mudbug Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Hei! Min vannpumpen er 75k gammel og termostathus/termostat er 135 k gammel. Er det på tiden å skifte begge to ellers venter jeg til de er gåen???
Mikael-B Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Jeg har bytta 3 termostathus på 2,5 år, og har nå til sist bytta til aluminiums termostathus. Alle de tre originale i plastikk ble etterhvert bøyd og lakk som en sil. Fikk det aldri tett. Med aluminium er ikke så mye som en dråpe som lekker ut, og den vil vare mye lenger.
mudbug Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Jeg har bytta 3 termostathus på 2,5 år, og har nå til sist bytta til aluminiums termostathus.Alle de tre originale i plastikk ble etterhvert bøyd og lakk som en sil. Fikk det aldri tett. Med aluminium er ikke så mye som en dråpe som lekker ut, og den vil vare mye lenger. Jeg vurderer å kjøpe aluminiums termostathus. Det står på nett at aluminium ble lett knukket i to etterhvert. Derfor kjøpte jeg BMW OEM igjen.
Hawkon88 Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Vannpumpa skal fint klare 150k. Men på de orginale til m50/m52 er det plastikk skovler på vannpumpa. De pleier å løsne når bilen nærmer seg 200++. Med det resultat at du ikke får sirkulasjon i systemet=koking.
Haug530D Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Du kan jo skru av vannpumpen å sjekke om det er metall eller plast skovler, er det plast ville jeg ha byttet umiddelbart, kan også sjekke om det er slark i lager mens den er ute. Termostat er nå uansett så billig å bytte at har du først demontert det ville jeg byttet samt byttet til alu hus for termostaten, da det er bedre enn plasten som gjerne blir sprø og knekker etter en stund. Selv har jeg tenkt å gå for denne pumpen når min ryker http://www.stewartcomponents.net/Mercha ... de=BMWHPWP Men jeg gidder ikke å bytte før den er røket da jeg så på den ca for ett år's tid siden så den bra ut og jeg hadde metall skovler, dette er på en E39 fra 96 som det aldri har blitt byttet vannpumpe på, så at man fikk metall på senere modeller det er jeg ikke helt sikker på, da jeg også har byttet vannpumpe på en 318D fra 98 og den hadde plast skovler og den var det heller aldri byttet på før, men plastbiter var det så å si i hele kjølesystemet. Så å Kjøre med plastpumpe er som å kjøre med en tikkende bombe som bare venter på å gå av og når den gjør det kan det være for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå