havard_moen Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hei.. Har et problem med klima anlegget i bilen. Kan skrive alt. Når bilen starter og motor er kald gir klima anlegget kald luft. Nå står den på 25*c. og vifte hastighet 2, selvomden står på auto Ettersom motor blir driftsvarm og klima står på det samme øker plutselig viftehastigheten til nesten max og fortsatt ikke noe varme. Eneste som har vist og kunne gi litt kupe varme har vært og ta den av auto og sette på 32*c og en av de fastbestemte retningene på klima. Gruer meg til det blir 10 minus ++ igjen, håper noen tar seg tid til og hjelpe.
havard_moen Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Glemte og skrive at viftehastigheten ikke går ned og har sjekket kjøleveskenivået.
Balleks Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Om du ikke får varme kan det ha noe med termostaten å gjøre. Jeg skifta nettopp den, fikk ikke varme inn i bilen og motoren gikk varm. Nå fungerer det slik det skal
Kure Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Får du normal drift temp på motor? Etter min erfaring med e39 har de fleste "får ikke varmluft med normal drift temp" problemene kommet av lavt kjøle væske nivå. Selv om du har riktig nivå i ekspansasjons tanken, er ikke dette en garanti for at det ikke er manko på væske. Skru ut de to lufte skruene ( 1 på radiator og 1 på termostat huset) fyll væske til det kommer ut av lufte skruene. Så kan det være lurt "tømme" ut litt, så du får normalt nivå på ekspansasjons tanken...... Lykke til
oleo Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Om du ikke har luft i anlegget eller for lite kjølevæske: Sjekk om den lille vifta i kontrollpanelet fungerer. Hold en tent sigarett foran rillene på venstre side og se om røyken trekkes inn i panelet. Denne vifta skal starte å gå med en gang du åpner bildøra. Evt kan du prøve med et annet panel med samme produksjonsnummer. Og til slutt viftemotstanden... Den kan gi flere rare feil.
Alpejohn Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hei, ser det er ingen som nevner vannventilen i motorrommet. Om denne henger kommer det ikke noe varmt vann til varmeapp. Faren min har samme/lignende problem, men der er det varme for så plutselig komme kald luft, stiller man opp temp kan det komme varme en stund så kaldt igjen. Mistenker ventilen i motorrommet, som sitter på venstre støtdempertårn helt nederst. Går en del slanger inn på den. Prøv og bank på den, gi den et par kraftige kakk og se om det skjer noe Fredrik Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
havard_moen Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Takk for innleggene. Skal ha bilen på verksted for en liten sjekk i morgen, men motor blir driftsvarm og det blåser ikke ordentlig varmt uansett. Dette kom bare plutselig for 3 dager siden. Poster etterpå jeg så dere enten kan le litt hvis det er teit feil
havard_moen Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Det var bare og lufte dritten hehe han på verkstedet sa også at de kunne være et helvete og lufte.
oleo Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Det var bare og lufte dritten hehe han på verkstedet sa også at de kunne være et helvete og lufte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå