Gjest Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Skal skifte interiør i en E39, noe jeg har gjort en del ganger før - men har aldri vært borti e39 sedan uten nedfellbar rygg. Er det mye pes å bygge om slik at nedfellbart baksete passer? Det er altså en 98 modell E39 sedan dette gjelder.
Otis Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Utifra det jeg ser/leser her så finnes ikke det e39 med nedfellbar seterygg. EDIT: Nå ser jeg at jeg ordla meg feil. Det ser mer ut som man kanskje må bytte chassis for få dette til. Mulig at nedfellbare seterygger er Through-loading system (S465A)
Hawkon88 Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 På min e39 så er bakseteryggen en del av karosseriet så vidt jeg kan se. Jeg går utifra at det er en vesentlig del av avstivningen mellom dempertårnene og vridningen i bilen ellers. De som kapper vekk bakseteryggen i e30 er hvertfall ekstreme med å bygge opp avstivninger som erstattning etterpå.
Gjest Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Hm, ok - la meg formulere meg litt annereldes. Er det mulig å montere seter med nedfellbar rygg i en bil som ikke har through-load systemet originalt? Mulig å modde noen fester eller noe slikt? Setene må vel i utgangspunktete være ganske like vil jeg tro.
hauken Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 De ble gjort på en bil eg hadde engang,skar ut fester fra donorbil og ble sveiset på plass på min.
LK Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Har e39 med fast bakseterygg selv,og sjekket mulighetene for å få satt inn skipose. Bakveggen er i et stykke og ingen mulighet for å banke ut plata slik som på e36. Ødelegger man avstivningen i chassiet ved å skjære ut hull kun der skiposen skal være tro?
bjalle Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Hadde nedfellbare seter(rygger) på min forrige e39,ryggen er delt i to,man kan velge å legge ned en side for seg selv eller begge,veldig praktisk fikk plass til en 46 tom flatskjerm i kofferten,når jeg sammenligner med den jeg har nå så lar det seg ikke gjøre å bytte ut på en enkel måte,vil nesten si det er ett håpløst prosjekt hvis man ikke er ett geni på platearbeid.Men skipose går jo ,tror det finnes ettermonteringsett å få kjøpt.
Otis Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Det finnes ihvertfall muligheter for å få skipose om man ikke har det. Det er samme chassis.
LK Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 OK,så ut som det var hel vegg uten noen plate man kunne ta ut når jeg kikket på min. Går kanskje greit og bare skjære ut hull der og legge på en gummilist da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå