ChristianB Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Trenger noen meningsytringer ifm kjøp av felg. Min e39 530i m-sport er originalt levert med 8+9x17 felg og dekk i dim. 235/45 og 255/40. Skal nå handle meg et sett med 18" BBS LM replica felger før sommersesongen men blir ikke enig med meg selv ift om jeg skal gå for et oppsett med samme bredde foran og bak eller ha noe bredere bak. Velger man bredere dekk bak har det lett for å bli slik at bakhjulene faktisk får mindre rulleomkrets enn framhjulene hvis man skal forsøke å tilnærme seg lik omkrets foran og bak. 235/45 > 255/40 f.eks. Aktuelle dimensjoner er 235/40 foran og bak eller 235/40 foran og mest sannsynlig 265/35 bak. Sistnevnte gir igjen et hjul som er litt mindre i omkrets enn det som er foran. Om det egentlig synes er jeg usikker på...Vil det se rart ut å ha 235/40 foran og 255/40 bak? Hva mener folket er estetisk finest? Har ikke lyst til å kjøpe noe jeg ikke blir fornøyd med så gjelder å forske litt i forkant. Vedr. leverandører: Schmiedmann selger Interaction felger i BBS LM designet. GS har også en LM-replica, men bare i 17" og 19". Er det noen som vet om andre som selger slike replicafelger og eventuelt hvem av de som er finest? I utgangspunktet ser GS-silver track finere ut på bilder enn Schmiedmann sine Interaction, men kan ikke leveres i 18". ...19" orker jeg ikke tanken på engang da det mest sannsynlig vil gi meg hjerteinfarkt bare jeg ser et høl i veien. Mer senking krever det vel gjerne også skal det se bra ut. Selve designet ser selvfølgelig slik ut: Interaction 18" GS-Silver track 19" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 hei. Ville valgt felgpakke 4 her. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... BackLink=1 Og så ville jeg bestilt uten dekk, eventuelt om gs kan gi deg ønsket dekk dim. Ps: jeg ville personlig ikke valgt dette selv men ut ifra det du sier ville jeg valgt: 8,5x19 med 235/40.19 og 9,5x19 med 255/40.19. Mvh marius. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianB Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Flere som mener noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Jeg har kjøpt meg 19" fra GS, silvertrack. De er vell 8.5" breie, og har tenkt og kjøre likt foran og bak. 235-35-19. På forrige bil hadde jeg 235-35-19 fremme og 265-30-19 bak. Det var orginale Hartge II felger, det funket meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Skjønner ikke problemet vedr forskjellig dim foran og bak. Dette er levert originalt på mange BMW'er. (også din ser jeg). 235/40-18 og 265/35-18 er en svært vanlig dimensjon på E39. Det fungerer helt fint, og det er klin umulig å se forskjell på rulleomkrets foran og bak. Tror det er snakk om en forskjell i omkrets på under 0,5%. Altså totalt neglisjerbart. Jeg hadde denne dim på min gamle E39. Samme greien for 19". Da blir det 235/35-19 og 265/30-19. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Hei ChristianB. Uten tvil bredere bak! Bilen din er bredere i karroseriet bak og det ser mildt sagt rått ut på de fleste større BMW'er. Min mening ja På Opel bruksbilen kjører jeg 7 og 8-16 på sommeren med 205/55 foran og 215/55 bak, mindre bredde-forskjell men synes selv det ser fint ut Synd ikke 19" kommmer i 18", du har god smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå