|Ole| Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Trond.S: Takker for det Kim: Ok, var ikkje spesielt retta mot deg, er mange som skriver på heilt andre måter andre plasser enn her på forumet så var kanskje litt for kjapp til å dømme svaret ditt Hagadokken: Heilt einig, i mitt tilfelle ser det ut til att det har vert eit problem med pkn silicon i oljepumpa så eg har fått dårleg oljetrykk på høgt turtall, så ser ut til att raset mest sansynleg er min egen feil Men man lære så lenge man leve, tross alt så har eg fortsatt trua på denne motoren men det blir nokk motorskifte til høsten igjen om ikkje denne er overraskende stabil igjennom sommeren. Oddis: Eg trur du har misforstått, eg har kunn hatt eit ras og det er dette raset og som skreve over her så er eg ganske sikker på att vi har funne feilen Oppdatering: Denne gangen her gjer vi katten i pyramide ringene, no tar vi i bruk cooper pkn istedenfor, har ikkje erfaring med desse men antar det er lettere og få det tett imellom topp og blokk
Silverboy Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Så lenge ikke vippearmer knekker, toppen sprekker eller reima ryker så er det vel ikke veldig mye konstruksjonen i M20 kan få skylda for..
|Ole| Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Så lenge ikke vippearmer knekker, toppen sprekker eller reima ryker så er det vel ikke veldig mye konstruksjonen i M20 kan få skylda for.. Det er heilt sant men sånn er det vel når det gjelder dei fleste motorer tenker eg, som regel er det brukerfeil som gjer att ting går gale
Morty999 Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Trond.S: Takker for det Kim: Ok, var ikkje spesielt retta mot deg, er mange som skriver på heilt andre måter andre plasser enn her på forumet så var kanskje litt for kjapp til å dømme svaret ditt Hagadokken: Heilt einig, i mitt tilfelle ser det ut til att det har vert eit problem med pkn silicon i oljepumpa så eg har fått dårleg oljetrykk på høgt turtall, så ser ut til att raset mest sansynleg er min egen feil Men man lære så lenge man leve, tross alt så har eg fortsatt trua på denne motoren men det blir nokk motorskifte til høsten igjen om ikkje denne er overraskende stabil igjennom sommeren. Oddis: Eg trur du har misforstått, eg har kunn hatt eit ras og det er dette raset og som skreve over her så er eg ganske sikker på att vi har funne feilen Oppdatering: Denne gangen her gjer vi katten i pyramide ringene, no tar vi i bruk cooper pkn istedenfor, har ikkje erfaring med desse men antar det er lettere og få det tett imellom topp og blokk tror du bruke rlitt for mye silikon da, holder egentlig med sånn att du såvift ser att det er silikon på flatene ennå så tyter det igjennom. innsugspakning og toppakning skal ikke ha silikon. jeg bruker det kun på "vann" deler på motoren, da så lite att det såvidt syntes. har ikke vært noe somhelst silikon inni min motor etter å ha tatt opp igjen noengang..
|Ole| Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Trond.S: Takker for det Kim: Ok, var ikkje spesielt retta mot deg, er mange som skriver på heilt andre måter andre plasser enn her på forumet så var kanskje litt for kjapp til å dømme svaret ditt Hagadokken: Heilt einig, i mitt tilfelle ser det ut til att det har vert eit problem med pkn silicon i oljepumpa så eg har fått dårleg oljetrykk på høgt turtall, så ser ut til att raset mest sansynleg er min egen feil Men man lære så lenge man leve, tross alt så har eg fortsatt trua på denne motoren men det blir nokk motorskifte til høsten igjen om ikkje denne er overraskende stabil igjennom sommeren. Oddis: Eg trur du har misforstått, eg har kunn hatt eit ras og det er dette raset og som skreve over her så er eg ganske sikker på att vi har funne feilen Oppdatering: Denne gangen her gjer vi katten i pyramide ringene, no tar vi i bruk cooper pkn istedenfor, har ikkje erfaring med desse men antar det er lettere og få det tett imellom topp og blokk tror du bruke rlitt for mye silikon da, holder egentlig med sånn att du såvift ser att det er silikon på flatene ennå så tyter det igjennom. innsugspakning og toppakning skal ikke ha silikon. jeg bruker det kun på "vann" deler på motoren, da så lite att det såvidt syntes. har ikke vært noe somhelst silikon inni min motor etter å ha tatt opp igjen noengang.. Ok, eg har brukt silikon på bunnpanna i SMÅ mengder men det har tydlegvis tyta innafor alikavell Den originale korkpakninga er jo håplause greier
Magnus_bmw Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Se der ja, kjipe greier. Men nå vet du jo hva som har skjedd. Er overaskende hvor "lite" pakningsguff som skal til før det tyter i alle retninger, vet om flere som har brent seg der Men bra med frisk instilling og positive tanker, blir morro og følge med videre, så kanskje hvis jeg får ut fingeren så kanskje det blir noe kjøring i sammen i sommer Lykke til videre
|Ole| Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Se der ja, kjipe greier. Men nå vet du jo hva som har skjedd. Er overaskende hvor "lite" pakningsguff som skal til før det tyteri alle retninger, vet om flere som har brent seg der Men bra med frisk instilling og positive tanker, blir morro og følge med videre, så kanskje hvis jeg får ut fingeren så kanskje det blir noe kjøring i sammen i sommer Lykke til videre "Godt" å høyre att det er fleire som gjer sånne teite feil Prøver så godt eg kan å holde motet oppe, den dagen man får sånne nyheter kan vere nokk til att man får lyst å sove ut heile det neste døgnet å synst synd i seg sjølv men det hjelper iallfall ikkje. Kim-Thomas hadde allerede planen klar før han ringte meg med den negative nyheten så det hjalp veldig på, han har vert til veldig god hjelp og forventer og få blokka ferdig i løpet av neste veke sjølv om det ikkje haster veldig for meg Takker for det
Gravstein Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Blokk varmer kjem godt med no som det er så kaldt Godt å sjå Kimen styrer på
|Ole| Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Blokk varmer kjem godt med no som det er så kaldt Godt å sjå Kimen styrer på Jæææææ Blir nokk fyr i drifteøsa igjen, og da tydlegvis med blokkvarmar så eg slippe å vente så lenge med å gje glad vaier
e30 tic Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Et lite tips vis du sliter med å få kork pakning tett. Når du først har alt ute så legg panna på uten pakning og se at den er helt plan. Bruk moment nøkkel når du trekke skruene på bunn panna, jeg husker ikke hvor mye dem skal ha men det er rundt 10nm, det er uansett ekstremt lite Vis du vil ha noe guffe på skal du bruke en loctite, må ut i garasjen bare å finne hvilket nr det er...
|Ole| Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Et lite tips vis du sliter med å få kork pakning tett.Når du først har alt ute så legg panna på uten pakning og se at den er helt plan. Bruk moment nøkkel når du trekke skruene på bunn panna, jeg husker ikke hvor mye dem skal ha men det er rundt 10nm, det er uansett ekstremt lite Vis du vil ha noe guffe på skal du bruke en loctite, må ut i garasjen bare å finne hvilket nr det er... Takker for tips
Dirty Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Se der ja, kjipe greier. Men nå vet du jo hva som har skjedd. Er overaskende hvor "lite" pakningsguff som skal til før det tyteri alle retninger, vet om flere som har brent seg der Men bra med frisk instilling og positive tanker, blir morro og følge med videre, så kanskje hvis jeg får ut fingeren så kanskje det blir noe kjøring i sammen i sommer Lykke til videre "Godt" å høyre att det er fleire som gjer sånne teite feil Prøver så godt eg kan å holde motet oppe, den dagen man får sånne nyheter kan vere nokk til att man får lyst å sove ut heile det neste døgnet å synst synd i seg sjølv men det hjelper iallfall ikkje. Kim-Thomas hadde allerede planen klar før han ringte meg med den negative nyheten så det hjalp veldig på, han har vert til veldig god hjelp og forventer og få blokka ferdig i løpet av neste veke sjølv om det ikkje haster veldig for meg Takker for det Derfor jeg fikk rådebank og turboen røyk pakningsmasse i oljepumpa
Kristian H. Foss Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Godt å se at ting blir i orden her! Hvordan ble det med veiv nå, diesel? Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå