vinnalott Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Jeg har en E61 520dat som er ramappet med bluefin (fra superchips.co.uk), og denne ga vannvittig godt merkbar effektøkning. Men, dersom jeg ligger i relativt lavt turtall (som regel høyeste gir), og gir mye gasspådrag (uten kickdown) kommer det en godt hørbar dyp rumlelyd, som gir seg når man får opp turtallet litt. Dersom jeg sparker litt ekstra slik at den girer ned først kommer ikke rumlelyden. Det høres ut som om lyden kommer bakfra, typ fra bakakselen omtrent. Dersom jeg legger inn original softwaren igjen på bilen klarer jeg ikke å fremprovosere lyden. Noen som har peiling på hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Rumlelyd uten vibrasjoner eller rumlelyd med vibrasjon? Kommer lyden foran eller bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Kjenner en som som chippa sin 330d Etter dette merket han vibrasjoner ved laveturtall under gasspådrag og avtok ved høyere turtall. Det kan ikke være noe slik som at det kommer av at momentet blir noe høyere? Bare en tanke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Kjenner en som som chippa sin 330d Etter dette merket han vibrasjoner ved laveturtall under gasspådrag og avtok ved høyere turtall.Det kan ikke være noe slik som at det kommer av at momentet blir noe høyere? Bare en tanke kan var automat kassen som har for høy moment eller halv veis defekt dyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Jeg tror det at det er for mye moment på drivverket. Det er ikke bra med slik kjøring/mapping av en dieselbil. Det er lavt turtall og mye moment som tar knekken på clutch og svinghjul. Nå har jo ikke TS sin bil clutch eller dobbeltmassesvinghjul, men det betyr ikke at drivverket ikke liker dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Ja det er godt mulig. Merker ingen vibrasjoner, virker nesten som om det et en sperre, begrensning eller liknende ved høyt moment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 fyi, dersom flere skulle komme borti samme problemstilling: Jeg feilmeldte saken til superchips og fikk nytt remap tilbake, dette løste feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå