Gå til innhold

Simen's BMW 523Ia E39

Simentp
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OI OI, fikk meg en overaskelse når jeg tok av bakdekkene idag. Det var nesten INGENTING igjen av mønsteret på innsiden, var rett og slett livsfarlig. Får legge ut ett bilde av det imorgen. Noen som vet hva dette kan skyldes? Er 235/35/20 så det burde jo sånn sett ikke subbe sååå ille, har sett endel E39 som kjører med betydelig breier dekk bak enn det. Lufttrykket er vell 2,5bar så burde vell ikke være det heller, og da ville det slitt litt mer på utsiden også. Var så mye slitt at halve skriften på innsiden av dekket var borte.

Bilen er gått 2500km siden sist jeg hadde av å sjekket, så sånnen slitasje burde det ikke bli ved normal kjøring.. Har fått tak i noen andre dekk og felger som jeg skal sette på imorgen, men senteret på felgene var for lite(???), må få borret de opp 1mm, når jeg ser på de felgene som har stått på så er de også borret opp, hva kan dette være? Vet de har byttet hele bakstillingen på bilen men hadde samme problemet forran også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU MÅ SLUTTE Å LEGGE AN BREI I KVAR SVING! :D

Problem solved ;)

Nei men seriøst, har lest mykje om at E39 har negativ camber osv, osv som fører til unødvendig stor slitasje på innerkanten/innerdelen av bakdekka.. står mye om det ute i det vide internett..

:(

LEIT Å HØRE BTW

Hehehe, er nok ikke dette som er herjebilen :P

Ja, er jo litt problem på noen bmw at de skræver litt bak. Blir nok å få tatt en firehjulskontroll, og så får jeg gå over til camberen hvis problemet vedvarer.

er nok ikke den negative camber'n, men heller toe in som er problemet

Tviler også litt på at det er camberen, som sagt så blir det nok en firehjulskontroll så får jeg se hva som skjer etter det, håper problemet blir løst etter den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaee... ka de kosta for en firhjulskontroll ? Burde kanskje hatt en sjølv...

Er vell fra 1000kr og oppover egentlig, har en kompis som jobber på verksted så håper på å få en god pris ;) Er alltids lurt å ta en kontroll når man merker dekkene slites ujevt, spesielt når man vet lufttrykk osv er riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet om til noen andre felger, fant ut at 2 av dekkene var heeelt ferdig og 1 var sånn halvgreit, litt oppgnagd mens 1 var greit.

Det værste dekket:

IMAG0656.jpg

IMAG0658.jpg

IMAG0659.jpg

Det andre dekket som var ferdig

IMAG0662.jpg

IMAG0661.jpg

Så det siste dekket, er ikke såååå ille dette selv om det er noe jeg ville kjørt minimalt med, var begynt å bli oppspist dette også men kun 1 punkt hvor trådene hadde kommet til syne

IMAG0663.jpg

Her er hvordan bilen står nå :)

IMAG0666.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

OFF.. Bakfangeren min tok kvelden igår, var litt mye slaps som samlet seg inni dem så til slutt så knakk den sammen...

Må se hva jeg gjør, har lenge tenkt på å ta av sideskjørtene og styling fangeren for å få en mer ''clean e39'', syntes det er litt overkill sånn den står nå, blir litt for ihjæl styla. Kan hende jeg tar av sideskjørt, og bakfanger og beholder selvfølgelig M fangeren, kjører på med noen 18 eller 19'' felger også noe j*vlig med senk til neste år.

Uansett, kjipt når sånt skjer, ser ikke ut bilen bakfra nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...