Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foran er veldig simpelt.

Bak er litt verre. Her må du ut med setepute, rygg, sidedeksler, hatthylle og litt annet smått for å komme til dempertårna.

Etter det må du løsne den bakerste bærearmen for å få ut fjærbeinet i det hele tatt.

Tidsforbruk... Tjaa, rundt 5-6 timer hvis du ikke har gjort det før tenker jeg.

Skrevet

da har jeg byttet forran... og var godt igang bak, dempern var skrudd av både oppe og nede.. men fikk den faen ikke ut.. noen som kan si meg hvordan jeg får den ut av hjulbuen ???

8a0rg8gsuro5sayuyn7s.jpeg

Skrevet
Foran er veldig simpelt.

Bak er litt verre. Her må du ut med setepute, rygg, sidedeksler, hatthylle og litt annet smått for å komme til dempertårna.

Etter det må du løsne den bakerste bærearmen for å få ut fjærbeinet i det hele tatt.

Tidsforbruk... Tjaa, rundt 5-6 timer hvis du ikke har gjort det før tenker jeg.

Skrevet

Hehe, som sagt så må du løsne/ta av den bakerste øvre bærearmen. I tillegg burde du ta av bremsekalipperen.

Gjorde faktisk den jobben her om dagen, og brukte rundt halvannen time med bare bakdemperne. Da måtte jeg i tillegg løsne og gjøre rene coiloverne som skulle på..

Skrevet

Det er en DEL knoting for å få bakdemperne av. Jeg hadde demontert/montert dempere bak på e39en 2ganger før med hjelp, men brukte 3! timer på en side når jeg var alene. Jeg anbefaler deg å bytte topplagre bak mens du først holder på, da de ryker temmelig fort. Mine topplagre bak røyk med ca 2-2500km intervall når jeg hadde coilovers.

Et tips er som sagt å få noen til å hjelpe deg. Når du skal ha ut demperen, få en til å stå med full tyngde på navet, slik at du får størst mulig klaring. Omtrent umulig uten. En gaffel for å få press på leddene når du skal demontere er også en fordel. De har en tendens til å bare spinne rundt. Pass på så du ikke ødelegge gummien på disse, og ikke ødelegger abs-sensoren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...