Bimmerfører Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140 Er det noen som kjenner til denne og bruken av denne, har bestilt den og i dag kom den i posten. Bestilte den på Ebay fra Kina til den nette sum av ca 380kr inkl frakt. Ferdig instalert og når jeg skal åpne prog får jeg bare beskjed om hardwarefailure. Noen som har noen gode råd og triks EDIT : DETTE ER LØST, se under for nye spørsmål
bmwmaxi Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Men du lastet ikke ned soften fra den linken du henviste til? det er bare en demo. Denne du skal ha. http://www.chinaautodiag.com/search/?q=pa
Bimmerfører Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Brukte cd'n som fulgte med med beskjed om oppdatering av ny fil lagt ut 19.09.2011
Bimmerfører Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Da funker det her Så kommer noen oppfølgings-spørsmål: 1: går det ann å programmere så jeg får automatiske kjørelys, og evnt hvordan gjør jeg dette. 2: Kan jeg programmere /endre oppsettet på biltelefonen så den ikke svarer automatisk etter 2 ring, og evnt hvordan gjør jeg dette. 3: Kan jeg programmere om slik at blinklys blinker når jeg låser opp eller igjen bilen med fjernkontrollen, og evnt hvordan gjøres dette.
termin Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg har samme greia sjøl, sliter veldig med å få det til. Kan du fortelle litt om hvordan du gjorde det? Jeg kobler til pcn til boksen og til bilen via den runde kontakten i panseret, men boksen lyser rødt, ala jeg får ikke kontakt med bilen... Sorry for OT.. 1 - Automatiske kjørelys kan du vell ordne selv dersom du kobler litt ledninger på lysknappen din? 2 - usikker. 3 - usikker.
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Da funker det her Så kommer noen oppfølgings-spørsmål: 1: går det ann å programmere så jeg får automatiske kjørelys, og evnt hvordan gjør jeg dette. 2: Kan jeg programmere /endre oppsettet på biltelefonen så den ikke svarer automatisk etter 2 ring, og evnt hvordan gjør jeg dette. 3: Kan jeg programmere om slik at blinklys blinker når jeg låser opp eller igjen bilen med fjernkontrollen, og evnt hvordan gjøres dette. 1: Automatiske kjørelys, koble til bilen og gå inn på LCM, husker ikke helt hva som står på knappene der inne, men noe "CODING" eller noe slikt.. Så muligens du får opp en meny til, men husker ikke hva som står der i farta:-? Kan sjekke seinere ev. Der kan du forandte på mye, også auto.kjørelys mener jeg. 2: Vet ikke hvilken tlf du har, men om det er en "mobil", går det kanskje and å forandre dettr på settings på den? 3: Dette kan du også gjøre på LCM på samme plass som auto lys mener jeg. Heter visual arming disarming eller noe i den duer. Fredrik Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
mudbug Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Finner ikke disse på LCM her se under ZKE koding (Acknowledgement for blinker ved lås/ulås)
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Der har mudbug beskrevet blinken ja, det var bra for glemte og ta bilde av den Når du har koblet til bilen, og får opp listen med alle moduler, så dobbel klikker du på kolonnen helt til høyre, der det står "Light Check Module", da kommer du inn på modulen og det skal se slik ut (På min E39): Du trykker da på "Coding Data" og får opp denne boksen: Deretter trykker du på "Light Coding", og får opp denne: Oppe til høyre kan du huke av for "Daytime running lights EU". Når lysbryteren står "PÅ" (Nærlys på), og du slår av tenninga, så slukker alle lys. Når du da starter igjen kommer lysa på av seg selv, så lenge bryteren står "PÅ". Du kan også slå av alt lys ved og sette den på "0" posisjonen. Går ut i fra at det funker på samme måte med deg, er vertfall slik på min. Fredrik
Bimmerfører Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Tusen takk for kjempegode forklaringer og svar.... Dette hjelper en 40år gammel IKKE data kyndig idiot med laptop han skulle hatt opplæring på..
Bimmerfører Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Når det gjelder telefonen så er det den orginale biltelefonen (montert i armlene, med simkortmodulen i bagasjen). Når noen ringer til den, ringer det 2ganger også svarer den automatisk, pluss at det ikke kommer frem i noen display hvilket nummer som ringer. Det er helt ok at den svarer når jeg er ute å kjører, men glemmer jeg å skru den av før jeg går ut av bilen, så svarer den automatisk, så med tvillingkort så rekker man ikke å svare på den vanlige mobilen.
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Tusen takk for kjempegode forklaringer og svar....Dette hjelper en 40år gammel IKKE data kyndig idiot med laptop han skulle hatt opplæring på.. Bra det hjalp deg! Når det gjelder telefonen så er det den orginale biltelefonen (montert i armlene, med simkortmodulen i bagasjen).Når noen ringer til den, ringer det 2ganger også svarer den automatisk, pluss at det ikke kommer frem i noen display hvilket nummer som ringer. Det er helt ok at den svarer når jeg er ute å kjører, men glemmer jeg å skru den av før jeg går ut av bilen, så svarer den automatisk, så med tvillingkort så rekker man ikke å svare på den vanlige mobilen. Når det gjelder telefonen vet ikke jeg så mye om disse. Du kan altids prøve og gå inn på telefonen med diagnosen, ca samme fremgangsmåte som jeg viste på bildene. Muligens du finner noen "settings" der. Jeg kan sjekke på bilen til en kollega i morgen, han har også telefon, og se om jeg finner noen innstillinger. Fredrik
mudbug Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Husk. Du må ha batterilader for sikkerhet skyld. Du kan lade noen timer og la den står på mens du koder LCM. ECU modul er veldig spenning senstiv. Du kan ødelegge modul hvis du ha alt for lav spenning.
Bimmerfører Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Skrevet Januar 21, 2012 Tusen takkfor hjelp og gode svar, Testet det med blinkende blinklys, fulgte oppskriften din etter noter og ale viste at alt gikk greit, men ingen blinkin i lysene ved låsing og opplåsing av bil.... Hva det gjelder automatisk kjørelys testes dettesøndag tror jeg
mudbug Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Tusen takkfor hjelp og gode svar, Testet det med blinkende blinklys, fulgte oppskriften din etter noter og ale viste at alt gikk greit, men ingen blinkin i lysene ved låsing og opplåsing av bil.... Hva det gjelder automatisk kjørelys testes dettesøndag tror jeg Har orginal alarm?? kanskje du har LOW LCM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå