Gå til innhold

Dyp romlelyd ved gasspådrag etter remap

vinnalott
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E61 520dat som er ramappet med bluefin (fra superchips.co.uk), og denne ga vannvittig godt merkbar effektøkning.

Men, dersom jeg ligger i relativt lavt turtall (som regel høyeste gir), og gir mye gasspådrag (uten kickdown) kommer det en godt hørbar dyp rumlelyd, som gir seg når man får opp turtallet litt. Dersom jeg sparker litt ekstra slik at den girer ned først kommer ikke rumlelyden.

Det høres ut som om lyden kommer bakfra, typ fra bakakselen omtrent. Dersom jeg legger inn original softwaren igjen på bilen klarer jeg ikke å fremprovosere lyden. Noen som har peiling på hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som som chippa sin 330d Etter dette merket han vibrasjoner ved laveturtall under gasspådrag og avtok ved høyere turtall.

Det kan ikke være noe slik som at det kommer av at momentet blir noe høyere? Bare en tanke

kan var automat kassen som har for høy moment eller halv veis defekt dyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det at det er for mye moment på drivverket.

Det er ikke bra med slik kjøring/mapping av en dieselbil. Det er lavt turtall og mye moment som tar knekken på clutch og svinghjul.

Nå har jo ikke TS sin bil clutch eller dobbeltmassesvinghjul, men det betyr ikke at drivverket ikke liker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...