Gå til innhold

E39 Motoren blir varm/varmeapp går når tenningen er av.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en E39 523IA 97mod. Motoren blir varm på tomgang. Viftebladet går begge veier når jeg holder den igjen ....ikke noe motstand selv om motoren er varm, viskosekoblingen er orig BMW og helt ny i eske (autofix solgte den til meg). Kan viskosekoblingen være i ustand selv om den er helt ny?.......autofix solgte den til meg, de hadde en liggende. Den gamle viskosekoblingen virket på samme måte......holdte igjen viftebladet til motoren ble varm......ikke noe motstand, kunne bevege viftebladet begge retninger uten å kjenne noe motstand.

Varmeapp begynner å gå når jeg slår av tenningen, ingen tall eller nummer på displayet, og ingen reaksjon når jeg trykker på knappene. Ble tipset om bytte " motstanden" til varmeapp, kjøpte den ny igår, byttet den......men problemmet er der forsatt........ingen forandring!......motstanden er orig BMW ( kan den være i ustand selv om den er ny?)

Kan noen hjelpe meg

Skrevet

Det første, om jeg skjønner deg rett. Går viftebladet når motoren er blitt god og varm?

Skal vel ikke starte før motoren har nådd driftstemperatur.

Når det gjelder varmeapparatet ditt ville jeg trolig bare byttet hele kontrollen der. Skal da ikke få noe strøm når tenningen ikke er på, brudd eller overslag et sted?

Skrevet

ang varmeaparatet, skift monstanden / regulatoren for vifta. dette er en vanlig feil på e39. ligger oppunder sparkepanelet/ hanskerommet.

viskosekoblingen din høres litt gåen ut ja. radiatoren blir varm regner jeg med så det kommer varm luft på de? jeg har hørt at en viskosekobling ikke skal lagres liggende. kanskje det er det som er feilen? den har ligget å slengt på lager ei stund..

Skrevet
ang varmeaparatet, skift monstanden / regulatoren for vifta. dette er en vanlig feil på e39. ligger oppunder sparkepanelet/ hanskerommet.

viskosekoblingen din høres litt gåen ut ja. radiatoren blir varm regner jeg med så det kommer varm luft på de? jeg har hørt at en viskosekobling ikke skal lagres liggende. kanskje det er det som er feilen? den har ligget å slengt på lager ei stund..

Motstanden til varmeapp er ny, den byttet jeg i går........forsatt ingen tall på displayet, vifta går ikke.....den går svakt når jeg slår av tenningen......helt til batteriet er tomt for strøm

Skrevet
Det første, om jeg skjønner deg rett. Går viftebladet når motoren er blitt god og varm?

Når det gjelder varmeapparatet ditt ville jeg trolig bare byttet hele kontrollen der. Skal da ikke få noe strøm når tenningen ikke er på, brudd eller overslag et sted?

temperaturen er nesten på rødt, og det er absolutt ingen motstand på viftebladene......kan bevege viftebladene i begge retninger uten motstand ( varm motor)

Skrevet

Ahaa, sjekke sikringer osv, koblinger. Mener du også kan ta av vifta og låse den til den mutteren som holder det på plass, så spiller ikke viskosekoblingen noen rolle, da går den bare hele tiden. ;)

Skrevet

hva mener du med "hele kontrollen"?????...

Skrevet
Kontroll panelet tenker jeg. Der du velger temperaturen. Det er styreenheten for kupèviften.

oki! har prøvd å ta den ut......litt av en jobb, ikke lett!

Skrevet

det er da ikkr noe stress å ta ut.

ta av knotten til cdspilleren, og enten 1. liten umbraco på en skru inni der. eller 2. vip den lille fjæra til siden. er to forskjellige spillere....

da spretter skjermen til stereoen ut, og da er det bare å stapp fingra inni der og trykk klimadisplayet ut. kan være greit å sjekke om de to viftene på den er fulle av støv, men tviler på at det har noe med dette å gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...