Terje79 Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Har lest en del på forumet ang VANOS og fix av denne. En del sier at man bør få verksted til å gjøre dette, mens andre sier at man kan gjøre dette selv. Er det noen her som kan svare med 100% sikkerhet på at dette er noe man kan gjøre selv? Tenker da på om VANOS må justeres elektronisk osv etter montering. Har fått nye pakninger fra Beisan og er egnetlig klar til å hoppe i det selv, men er som sagt litt usikker på om dette er noe jeg bør gjøre selv.
bcrazy Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Hvor flink er du til å skru? Har du bare 2 tommeltotter burde det gå fint, bare følg prosedyren på beisan.
///Naitsirk Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Dette gjør du enkelt selv=) Høres kanskje pain ut, men 1 times tid så er nok mye gjort om du har skrudd litt på bilen før.
Terje79 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Takker for svar, da hopper jeg i det selv og håper at NAF ikke må hente bilen for å bringe til nærmeste BMW versted
SweetBMW Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Går så fint atte Gjorde dette for en liten tid tilbake på min egen bil, og det er ganske straight forward
Beta Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Om det er lenge siden toppdeksel pakning r byttet kan du vurdere dette i samme slengen. ellers er det "kose" skruing:) kjøp deg en boks med bremserens så går reingjøringa enklere:)
Terje79 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Takker for innspill! Og ja, jeg tar pakningen i samme slengen:)
OLEZZ Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Bare bytte vanosen med o-ringer osv er jo egentlig veldig grei og enkel jobb. en del mer jobb hvis du skal begynne å demontere alle kamdrev og plater osv, men det slipper du. skal man gjøre etter boka må man sette vanosen i 0 posisjon, og da trenger du trykkluft, og en ventil som er til dette. Bare husk at det er links gjenger på de to skruene som er inni vanosen, bak o-ringene.
Terje79 Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Bare bytte vanosen med o-ringer osv er jo egentlig veldig grei og enkel jobb.en del mer jobb hvis du skal begynne å demontere alle kamdrev og plater osv, men det slipper du. skal man gjøre etter boka må man sette vanosen i 0 posisjon, og da trenger du trykkluft, og en ventil som er til dette. Bare husk at det er links gjenger på de to skruene som er inni vanosen, bak o-ringene. Det du sier om å sette vanos i 0 posisjon, er dette nødvendig? Høres nesten sånn ut ettersom det er det boka sier. Hva skjer om jeg gjør det uten å følge boka? Hvor vanskelig er det og sette den i 0 posisjon hvor får jeg eventuelt tak i en slik ventil? Ja jeg har lest om en del som har vridd av hodene på de to skruene ja
OLEZZ Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har bare gjort det etter boka så hvordan det blir uten å sette den i 0 posisjon det vet jeg ikke. Det er veldig enkelt å sette den i 0 posisjon med trykkluft og den rette ventilen. Hvor holder du til? http://www.ebay.com/itm/5-Cam-Alignment ... 542wt_1396 Her har du et sett. 113450 er den ventilen jeg snakker om. Finner sikkert noe billigere også
Rkv Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har bare gjort det etter boka så hvordan det blir uten å sette den i 0 posisjon det vet jeg ikke.Det er veldig enkelt å sette den i 0 posisjon med trykkluft og den rette ventilen Litt nyskjerrig bare:) Gidder du forklare hvordan man setter vanos i 0-posisjon?
badsha Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har bare gjort det etter boka så hvordan det blir uten å sette den i 0 posisjon det vet jeg ikke.Det er veldig enkelt å sette den i 0 posisjon med trykkluft og den rette ventilen. Hvor holder du til? http://www.ebay.com/itm/5-Cam-Alignment ... 542wt_1396 Her har du et sett. 113450 er den ventilen jeg snakker om. Finner sikkert noe billigere også OLEZZ kunne du tenkt å fixe de o ringene på på min M3 3.2 ltr? Seff mot betaling:)
///Naitsirk Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har bare gjort det etter boka så hvordan det blir uten å sette den i 0 posisjon det vet jeg ikke.Det er veldig enkelt å sette den i 0 posisjon med trykkluft og den rette ventilen. Hvor holder du til? http://www.ebay.com/itm/5-Cam-Alignment ... 542wt_1396 Her har du et sett. 113450 er den ventilen jeg snakker om. Finner sikkert noe billigere også Det gjøres ikke slik på dobbelvanosen, Olezz. Kun enkel som gjøres med metoden du beskriver. Dobbel er veldig mye enklere da du ikke rører noe som helst som forandrer registeret.
OLEZZ Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Det kan nok stemme, men da jeg gjorde dette så bytta jeg ventilløftere, og da skal man sette vanos i 0 posisjon ettersom registeret skal times på nytt osv. Satt med tanken om at man kanskje ikke trenger å gjøre det dersom man bare skal bytte selve vanos-enheten. Det er jo egentlig en veldig enkel jobb.
OLEZZ Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har bare gjort det etter boka så hvordan det blir uten å sette den i 0 posisjon det vet jeg ikke.Det er veldig enkelt å sette den i 0 posisjon med trykkluft og den rette ventilen Litt nyskjerrig bare:) Gidder du forklare hvordan man setter vanos i 0-posisjon? Man kjører trykkluft via den ventilen som vist tidligere, så drar man motoren rundt slik at kam'en har gått en runde, så låser man veiva i ØD og tenning syl1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå