takaasen Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hei folkens. Skal jeg plasere LMM (gammel låvedørtype) før eller etter Turbo på en bmw 518i m43 turbo. viewtopic.php?f=11&t=144894 Ser flere som plaserer den der den står orginalt plasert, altså etter turbo. fordel bakdel? Blir det forsinkelser om man setter den forran turbo? Har også hørt at man skal stramme fjæren på LMM ved bruk av turbo, stemmer dette? Takker for innspill, må bestemme meg snart har bare småting igjen av proskjektet.
brunsame Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Har hørt den blir veldig fort ødelagt om man har di etter turboen?
Forbiss Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Skal vel være bedre å ha den før turbo. Eg har den etter turbo og har kjørt to år uten problemer men eg har den der kun pga eg har ikkje plass til den før turbo.
FTE Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Har hørt begge deler, jeg har den etter turbo. Har heller ikke strammet LMM, noen sier man burde det, men har kjørt en sesong uten noen problemer jeg iallefall. Lader bare 0,5bar jeg da, mye tenker du å lade?
takaasen Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 Har hørt begge deler, jeg har den etter turbo. Har heller ikke strammet LMM, noen sier man burde det, men har kjørt en sesong uten noen problemer jeg iallefall. Lader bare 0,5bar jeg da, mye tenker du å lade? Jeg skal lade 1 bar. Mest sansyligt havner LMM forran turbo, så får jeg se om jeg strammer fjøra.
Ballder Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Sett den før turbo og kjør oppsettet uten "dump".
Fekzen Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Båda funkar, så jag skulle säga att man sätter den där den får plats bäst. Jag tror det är vanligast att folk (iaf bland de bilar jag mappat) kör med den före turbon. Man kan behöva spänna klaffen på klaff LMM eller eventuellt köra större rör på luftmassamätare. Jag brukar fixa lastsignalen i mjukvaran så att den anpassas för överladdning. Den kan bottna snabbt annars och dellasten kan bli dålig. Kör som Ballder säger utan dump eller med återcirk dump, för om du kör med öppen dump så kommer du släppa ut massa luft som är räknad och därmed blir det fetare gång och styrssytemet räknar fel. Mvh// A.Fekzen
JulianS Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har den på org plass og det funka bra det, selv ved 1.6bar:)
takaasen Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Skrevet Januar 12, 2012 Hum. Er mye enklere å sette den rett før gass spjelet og kjøre en dumpventil forran LMM. Så LMM tåler litt trykk? tanken var å kjøre 1bar
JulianS Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Jaja, det er ikke noe problem... Men stram den opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå