Tzunami Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 amerikanske e39'r har obd2 der du snakker om, men ingen (såvidt jeg vet) har det i norge, ikke av preface iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 amerikanske e39'r har obd2 der du snakker om, men ingen (såvidt jeg vet) har det i norge, ikke av preface iallefall! Hmm, det var da kjedelig.. Jaja, det var ikke dyre saken men synd uansett.. Hadde gledet meg til å teste ELM327 dingsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Da viste det seg at spolen i sub'en er brent så da er det nok over og ut for denne. Ettersom det er en sub som kostet litt så er det visst mulighet for å få tak i recone kit's, så skal se om dette er mulig å få tak i, evt høre om noen vill ta jobben for meg!... Hvis ikke blir det nok innkjøp av ny sub, tenker på noe som ser litt greit ut ettersom den skal stå i den kassa som står i bilen fra før, og at den spiller godt! Har tenkt på 3000watt'eren fra Pioneer men har akkurat begynt å kikke, kommer nok en ny sub i hus om noen dager når jeg får kikket litt og testet litt forskjellige sub'er Også noen bilder da Var litt arbeid å få ut alt.. Subb'en etter jeg hadde fått den ut Heiv i noen 2*10'' bare får å få noe dunk i bilen Og ettpar bilder av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Hei Simen! Fikk du noen feilmeldig til slutt på oljelekkasjen ? Ser på min, at det fortsatt drypp nokren dråpar for dag med olje.. skal av med framfangar i helga for å finne ut av kvar lekkasjen kommer fra.. Trur vi har noko av det samme problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Hei Simen!Fikk du noen feilmeldig til slutt på oljelekkasjen ? Ser på min, at det fortsatt drypp nokren dråpar for dag med olje.. skal av med framfangar i helga for å finne ut av kvar lekkasjen kommer fra.. Trur vi har noko av det samme problemet! Fikk ikke feilmelding i instrumentpanelet nei, eneste jeg fikk var at girkassa gikk i nødmodus men det vet jeg ikke om skyltes dårlig batteri eller pga oljelekasjen. Det drypte nokså mye med meg, var en liten konstant strøm med olje som kom ned, du ser fort hvordan olje det er, er det litt grønnaktig er det nok girolje og da kan det hende det er kjøleren evt simringene mellom kjøleren og slangene som går bak til kassa. Uansett så kan jeg berolige deg med å si det er en veldig simpel jobb, alt i alt i effektiv arbreidstid så brukte jeg kanskje 1time, men nå sleit jeg med at ledningen til motorvarmeren var veldig trasig til også Uansett så om det er kjøleren til kassa vill du ikke se dette ved å ta av fangeren, du har 4 kjølere foran, sett forfra så har du kjøleren til AC'n, så innom den har du kjøleren til kassa og kjøleren til servoen, så helt innerst mot motoren ligger radiatoren til kjølevannet. Derfor er det vell letteste å vippe radiatoren til kjølevannet til siden å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 PUH! Takk for infoen der Simen! Var sikker på at eg motte spare opp ei 3-4 månedslønner der for å få ditta fiksa.. Grunnen til at eg trudde eg motte av med fangaren, er fordi det er der det drypper! :S Virka som om det samla seg opp en del der, før det drypp ned på garasjegulvet.. å olja er skitten og svart ( svært mørk ivertfall ) Skal sjå på det i helga, for øyeblikket er det lite servo olje, det lekker kjølevæske vil eg tru ( Må fylle på en gang i mnd :S ) og reima framme lager stygge lyder.. Skal ta meg god tid i helga og fikse og sjå over mest mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 BY THE WAY!: Falt litt for di AE`sa dine! Blåaktige, herlig! Kar du bestilte dei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 PUH! Takk for infoen der Simen! Var sikker på at eg motte spare opp ei 3-4 månedslønner der for å få ditta fiksa.. Grunnen til at eg trudde eg motte av med fangaren, er fordi det er der det drypper! :S Virka som om det samla seg opp en del der, før det drypp ned på garasjegulvet.. å olja er skitten og svart ( svært mørk ivertfall ) Skal sjå på det i helga, for øyeblikket er det lite servo olje, det lekker kjølevæske vil eg tru ( Må fylle på en gang i mnd :S ) og reima framme lager stygge lyder.. Skal ta meg god tid i helga og fikse og sjå over mest mulig! Det meste legger seg på plata under bilen før det renner ut på siden, var det som skjedde med meg ihvertfall, det hjelper veldig mye å ta av disse, er ikke mange skruene så er de løs. Selve kjøleren kostet ikke mange kronene da jeg fant en maken bil på en bilopphugger så fikk den for 500kr, simringene byttet jeg i samme slengen og de kostet ikke mange kronene (20'er elns ), det som derimot kostet litt var olje og påfylling, ettersom automatkassene er veldig skjøre hvis du fyller på olja feil så er det fort gjort de ikke blir fylt opp skikkelig hvis man ikke gjør det riktig, derfor fikk jeg verksted til å ta seg av denne jobben. Mekonomen verkstedet tok 1000kr for påfyllingen pluss at jeg kom med oljen selv, den kjøpte jeg på Bavaria (Var faktist dyrere å kjøpe den på GS), og der betalte jeg 300kr literen, fikk beskjed om at man trengte 3-5liter så kjøpte 5liter men på verkstedet måtte de ha enda en liter så gikk totalt 6liter (Sikkert pga rør,slanger,kjøler osv skal fylles opp). Men var ikke så avskrekkende som man skulle tro, vill si jeg slapp relativt billig unna AE'ene vet jeg ikke hvor er bestilt, var byttet til facelift front når jeg kjøpte den, å da var AE allerede montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Okei Takk Takk! Vart litt meir komfortabel med tanken på å begynde å skru i helga.. det ser ikkje so alvorlig ut, med tanke på at det berre er nokren få små flekkar i løpet av ei natt.. men veit aldri, best å få det sjekka og ordna.. Skal selge bilen etter vinteren ( Den skal sjølvsakt brukast minst mulig i vinter, *Lagring* kremt;) ) Klare ikkje studie og bil DESVERRE.. men kjem sterkare tilbake.. en gong x) høhøhøh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Okei Takk Takk! Vart litt meir komfortabel med tanken på å begynde å skru i helga.. det ser ikkje so alvorlig ut, med tanke på at det berre er nokren få små flekkar i løpet av ei natt.. men veit aldri, best å få det sjekka og ordna.. Skal selge bilen etter vinteren ( Den skal sjølvsakt brukast minst mulig i vinter, *Lagring* kremt;) ) Klare ikkje studie og bil DESVERRE.. men kjem sterkare tilbake.. en gong x) høhøhøh Hehe, ja er en veldig lett jobb, burde ikke være noe problem å få fikset det selv Hvis det bare er noen flekker ville jeg gått over litt slangeklemmer osv, kan være noe der som har løsnet. Off, må jo ikke selge go bilen, er jo alltid greit med egen bil, men vet hvordan du har det, går på skole selv og det koster virkelig å ha egen bil, men gud så greit det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Yepp, nå er M-fronten komt i posten! Den skal lakkerest i løpet av neste veke, og innen den tid SKAL lekkasje og slikt være tipp topp Ja de e veldig vemodigt å motte selge den, men "stor" motor og "luksus"bil blir litt for dyrt for en som går skule.. Greit ja! om de e! Berre en svipptur på butikk, og kan sove lenger før skule når man he bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Da begynner kulda snart å nærme seg å bilen skal snart settes vekk, før den tid må vinterbil være kjøpt å bimmeren må ha fått seg en skikkelig polish Ellers så vurderer jeg full-lakkering i vinter, samme farge selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Lite som skjer med oppgraderinger for tia, bruker bilen vær dag så har lite tid til modifikasjoner, er nesten avhengig av å ha en bil til nå, så jeg får satt bort go bilen å begynt for fullt. Har ringt rundt til diverse lakk verksteder i området og fått priser, alt ifra 15-40,000, men er bare prisoverslag, har ett lite sår på bakfangeren som skal sparkles og litt på sideskjørtet, men dette er arbeid jeg regner med å gjøre selv. Ellers blir nok subben sendt til florø iløpet av neste uke, fikk en grei deal med bassbrothers, at hvis jeg sender subben til de og betaler ett lite mellomlegg så får jeg ny sub, så sender de min til tyskland for bytte av spole,membran++ så blir den solgt igjen. Kjenner jeg savner noe skikkelig dunk i bilen, de 2*10'' Alpine subbene spiller greit men kan ikke sammnelignes med Ground Zero'en Men ang lakkverksted, er det noen som har erfaring med lakkering.net, de driver i ørstad så er ikke lange turen, prisen var jo ihvertfall bunnsolid, tror ikke jeg finner noe billigere for å si det sånn!. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Fikk en lite hyggelig overraskelse når jeg åpna tørketrommelen idag, nøkkelen hadde sneket seg med i en bukselomma så den hadde fått vært med vaskemaskinen og tørketrommelen en runde. Testa den og den viser ingen tegn til liv... Noen som har noen tips? Er den nøkkelen med tre knapper på, går det an å åpne den, bytte batteri og evt omprogrammere den? Vet at jeg leste i instruksjonsboka hvordan det skal gjøres men må jeg da omprogrammere begge nøklene eller programmerer den inn det gamle signalet så det holder med å gjøre det med en nøkkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 Hahaha min dyyyyypt savnede gamle e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå