SODCOM Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Heisann! Som dere sikkert ser er jeg ny her, og jeg tenkte dette var en god måte å starte "medlemskapet" mitt på Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Hualingan HL-8788GB til min BMW 318i E46 og tenkte jeg skulle oppdatere dere litt om hvordan den fungerer og om den er verdt pengene. Jeg har hatt problemer med å finne info om dette selv, derfor vil jeg lage en liten test av den her på forumet. Kanskje noen her inne har en Hualingan hovedenhet? Den kommer til å bli sendt fra Kina iløpet av noen dager, så jeg vil oppdatere her jevnlig. I første omgang vil jeg ta for meg "unboxing" og installasjon og kanskje lage en liten guide på dette før jeg vil gi tilbakemeldinger på funksjonalitet og brukervennlighet etter kort og lengre tid i bruk. Litt info: http://hualingan.en.made-in-china.com/p ... 88GB-.html Det jeg kan melde om nå, er god service og ikke minst god pris! Sodcom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Etter min mening burde du heller ha gått for Dynavin sin: http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e46.php Både Dynavin og Hualigan er tidligere omtalt på forummet, flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SODCOM Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2012 Jeg er klar over at den har blitt omtalt som bedre, men den koster så vidt jeg vet dobbelt så mye. Derfor bestemte jeg meg for å teste ut Hualingan`n skikkelig, så det blir enklere for andre å velge enhet ved et senere tidspunkt. Forventningene mine er ikke helt på topp, men jeg håper den fungerer godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei fant ikke prisen linken til den hualigan spilleren og hvor mye blir totalkostnaden med toll/avgifter da jeg vurderer en slik spiller selv til en e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SODCOM Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei! Jeg betalte under 3000NOK for spilleren med frakt, jeg fikk de til å skrive USD100 i CI`en og vil derfor slippe unna med lavere moms. Jeg kan komme tilbake med totalpris når jeg har fått den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oneill Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg har denne her i min E46.. Og den har vel igrunn irritert livet av meg siden jeg satte den inn.. Jeg forventer litt av en spiller når den blir skrytt så veldig av og skal ha så mange funksjoner.. Noen ting jeg mener den kunne vært bedre på er: * Ikke mute fullstendig musikken hver gang stemmen i GPS'en skal fortelle hvor du skal. * RDS radio er det ikke, selv om det er annonsert med det. Får iallefall ikke slått på denne funksjonen. * Skjermen har altfor kraftig. Laveste dimming lyser opp som en lyskaster inni bilen om kvelden. * Mic'en til bluetooth handsfree fanger opp alt annet enn stemmen din mens du kjører. De du prater med hører ikke noe av det du sier så lenge bilen beveger seg.. * Svart belegg på volumknappen flasser av med en gang og rødt lys kommer til syne under. * Kommer du borti og trykker inn den høyre skruknappen, begynner plutselig spilleren og autosøke alle radiokanalene på nytt. Så da må du inn å søke inn igjen manuelt for å få kanalene slik du vil ha dem. Banner like høyt hver gang det skjer. * Det sitter 2 micro SD lesere på spilleren, den til høyre MÅ ha GPS filene for at GPS'en skal virke. MP3 spilleren leser også bare den høyre SD slot'en og den venstre fungerer som en browser. Dermed så får du en lite brukervennlig MP3 spiller.. eller SDkort spiller om du vil.. Jeg betalte 5000 for min her i landet. Av en forhandler i Stavanger. (kjøpt gjennom Finn.no) Han svarer ikke lenger på epostene jeg sender til han. Så lurer på hvor seriøs han egentlig er. Hadde gjerne tatt igjen de 5000 kronene. Kjenner ikke prisen eller kvaliteten til Dynavin spilleren. Men det gjør sikkert mange andre her. Det positive er vel egentlig at forsterkeren er vesentlig bedre enn noe av det BMW sender med. Du får vesentlig bedre lyd enn du hadde med det originale anlegget! Så noe positivt er det jo å finne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sks93 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Hadde tenkt å kjøpe samme spilleren først fra importhandel, men de anbefalte meg å kjøpe dynavin sin spiller i stedet. den ble dyrere, men slapp unna med ca. 5000 for spilleren syns den funker rimelig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Hadde tenkt å kjøpe samme spilleren først fra importhandel, men de anbefalte meg å kjøpe dynavin sin spiller i stedet. den ble dyrere, men slapp unna med ca. 5000 for spilleren syns den funker rimelig bra Ja det sier vel litt at Hualigan ikke har egen hjemmeside eller noe særlig support, mens det ser ut som Dynavin Eskalerer med nye modeller og oppgraderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sks93 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 jess, var heldig å fikk den nyeste modellen med android plattform D99. kjempe enkel å orientere seg rund på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Ja det sier vel litt at Hualigan ikke har egen hjemmeside eller noe særlig support, mens det ser ut som Dynavin Eskalerer med nye modeller og oppgraderinger. De har da hjemmeside: http://en.hualingan.com/ Synes forresten ikke Dynavin-spilleren (Windows-utgaven) er så fryktelig fantastisk heller... Begge merkene er nok litt for lite ferdig utviklet per dags dato med mange irriterende feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oneill Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Har forresten noen montert enten Hualingan eller Dynavin i en E46 som ikke har klimaanlegg, men vanlig AC?? Jeg får nemlig ikke AC enheten min til å låse seg i "hylla" under :S EDIT: har saumfart forumet og funnet ett par relevante tråder. Da går det på å bytte hele den analoge AC enheten med digital/automatisk AC enhet. Noen endelig avklaring på om det vil fungere vil vel tiden vise! Vrakplassen neste for å finne ett billig klimapanel og teste om det funker å koble rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sks93 Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Har forresten noen montert enten Hualingan eller Dynavin i en E46 som ikke har klimaanlegg, men vanlig AC?? Jeg får nemlig ikke AC enheten min til å låse seg i "hylla" under :SEDIT: har saumfart forumet og funnet ett par relevante tråder. Da går det på å bytte hele den analoge AC enheten med digital/automatisk AC enhet. Noen endelig avklaring på om det vil fungere vil vel tiden vise! Vrakplassen neste for å finne ett billig klimapanel og teste om det funker å koble rett på. Du må kjøpe replasseringsramme for AC-unit. Det får du kjøpt hos GS for 7-800 kroner tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SODCOM Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Da har jeg fått enheten min, og jeg må si -på tross av alt det negative at det ser meget bra ut! Servicen fra Hualingan sin side har jeg heller ingen ting å si på, og DHL brukte 4 dager på å frakte den til døren min. Jeg kommer vil å sette den inn i bilen iløpet av Mars, så vil jeg gi lyd fra meg igjen da. Prisen ble ca. 3000,- med frakt, så der har jeg i allefall ingen klager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oneill Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Det høres ut som en mye mer riktig pris for enheten enn det jeg ga iallefall og jeg betalte 5000 inkl. frakt i oktober. Kvalitetsmessig vil jeg ikke si den er verdt stort mer. Skulle gjerne ønsket at de også kom med noen GUI oppdateringer. Bare vent til du er ute å kjører om kvelden og skal høre på radio Jeg ble nesten flau der jeg kjørte.. scenelys i bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Da har jeg fått enheten min, og jeg må si -på tross av alt det negative at det ser meget bra ut! Servicen fra Hualingan sin side har jeg heller ingen ting å si på, og DHL brukte 4 dager på å frakte den til døren min. Jeg kommer vil å sette den inn i bilen iløpet av Mars, så vil jeg gi lyd fra meg igjen da. Prisen ble ca. 3000,- med frakt, så der har jeg i allefall ingen klager! Hva var verdien på pakken merket med da? DHL sender regning i etterkant om beløpet er over 200,- Ja, Dhl bruker som regel en 4 dager fra Kina, i motsetning til Posten som gjerne bruker 4 dager fra Nordland og sør i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå