mathiasgranberg Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Jeg skal kjøpe meg bil og er usikker på om jeg skal ha steptronic eller manuell. Tenker på biler som 523i,525i,528i,530d e39 touring. jeg finner nesten ingen av disse med manuell. Jeg er 17/18 år så dette blir min første bil. Håper på å få anbefalinger fra dere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Speed Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Prøv begge og finn ut hva du vil ha. Om du har tenkt å herje med bilen og ødelegge den med spinning og sladding, er det nok billigere å reparere etterpå om du har manuell... Ellers så kommer det også an på hvor mye du har i lommeboka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 har hatt manuel i begge mine e39. Samme om du skal herje eller ikke så er manuelt mye mindre tull med og du ser aldri en manuel bil til salgs med kasse havari i motsetnung til autolat.. man kassene er billige også autolat er ji fint om man liker å cruise mye i byer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Om det er første bilen så hadde jeg helt klart tatt manuel. Så får du herja litt fra deg (les: brekka/clutcha) Så etterhvert kjøpt autolat om du føler for det. Husker selv første vintern med førerkort og rwd og manuel. Dogg en slapp c180. Men utrolig hva man får til hvis man teller ned til 10 og slipper clutch Som gule menn sier " Driftuu Driftuu Crasshuu Crasshuu" hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Manuell!!! Steptronic'en er giret som en automat (4gir til toppsped) Latere og er som å tråkke i sirup kontra manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Med tanke på alderen din og type bil og motor du vurderer ville jeg helt klart valgt manuell. E39 begynner å bli gamle og automatkassene er ikke de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Speed Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Joa, ingenting er som følelsen av å holde høyrefoten i bunn helt til turtallsperra har stabilisert seg, og så fløtte venstrefoten sidelengs, og høre diffen gå til hælvette (kan man si det her) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Utifra alderen din. Helt klart manuell. Har hatt begge deler selv, første var helt klart manuell. Er ikke mer enn 23 nå, men har kjøpt automat. Fornøyd med det, men så er jeg også ferdig med den værste kjøringa føler jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2012 Takker for mange svar jeg veier litt over på manuell side men det er nesten ingen til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Ikke lett å finne E39 med manuell, nei. Men det dukker opp iblant, og da gjelder det å hive seg på Personlig foretrekker jeg manuell, men automat er sikkert OK for de som kjører mye i kø. Kommer vel litt an på kjørestilen din hva som passer deg best. Min erfaring er at man må ha ganske mye motor i en E39 med automat før man får godfølelsen. En E39 523i med manuell går faktisk ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå