Gå til innhold

E30 325IX vs E34 525IX drivverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er drivverket likt på disse modellene? Med tanke på bunnpanne, frontdiff, fordelingskasse??

Tenker da på E34 med M20 motor. :)

Hva er forskjell på de med M50 motor?

Noen som vet? :)

Skrevet

525ix er kun levert med M50. Mener fram diffen er hakket større på 525ix.

+ at Bakdiffen er hydraulikkstyrt. Som presser inn lammeller, Noe i den duren ihvertfal.l 325ix har viskodiffbak.

Skrevet

mistenker det ja, vet at det ble bygd en e34 tds med "ix". Har selv ingen erfaring med det. m51 står vel også i en annen vinkel enn m50? nei, vet ikke :P er knapt borti bensinere

Skrevet
mistenker det ja, vet at det ble bygd en e34 tds med "ix". Har selv ingen erfaring med det. m51 står vel også i en annen vinkel enn m50? nei, vet ikke :P er knapt borti bensinere

Hadde vært interessant å sett litt på det der! :) Noen link på den e34tds ix`n?

Har nemlig planer om å godkjenne 525tds motor i E30! Så da hadde IX ikke vært noe minus! :)

Skrevet
Hvis bunnpanne og motorfester passer over fra m50 til m51 så er det jo ingen sak :)

Ja, hvis det gjør det så er det en smal sak! :) Men er det noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Skrevet

Om du får fatt i E34 525ix-kasse kan du bruke m50-serie motorer i 325ix, med riktig vinkel.

Om drivaksler passer vet jeg ikke, men kan evt skjøtes sammen. Hadde selv planer om 525ix drivverk i 325ix, men kjøpte X5 i stedet. Savner den gamle ix'en da, det ville vært en perfekt bil med M50-motoren, evt med diesel. Utvekslingen i 525ix kan ikke være ille for diesel, mener på rundt 2000 / 100 km/t. (Hartge 2.8ix auto)

Skrevet

E30 IX fordelingskassa passer vel ikke på M50 ix kassa?

Alternativet er å flytte over hele M50 ix pakka med kasse,fordelingkasse og drivaksler. Så kutte bakre mellomaksling til E30 lengde. Jeg har en slik drivpakke som jeg skal forsøke å montere i E30, men har ikke kommer så langt som til mock up enda. E34 fordelingskassa er ihvertfall større i fysisk størrelse, så om den får plass uten kapping i karosseri er jeg tvilende til. Husk også på at du trenger en masse ekstra duppeditter fra E34n for å få styre M50ix systemet riktig, som er ulikt med E30 IX.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...