spitz Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Har en '08 530xdat på vei fra Tyskland - og den har dermed ingen cold climate-pakke. Bilen har dessuten bl.a. webasto, som vel trekker endel strøm under bruk. Spørsmålet mitt er kort og greit om jeg bør påregne å bytte til et større batteri på bilen når den ankommer for å unngå trøbbel i vinter - eller om batteriet som leveres originalt med bilene i Tyskland holder også her i Norge? Holder til i Oslo, og ikke på Røros eller liknende, så det er jo ingen altfor hard vinter den vil utsettes for, men allikevel...
Otis Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Alt er avhengig av hvor mye du kjører og hvor mye du lader. Det hjelper såklart på med et batteri på 2000Ah, men det må fremdeles lades opp engang. Men det holder lengere mellom hver lading. Jeg lader nesten hver eneste natt på min e39, når det er så enkelt, batteriet står jo i bagasjerommet uansett og ledningen går ut igjennom luka.
spitz Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Alt er avhengig av hvor mye du kjører og hvor mye du lader.Det hjelper såklart på med et batteri på 2000Ah, men det må fremdeles lades opp engang. Men det holder lengere mellom hver lading. Jeg lader nesten hver eneste natt på min e39, når det er så enkelt, batteriet står jo i bagasjerommet uansett og ledningen går ut igjennom luka. Litt småkjøring, men ikke for mye - og kjører maks et par-tre ganger i uka, kobler ikke til noen lader - det er jo ingen elbil jeg har kjøpt.
Otis Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Det er jo nesten umulig å g iet korrekt svar. Du får prøve selv, gjør som du vil, å se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå