er iorden?

Skjønner. Typisk det der asså, men kransen på svinghjulet er helt og alt er i orden?

Jepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du delt starteren? Eller så har jeg en større utgave starter liggende som passer og fungerer.

Nope, har ikkje delt den....Kunn tatt den ut å kobla strøm på...

Har ekstra starter, skal prøve med den imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...