Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
interiøret kjøpte jeg av en her på bimmers :)

skal nok aldri selges, er på jakt etter ett til selv :)

tørr ikke si att du kjøpte det av meg asså? :P

Endra det nå 8)

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk kjørt 4 runder før jeg fikk ulyd i motor, og mangel på oljetrykk....

Hadde en magefølelse av at det ble noe, men men... Tror oljen har gått varm, og havari på rådelager... Har kun fått slept bilen hjem, og parkert den i garasjen.

Tror kanskje det går noen dager før jeg gidder å begynne å ta ut motor, satser på at det ikke er så mye som må byttes, men blir nok til at jeg bytter det meste.. Vurderer å få sendt inn toppen for litt porting, og evt få montert nye kammer !

Vi får se, håper bare jeg ikke noen av sylindrene er skjært, eller at det er andre store feil :)

Kommer nok sterkere tilbake, har en del bilder, fra før og etter kjøringa :)

Skrevet
Fikk kjørt 4 runder før jeg fikk ulyd i motor, og mangel på oljetrykk....

Hadde en magefølelse av at det ble noe, men men... Tror oljen har gått varm, og havari på rådelager... Har kun fått slept bilen hjem, og parkert den i garasjen.

Tror kanskje det går noen dager før jeg gidder å begynne å ta ut motor, satser på at det ikke er så mye som må byttes, men blir nok til at jeg bytter det meste.. Vurderer å få sendt inn toppen for litt porting, og evt få montert nye kammer !

Vi får se, håper bare jeg ikke noen av sylindrene er skjært, eller at det er andre store feil :)

Kommer nok sterkere tilbake, har en del bilder, fra før og etter kjøringa :)

Auch!!

Oljetrykkstyven er tilbake!

Måtte bare ringe min gode venn Adam Dalgliesh og fortelle dette... :

lbwiw8iukngv5t1af2j6.jpg

Det første han sa var:

"Ahh... Trøbbel i tårnet??"

Han og jeg er enige om en ting, og det er at hvis du ikke vil ha ut motor og sette i en ny, så går det jo an å sette en diagnose og få en oversikt over hva som er galt før en begynner å rive alt i filler..

Dalgliesh mener at det er fare for at Mister Oljepumpe nok har riper i lakken, og ikke har så ren samvittighet som han burde. Få bilen opp i lufta, riv av den undertøyet (les: bunnpanna) og sjekk først rådelagrene for hånd. Så hadde jeg skrudd av alle lagerbukker og kontrollert lagrene. Mest sannsynlig så har du en tøsaktig Frøken Råde, og det kjenner du som oftest med å legge hånda rundt godsakene (les: lager) og "røske" litt.... ved å lese lager så får du et førsteinntrykk, mikrometer gjør sus i serken på godbiten til Frøken Råde. Veiva trenger ikke være fucka selv om Frøken Råde har ridd et hardt ritt ovenfra, lageret tar mye av bankinga til å begynne med. Etterpå tar du deg en omgang med Mister Oljepumpe, og sjekker innmaten der. Alle mål/toleranseklaringer finner du i tråden min.

Dette er iallefall billigere enn å skifte/overhale motor i første omgang - og denne totale operasjonen tar vel sånn ca 3-5 timer kontra 3-5 dager med å nappe hjertet utav og totaltoverhale det...

Skrevet

:lol:

Ukens kommentar Pedi!! Morsom, men med lærerik lesning 8)

Håper du finner ut av det Stig.! Kanskje Frk.Råde må straffes hard ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...