Gå til innhold

Feilkoder/meldinger på BMW E39

sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 523ia 1996 modell sedan.

Jeg får ikke endret språket på instrumentpanelet og OBC til engelsk, og jeg kan uheldigvis ikke tysk. Har noen feilmeldinger som dukker opp og jeg forstår ikke hva alle av dem er. Google translate har hjulpet litt.

Noen som vet om det finnes oversikt over alle feilmeldingene? Eller hvordan man får endret språk?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funkschlüssel-bat

anhängerlicht

nebellicht vo

nebellicht hi

kuhlwasserst.

Tror anhängerlicht betyr tilhengerlys eller noe slikt,

Nebellicht er noe lys, vorn, hinten altså frem og bak, kuhlwasserst er kjølevann et eller annet :smile:

Har aldri hatt tysk på skolen men etter jeg kjøpte bmw har jeg plukket opp en del ord hva anngår bil :grin:

Språk kan du lett endre med bmw scanner 1.3.6 eller 1.4.0 :smile:

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpejohn takk for det, får bare se etter feiliene selv eventuelt. :P Skjønner ingenting jeg.

- Bmw black... Jeg har prøvd å bytte, men når jeg trykker for å bytte reagerer den ikke som om den bare har et språk tilgjengelig. "00 D" stod det ihvertfall på check nr 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordnet engelsk språk, det var:

Foglight front

Foglight rear

Coolant level

Remote key battery

Brake light linings

Jeg forstod hva alt var bortsett fra brake light linings? Noen som vet hva det er?

Fikk fjernet foglights rear. Coolant level og remote key battery gikk bort av seg selv.

Men temperaturen i dashen er -40, og det tviler jeg sterkt på. Har fått med meg at utetemp føleren skal sitte mellom fangere og høyre framhjul, men finner det ikke noen sted der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brake lining er nok sensor på bremsebelegg.

Sensoren sitter i plasten nederst på fangeren på e38, mente det var samme her. Har byttet på flere e39 men ble usikker.. Har du en ekstra så trenger jeg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk heldigvis byttet språk når jeg satt hjernen fra gamle panelet. :D

- Jeg har ikke tempføler, viser -40, og har heller desverre ikke en ekstra. Og den plasten du snakker om har jeg heller ikke, er blitt revet bort, så må montere nytt deksel eller feste sensoren et annet sted når jeg kjøper og monterer den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...