TommyFF Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Du "slider" bare kortet nedi holderen under telefonen. alle simkort per nå fungerer,jeg personlig har tvillingsim og det fungerer akkurat som det skal.. tvillingsim koster vel 70,- kr i mnd ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Du "slider" bare kortet nedi holderen under telefonen. alle simkort per nå fungerer,jeg personlig har tvillingsim og det fungerer akkurat som det skal.. tvillingsim koster vel 70,- kr i mnd ca Så flott, da blir nok det bestilt en av de nærmeste dagene! Er det noe forskjell om jeg setter de inn ved selve telefonen i midtkonsollen eller om jeg setter den i telefonmodulen i bagasjerommet? Noen funksjoner jeg mister e.l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 nå har ikke jeg vært borti noe annet sted å sette inn simkortet enn i selve telefonen,så det kan jeg ikke svare på desverre.. ser ikke for meg at du har simslot der,men d vet jeg som sagt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 av det jeg har lest så må den brukes bak i bagasjerommet, kun der den funker, men skal ikke si noe sikkert da jeg ikke har telefon selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Nå glemmer jo jeg at det finnes flere typer av disse telefonene. jeg har den mest firkantede med simholder under telefonen,kan godt hende det er annerledes på de andre! ! uansett fungerer alle simkort i disse uavhengig av hvor det plasseres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2012 Nå glemmer jo jeg at det finnes flere typer av disse telefonene. jeg har den mest firkantede med simholder under telefonen,kan godt hende det er annerledes på de andre! ! uansett fungerer alle simkort i disse uavhengig av hvor det plasseres Hehe, ser det er flere meninger og forvirringer rundt dette, jeg har den gamle, den aller første modellen av disse telefonene (Bilen er jo tross alt noen av de første E39'ene som kom), og til årsmodellen har den mye utstyr som var veldig teknologisk frampå. Men jeg ser jeg har en ''skinne'' under telefonen hvor jeg kan sette inn ett simkort samtidig så ser det ut som på selve ''modulen'' eller den boksen i bagasjerommet så skal det være mulig å sette inn simkort der. Vet ikke om jeg tar den enkle eller den vanskelige metoden da det ser veldig trangt å komme til baki, blir evt å skru ut hele modulen for å få inn simkortet, fordelen er jo at jeg slipper å ha det store kortet stikkende ut når jeg løfter opp telefonen, det blir litt mer ''annonymt'' å ha den bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 da har du samme som meg.. løfter vel ikke telefonen gjør du d da? kjører jo lyden over anlegget med micen som er plassert ved solskjermen,eller har ikke din den muligheten? merkelig om du skal ha 2 steder å sette inn sim,men ingenting overrasker meg legger ikke spes merke til simkortet så det trenger du nok ikke bekymre deg for.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2012 da har du samme som meg.. løfter vel ikke telefonen gjør du d da? kjører jo lyden over anlegget med micen som er plassert ved solskjermen,eller har ikke din den muligheten? merkelig om du skal ha 2 steder å sette inn sim,men ingenting overrasker meg legger ikke spes merke til simkortet så det trenger du nok ikke bekymre deg for.. Hehe, jo du sier noe der, men er ikke alltid det passer seg å ta sånne telefoner hvis det sitter flere i bilen osv Men har jo muligheten til å svare på telefonen via rattet så regner med jeg har den mic'en. Har rett og slett ikke sjekket. Men tar nok den enkleste og måten i begynnelsen så får jeg se, plutselig kjeder jeg meg en dag og hiver det likeså godt rett baki Ellers for å oppdatere litt holder jeg på med 2 lag med polishen, så hvis det er fint vær i morgen tar jeg varmepistolen og tar av silikonstrekene der sideskjørtet var. Må få bestilt en EU-kontroll time også men venter til jeg har fått tak i nye felger. Ene dekket lekker endel luft så i tillegg så er dekkene endel år gammle så de er jo snart steinharde, tør ikke sette fart med de dekkene lenger for å si det sånn Så hvis noen har noen felger og dekk til 5-serie i agder området så skrik ut, de kan være ihjælspunnet og kantkjørt til den store gullmedaljen bare jeg får jekket bilen ned på felgene så jeg kan lakke og bytte dekk på de felgene mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2012 Lite som skjer på bilen i det siste, skal få tak i ett sett felger som jeg kan sette bilen på mens jeg lakker de felgene som står på. Samtidig har jeg sett litt på radiatoren og har funnet ut at det er ett tilkoblingspunkt/nippel på radiatoren nede ved høyre siden som det ikke er noe på, vet ikke om det er en slange som har hoppet av eller om det er en plombering e.l som har falt ut. Er det noen som har en tegning over radiatoren med tilkoblinger o.l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2012 Driver enda og fikler litt rundt med den lekasjen. Begynner å lure på om det ikke er kjølevæske, startet den opp og sjekket litt rundt idag og hele tiden mens jeg lot den svive (ca 1t) lakk den ikke kjølevæske. Men lyden var der enda, er som om det er hull på en slange e.l. Men har utelukket endel ting, det er ikke servo olje, motorolje og er nesten helt sikker på at det ikke er kjølevæske. Det jeg mistenker at det er er AC'n, det kan høres ut som det lekker gass, tenkte jeg skulle la den stå å svive en god stund i morgen å høre om det går tomt for gass etterhvert, så får jeg se hva jeg gjør, kommer an på hva resultatet blir imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 ÅÅÅÅh, undrer meg grønn av hva den lekkassjen kan være. Startet bilen å det idag og etter at den sto å sveiv i en liten times tid så jeg at det begynte å renne ut relativt mye væske under bilen (Rant vell hele tiden, var bare da jeg bøyde meg under for å kikke), det rant ut litt langt fremme på høyre side (Sett forfra), vet ikke hva det er. Oljenivået på motoren sank ikke, servoolje nivået sank ikke, kjølevæska sank ikke det kan ikke være girkasse olje, (Den var nokså tynn olja, litt grønnaktig(?)) men finner ikke ut hva det kan være. Eneste er at jeg får jekke opp bilen og ta av fangeren og plata under for å få sjekket nøyaktig hvor det kommer fra. Det renner en god del også, når jeg kjører bilen legger den ifra seg en liten stripe hvor enn jeg kjører, så er en betydelig mengde det lekker =/. Såå kommer det til batteriet. Er det noen som vet om jeg kan lade eller etterfylle batteriet? Det har stått tomt siden ifjord høst, er ett Stinger SP1700, så er jo ett batteri som er verd ett par tusen så er litt kjedelig hvis jeg må kaste det å kjøpe nytt. Har lest litt på nett og det skal ha DOD 100% på 400 ganger. Men er det noen som vet om jeg må fylle på batterisyre e.l på det? Syntes også at det er rart at det bare er 1 batteri på bilen, har sjekket under baksetene men er ingenting under der, er ikke lagt opp til å legge ett batteri engang der.. Så tilslutt noen bilder da, alle liker vell bilder? Hvis man ser nede i høyre hjørnet på bilde ser man noen striper olje/væska som har rent ut. Kjørte litt frem og tilbake for å mjuke opp bremser osv. Anlegget, tok på neon lysene, syntes litt dårlig da det var lyst ute. Har tidligere slitt med pixel feil i dashen men nå er det plutselig nesten helt borte, kommer vell og går som det føler for regner jeg med. PS: Leter fortsatt etter noen BILLIGE felger med dekk til E39 hvis noen har, skal bare ha til å jekke ned bilen på mens jeg lakker og bytter dekk på de felgene som står på, kan være utspunnet og slitt til, kantkjørte som bare fy sålenge der er felger å dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 Tror jeg har funnet ut hva det lekker nå, har jeg rett så lekker det bremsevæske og at det bare er en bremseslange det har gått hull på, skal ikke si noe sikkert enda. Skal se om jeg får lånt meg en bukk iløpet av helga så jeg får den opp i høyden hvis ikke må jeg til med jekken .. Det kom også opp en feilmelding på tysk i dashen når jeg startet bilen igår, det kom at det var noe jeg måtte fylle på. Jeg har ett ark hvor det står de mest vanlige feilene og hva det betyr men det sto ikke på det arket, skal få startet den igjen senere så tar jeg bilde av feilmeldingen og får oversatt det, løsningen er nær! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 Da har jeg vært ute å sjekket. Feilmeldingene var ''waschwasser fullen'' og ''rücklicht prüfen''. Den første betyr vell spylervæske(?), oversetter jeg det direkte via google transelate så kommer det spillvann, men jeg regner da med at det er spylervæske? Noen som vet? Og den siste er vell bare å sjekke lysa bak, har sjekka blinklys, bremselys, skiltlys, ryggelys men kan hende en pære har gått uten at jeg merka det Disse var veldig lite til nytte for meg, da de ikke sa meg noe som helst om hva som kunne være feilen med at den lakk væske... Eneste er hvis den lekker spylervæske da men Tviler nesten på det da, men skal aldri si aldri.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jt525 Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 sikker på at det ikke er noe kondens etter ac da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 sikker på at det ikke er noe kondens etter ac da? Hehe, nei det er jeg ikke. Har aldri vært utenfor dette før så kan du forklare litt? Det er jo en slags olje/væske som renner ut, det legger svarte merker i grusen, er enda en mørk stripe etter hvor jeg kjørte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå