Gå til innhold

Simen's BMW 523Ia E39

Simentp
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje litt seint ute, men lagå: Velkommen til Bimmers Simen!

Veldig fin bil du har skaffa deg der :applause:

Fekk uten tvil en del inspirasjon til min egen nyinnkjøpte E39! :)

Ser fram til å sjå og høre meir om denne! :D

Takk for det, det er en fin bil ja, men er litt steinsprut osv litt her å der, men det er jo en gammel bil så det er sånn man må regne med, det jeg er minst fornøyd med på bilen er felgene. De er litt for harry for meg :P I tillegg begynner de å flasse litt..

Bra du liker den, E39 er en veldig kul bil å det er lite som skal til for å gi den det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det jeg er minst fornøyd med på bilen er felgene. De er litt for harry for meg :P I tillegg begynner de å flasse litt..

Bra du liker den, E39 er en veldig kul bil å det er lite som skal til for å gi den det lille ekstra.

Helt enig i at E39 er en veldig kul bil ! leita sjølv veldig lenge etter en som tilfredstilte mine strenge og kresne krav ;)

Her e btw noken felga som tek seg VELDIG godt ut på E39

Skal sjølv ha disse ;)

c82vbnyz6s30sqesiko1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de var ikke såå gale de, men har tenkt å ha noen enkle 5 eika felger eller noen spile felger, skal ikke ha noe spesielt med kant på de heller.

Har tenkt på noe som dette

r6x3pxfvej5hrac38vez.jpg

Men er ikke helt sikker, må se litt, jeg vet hvilke felger jeg skal ha når jeg først ser de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo and å prøve felgane på bilen før du kjøper?

Går i vertfall and her i ulsteinvik :) !

Skal prøve X antall felga før eg bestemmer meg for vinterfelga!

Heldigvis ei stond til, ///PENGE\\\ mangel :D

men dissa GS va meget fine ! :D

Må ta i betraktining svart bil, senka? +++ alt ditta :D;)

Lykke til me valge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo and å prøve felgane på bilen før du kjøper?

Går i vertfall and her i ulsteinvik :) !

Skal prøve X antall felga før eg bestemmer meg for vinterfelga!

Heldigvis ei stond til, ///PENGE\\\ mangel :D

men dissa GS va meget fine ! :D

Må ta i betraktining svart bil, senka? +++ alt ditta :D;)

Lykke til me valge! :D

Hehe, den er faktisk ikke senka :P Det er bare stylinga og felgene som får den til å se lav ut.. Har senkefjører liggende i garasjen som jeg vurderer og ta på hvis jeg kjøper 18'' felger.

Er ikke så langt til Ulsteinvik fra meg heller bor selv i Molde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis fin med e39, er knallgode biler. :)

Takk for det :)

Ja spør du meg så er E39 en av de bedre bilene til BMW, syntes 3-seriene var litt små så måtte gå for en 5 serie, og da var ''minstekravet'' til motor 2,5l da jeg vill ha litt futt, men samtidig være litt økonomisk å kjøre med (Det siste bomma jeg på da :P ), men ellers en helt topp bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jaja, da er bilen tatt frem fra vinterdvale, får begynne med en grundig voks etterhvert. Må bare få ferdig eksamener før det blir høyere prioritert.

Har også virkelig begynt og tenke på felger, sliter og finner noen felger som jeg syntes passer til bilen, har egentlig bestemt meg for og bytte dekk og lakke de jeg har.

Bilde av hvordan jeg skal ha felgene:

75_837815305.jpg

Skal også få bestilt matt sort grill, og få tak i nye lyktesenkere. Må også finne ut hvor det lekker servo olje, så det svettet litt olje under selve beholderen så kan hende problemet ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg begynt på sommerpussen, skal ta av sideskjørtene, fikse ny racingnetting på bakfangeren v/ eksospotta, sette på bakrutesenker, vinge, få tak i nye felger++ kommer sikkert mere etterhvert :)

Har jo begynt å tatt av ene sideskjørtet da det hang litt på halv åtte, så da må jeg bare vente til jeg får ryddet garasjen eller vente på finværet så jeg kan få begynt for fult med å ta av gammel silikon og få tatt av sideskjørtet på andre siden. Har også funnet frem bakrute senkeren og vingen som skal få seg ett par strøk med lakk før det monteres.

Bilder sier mer enn tusen ord så slenger ut noen bilder så dere kan se:

Trunken uten vinge:

IMAG0459.jpg

Trunken med vinge:

IMAG0460.jpg

Nå er været helt elendig for tiden og siden jeg har mistet laderen til speilrefleksen så blir det bare mobilbilder så kvaliteten er ganske elendig. Det at det regner gjør ikke saken bedre..

IMAG0462.jpg

IMAG0461.jpg

Syntes det så myye bedre ut med en liten vinge bak enn uten så blir bare å få lakket den samme fargen som bilen så blir det bra, syntes ikke carbon fargen på vingen passet så godt til bilen.

Med vinge og bakrutesenker:

IMAG0463.jpg

IMAG0464.jpg

IMAG0465.jpg

Syntes bakrute senkeren og vingen ga bilen ett skikkelig løft utseende messig, så de blir montert når finværet kommer og jeg får lakket delene.

Så slenger jeg med noen andre bilder fra bilen også :)

Baksetet, det ser meget strøkent ut til og være 96 modell men med en km stand som såvidt er passert 160k så burde det nesten være en selvfølge.

Subben som ''skjuler'' seg mellom setene

IMAG0467.jpg

Skjermen hvor det er tilkoblet PS2, blir nok og oppgradere til en litt større skjerm etterhvert samt bytte til Xbox360/PS3 da det er så stress med kontroller som ikke er trådløse.. Kan hende jeg bare putter inn en liten mini PC bak også, har jo så mye data via telefonen så kan jo bare sette opp wifi hotspot så har jeg internett også, må bare se etterhvert hva det blir til :) Har jo en akkurat samme skjerm ekstra som jeg kan sette inn.

IMAG0466.jpg

Skinnsetene fremme, med memory seter, utrolig smart og behagelig, samt telefon i midtkonsollen. Er det forresten noen som vet om jeg får bestilt SIM-kort til den telefonen noe sted?

IMAG0472.jpg

Business spilleren, osv blir nok byttet ut med en Dynavin spiller med android på sensommeren, ser GS har kampanje på den nå så blir nok ett kjøp der etterhvert :)

IMAG0470.jpg

Må få byttet pakkningen rundt døren på sjofør siden da denne har sprukket kraftig opp.

IMAG0471.jpg

Her er grunnen til at jeg skal bytte felgene, de er svært flasset så de er fine langt ifra men langt ifra fine, så må finne på noe. Blir vell at jeg tar de av, pusser de ned og lakker de før jeg selger de. Må bare finne nye felger som jeg kan sette på bilen først, er så usikker på felgvalget, syntes M5 felgene er nokså kule (De nye), men vill også ha noe med kant, så får bare se hva valget faller på

IMAG0473.jpg

Siden på bilen er strøken for rust, også under sideskjørtet :)

IMAG0476.jpg

Var en solid stripe med silikon som satt igjen, skal ta varmepistolen og få det bort. (Bilen var griseskitten, skal få tatt en skikkelig polish på den så fort været tilsier det )

IMAG0477.jpg

Fant frem senkesettet også, blir nok at det blir montert når jeg får på nye felger. Felgene som står på bilen nå er 20'' så når jeg skal ha nye felger regner jeg med det blir 18'' og da trengs det senk! ;)

IMAG0478.jpg

Sliter også med at bilen lekker kjølevann, så må finne ut av det, høres som om det pippler ut vann fra en slange eller radiatoren når jeg starter bilen, men det ligger så vannseklig til, høres nesten ut som lyder kommer fra undersiden av radiatoren så må få jekket opp bilen og sjekket.

Dette var alt for nå, blir nok ikke lenge til neste update :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med at bilen lekker kjølevann, så må finne ut av det, høres som om det pippler ut vann fra en slange eller radiatoren når jeg starter bilen, men det ligger så vannseklig til, høres nesten ut som lyder kommer fra undersiden av radiatoren så må få jekket opp bilen og sjekket.

Gratulerer me E39 :) Så veldig bra ut innvendig til og være en 96 mod :) Syns også du burde bytte ut de båtlistene :P ha på carbon film eller noe ;)

Hadde selv en E39 525IA 2003 før jeg byttet mot en E61 525 DAT for ikke lenge siden.

Hadde også problemmer at den lekte kjøleveske. Hadde en lang sprekke ved siden av slange som går ut fra radiatoren.

506z2vub2jrl1qcdcq3x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer me E39 :) Så veldig bra ut innvendig til og være en 96 mod :) Syns også du burde bytte ut de båtlistene :P ha på carbon film eller noe ;)

Hadde selv en E39 525IA 2003 før jeg byttet mot en E61 525 DAT for ikke lenge siden.

Hadde også problemmer at den lekte kjøleveske. Hadde en lang sprekke ved siden av slange som går ut fra radiatoren.

Ja, har sett interør som er helt opprevna nærmest når det er 96 modell så interiøret i denne er nærmest strøkent når man ser på årsmodellen.

Får se hva jeg gjør med båtlistene, på bakfangeren er det en liten bit som er falt av på den ene siden så hadde ikke vært så dumt å trekt de med carbon.

Virker som det er en slange som lekker med meg også, det er en skikkelig pipplelyd eller hveselyd som kommer, akkurat som når det er hull på en spylerslange og det blir en ''sprede'' effekt, men ser ikke noe vann som spurter ut heller, ser bare vann som samler seg på den plata i bunnen, så må nok få den på bukk og få sjekket, håper bare ikke det er radiatoren som har gått hull på.

Bra Simen! Dette blir supert!

Har som nevnt tiligare ein E39 1997 modell sjølv, den lek kjølevæske den også! men eg finn ikkje ut kvar ifrå.. :(

Takk for det! Har fulgt med på prosjektet ditt og og må si det blir bra det også! :)

Virker som det er ett lite problem dette med kjølevæske på disse E39'ene. Må nesten bare få bilen opp på bukk og få ta en titt, kan jo nesten være hvordan som helst av kjøleslangene evt radiatoren, håper da helst at det ikke er den :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...