Gå til innhold

...


winchester
 Share

Anbefalte innlegg

Hm, hvor ligger den dioden? Mener å huske det er en kabel som er splittet opp med kabelsko i hver ende, men som ikke var plugget ihop (som at det manglet noe imellom), så var det litt hjemmemekk fra forrige eier der. Men rart det også fungerer inn på CD-spilleren? For når jeg trykker på nødblinken skrur spilleren seg av i 2 sekunder, så kommer den på igjen. Den har også skrudd seg av helt tilfeldig, så funker den ikke på en stund, så fungerer den igjen når bilen startes opp igjen ved en senere anledning.

Da er det nokk den ledningen.. Ligger på ledningen som går opp på bryteren, litt langt ned på ledningen mener jeg og huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen hadde litt oppstartsproblemer etter å ha byttet bensintank og girkasse. Kom en kar innom og ga luftmengdemåleren ett lite kakk, så startet den jaggu meg. Fikk kjørt den hjem og brukt den litt, før den stoppet igjen. Hmm, skal tro hva det kunne være? Joda... Tom for bensin. Tydeligvis er tankarmaturet på den nye tanken litt mer grådig enn det gamle, så man har forferdelig dårlig tid til å fylle bensin når bensinlampen først lyser. Sjekket jo pluggene når de først var ute. Tror ikke det var så dumt.

Skitten...

2013-02-05131655_zps9b08925a.jpg

2013-02-05132257_zps4276c306.jpg

Renset...

2013-02-05131838_zpsfebe686e.jpg

Sjekket klaring... Alle var 0,8mm, deilig.

2013-02-05132037_zps24847cf8.jpg

Klar til bruk igjen.

2013-02-05132943_zps0da0f567.jpg

Vrom sa det, og bilen startet igjen.

Har ennå ikke(!) funnet ut av det elektriske problemet som gjør at instrumentlys, skiltlys og lyset i nødblinken ikke skrur seg av. Bilelektronikk gir meg frysninger... Fant ut at det var en gammel Bosch bilalarm koblet opp på en ekstra fløyte i motorrommet. Defekt som den var fjernet jeg den og hele ledningsnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det ikke er verdt å vise frem Sepangen i det hele tatt... Mangler jo det meste av wow-faktor i mine øyne (motor, 3-delte felger, M3-understell, M3 baksete, gromme bremser, gromme stabstag etc.) og jeg får nok neppe tatt meg råd til dette med det første. Blir deprimert av hele greia, haha.

Det er her du tar feil, Winny. Du, og mange andre som kikker på bil.

En bil MÅ ikke ha WOW-komponenter for å være en øyestein.

Samme sier jo jeg om min E28. Jeg har ikke noen gromme fancy-pancy-ting-tang, ikke 1000+ hk, ikke 5-delte 28"s BBQ RallyS-felger. Ingenting.

Ingenting i det hele tatt av det som "ungdommen likar". Men det betyr ikke noe, for den som liker bilen min - han liker bil, og ikke "sjøbekaga" som Jærbuen i Lotto-reklamen sa...

For meg som har sendt lange blikk etter biler i snart fire ti-år, så har en lært seg at det er ikke de store ting som gjelder. Det er helheten. Det er lett å følge strømmen som allmenheten driver, og da er det felger, senk og motor som er det mest avgjørende. Sex selger aviser, og 1000hk, senk og felg selger bilblader. Ingen tvil om det. Hvor mange biler opp gjennom årene har jeg ikke studert og lest om side opp og side ned? Joda, de har alt som trengs av kjøpeting - men hvor ofte ser en bilder av en dødsfeit bil som mangler feks en vinduslist eller lignende.

Ingen. Ikke en eneste en...

Fordi en ikke SER.... Fokuset er for mye plassert på enkeltkomponentene for allmenheten, at en ikke ser at viktige ting mangler.

Altfor mange biler har blitt løftet opp i skyene på "feil" grunnlag spør en meg, det er så mange andre som har gjort virkelig gromjobber - som bare blir forbigått pga de har ikke WOW-faktoren.

Still ut bilen din du Winny, jeg gleder meg virkelig til å se den IRL. Ikke tenk hva massene sier og mener, det er andre faktorer som er viktigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det ikke er verdt å vise frem Sepangen i det hele tatt... Mangler jo det meste av wow-faktor i mine øyne (motor, 3-delte felger, M3-understell, M3 baksete, gromme bremser, gromme stabstag etc.) og jeg får nok neppe tatt meg råd til dette med det første. Blir deprimert av hele greia, haha.

Det er her du tar feil, Winny. Du, og mange andre som kikker på bil.

En bil MÅ ikke ha WOW-komponenter for å være en øyestein.

Samme sier jo jeg om min E28. Jeg har ikke noen gromme fancy-pancy-ting-tang, ikke 1000+ hk, ikke 5-delte 28"s BBQ RallyS-felger. Ingenting.

Ingenting i det hele tatt av det som "ungdommen likar". Men det betyr ikke noe, for den som liker bilen min - han liker bil, og ikke "sjøbekaga" som Jærbuen i Lotto-reklamen sa...

For meg som har sendt lange blikk etter biler i snart fire ti-år, så har en lært seg at det er ikke de store ting som gjelder. Det er helheten. Det er lett å følge strømmen som allmenheten driver, og da er det felger, senk og motor som er det mest avgjørende. Sex selger aviser, og 1000hk, senk og felg selger bilblader. Ingen tvil om det. Hvor mange biler opp gjennom årene har jeg ikke studert og lest om side opp og side ned? Joda, de har alt som trengs av kjøpeting - men hvor ofte ser en bilder av en dødsfeit bil som mangler feks en vinduslist eller lignende.

Ingen. Ikke en eneste en...

Fordi en ikke SER.... Fokuset er for mye plassert på enkeltkomponentene for allmenheten, at en ikke ser at viktige ting mangler.

Altfor mange biler har blitt løftet opp i skyene på "feil" grunnlag spør en meg, det er så mange andre som har gjort virkelig gromjobber - som bare blir forbigått pga de har ikke WOW-faktoren.

Still ut bilen din du Winny, jeg gleder meg virkelig til å se den IRL. Ikke tenk hva massene sier og mener, det er andre faktorer som er viktigere...

Heilt einig med Pedi her, eg har vert meget interessert i den bilen din Winchester, mange ganger meir interessert i den enn mange 500+ hk biler her inne med overgromme bremser og finnish som få har råd til.

Er mykje kjekkere å lese om den "vanlege" mannen i gata som strever dag ut og inn for og få til noko.

Stå på videre for eg ELSKA den bilen din og eg kan garantere att det er mangen av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det ikke er verdt å vise frem Sepangen i det hele tatt... Mangler jo det meste av wow-faktor i mine øyne (motor, 3-delte felger, M3-understell, M3 baksete, gromme bremser, gromme stabstag etc.) og jeg får nok neppe tatt meg råd til dette med det første. Blir deprimert av hele greia, haha.

Det er her du tar feil, Winny. Du, og mange andre som kikker på bil.

En bil MÅ ikke ha WOW-komponenter for å være en øyestein.

Samme sier jo jeg om min E28. Jeg har ikke noen gromme fancy-pancy-ting-tang, ikke 1000+ hk, ikke 5-delte 28"s BBQ RallyS-felger. Ingenting.

Ingenting i det hele tatt av det som "ungdommen likar". Men det betyr ikke noe, for den som liker bilen min - han liker bil, og ikke "sjøbekaga" som Jærbuen i Lotto-reklamen sa...

For meg som har sendt lange blikk etter biler i snart fire ti-år, så har en lært seg at det er ikke de store ting som gjelder. Det er helheten. Det er lett å følge strømmen som allmenheten driver, og da er det felger, senk og motor som er det mest avgjørende. Sex selger aviser, og 1000hk, senk og felg selger bilblader. Ingen tvil om det. Hvor mange biler opp gjennom årene har jeg ikke studert og lest om side opp og side ned? Joda, de har alt som trengs av kjøpeting - men hvor ofte ser en bilder av en dødsfeit bil som mangler feks en vinduslist eller lignende.

Ingen. Ikke en eneste en...

Fordi en ikke SER.... Fokuset er for mye plassert på enkeltkomponentene for allmenheten, at en ikke ser at viktige ting mangler.

Altfor mange biler har blitt løftet opp i skyene på "feil" grunnlag spør en meg, det er så mange andre som har gjort virkelig gromjobber - som bare blir forbigått pga de har ikke WOW-faktoren.

Still ut bilen din du Winny, jeg gleder meg virkelig til å se den IRL. Ikke tenk hva massene sier og mener, det er andre faktorer som er viktigere...

Heilt einig med Pedi her, eg har vert meget interessert i den bilen din Winchester, mange ganger meir interessert i den enn mange 500+ hk biler her inne med overgromme bremser og finnish som få har råd til.

Er mykje kjekkere å lese om den "vanlege" mannen i gata som strever dag ut og inn for og få til noko.

Stå på videre for eg ELSKA den bilen din og eg kan garantere att det er mangen av oss ;)

+1 på begge. Ein av de mest gjennomførte strøkne e30'anne her uten tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har på en måte rett Ivar, men det faktum at jeg føler (og vet...) at bilen ikke er 100% ferdig gjør at jeg har lite lyst til å vise den frem på treff. Og akkurat nå er det ikke aktuelt for meg å koste på den noe særlig på et par år pga. andre prioriteringer, så da blir den nok solgt med mindre noe annet skjer... Jeg holder på å samle inn resterende monteringsdeler til stylingen fra GS, noe som viser seg å ikke være så lett, hehe. Fort man glemmer av et lite klips eller to!

Fikk jo funnet ut av den elektriske feilen som har plaget meg i 1 mnd på bruksbilen også - et relè på lysene som hadde hengt seg opp. Flott! Mange hundre timers unødvendig feilsøking. Man lærer så lenge man lever... Takk for hyggelige ord gutter, det motiverer til ett eller annet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ikke ferdig da?, att dn ikke har den grommeste mottoren og understellet?, den er jo nesten mere spessiel nå som org helt strøken 320, skjønner du vil bygge om, men bilen din er like gjennomført og strøken fordi om dn er en 320. Jeg håper hvertfall å se bilen din på treffi sommer!!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30'n min er verken strøken eller har noen som helst form for wow faktor. Bare en helt standard 325i uten noe spesielt utstyr. Men den får fortsatt plenti med oppmerksomhet! å jeg er stolt over å vise den frem til en vær anledning jeg får. Så vis det eneste som mangler på din er gromt understell eller at den ikke er lav nok eller ikke har nok hester, Så tror jeg at det er noe publikum bryr seg lite om. Så jeg tror nok at du kommer til å få ganske mye mer og bedre respons en du tror å personlig så syntes jeg bare lakken din er wow faktor i seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ikke ferdig da?, att dn ikke har den grommeste mottoren og understellet?, den er jo nesten mere spessiel nå som org helt strøken 320, skjønner du vil bygge om, men bilen din er like gjennomført og strøken fordi om dn er en 320. Jeg håper hvertfall å se bilen din på treffi sommer!!:-))

Vel, planen var jo hele tiden S50B32, 5-bolts understell, overgromt E30 M3 interiør og heftige små detaljer, og ikke minst 1 stk gromt vognkort! 8) Meeen, ting går ikke hele tiden etter planen, så derfor føler jeg at jeg skuffer dere (mest meg selv) når jeg ikke gjør det jeg har planlagt. Jeg vet at iløpet av min levetid så skal jeg restaurere en E30 110% i lik linje med Ivar's E28, men det får vente.

Men fra spøk til alvor, hvor mye kan man få for den slik den er per dags dato? I mine øyner er den verdt svært lite i forhold til hvor mye penger som er lagt ned i den.

Men for all del - det er vel en liten sjanse for at bilen også blir i mitt eie til ett av disse treffene, hvem vet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer bare til å angre på salg tape masse penger osv.. Sett den vekk under ett trekk om du ikke har penger ork osv til å få den ferdig nå å hent den fram igjenn.. Noe sånt vil man alltid savne uansett om man bygger noe nytt som er tilnærmet lik.. Den bilen din kommer til å sanke pokaler i bøtter å spann allerede som den er nå det er jeg 110% sikker på.. Å om den ikke gjør det skal jeg komme med pokaler til deg, for da er det noe galt en plass!!:-) å du skuffer nokk ingen her.. Ikke alle har råd til å byggedet råeste av dt råe.. Å bilen din er garantert en av norges mest gjennomførte e30'r!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winny...

Du var vel gjerne en av de siste her inne som jeg trodde skulle gi opp prosjektet sitt. Å selge nå, blir bare feil. MÅ bilen din ha alt du ramser opp her? Kan du ikke heller ta det step-by-step? Det er ingen andre enn du som legger lista oppunder taket. Jeg må ikke ha hele ønskelista di på en E30 for å ha sansen for den.

Jeg mistenker at du er gått drita lei, og ser på bilen som et totalt pengesluk. På den annen side, så tror jeg at det ikke er verken så mange $$$ eller timer som skal til for å gjøre bilen helt klar for treff/bruk.

Mitt tips/råd til deg er som følger: ta deg en seriøs runde rundt bilen, og gjør opp status. Kjøp deg et trekk, og dra det over bilen. Så... Lag deg en komplett liste over hvilke deler som må skaffes, og hva som må bestilles. Ned til siste detalj...

Glem selve bilen en stund, men legg bestillingslisten inn i budskjettet slik at delene kommer i hus. Skaff evnt de brukte delene, hvis det må skaffes.

I runden du tok, så gjorde du deg et overslag over resterende arbeidstimer. Trekk den tiden fra E30Meet + litt, så vet du når du skal begynne å tenke Sepang igjen. Så når den kalenderdatoen kommer, DA drar du av trekket.

@ that moment så har du delene du trenger, tiden du trenger, og siden du verken har sett bilen eller tenkt på den på lenge - så er nok spirit'en tilbake....

Før du aner ordet av det, ratter du inn på E30Meet med en nypolert Sepang, og vinker stolt bort mot Gubbe-Sepang'en som allerede er på plass. For vi to har jo en avtale om "gruppebilde", remember??

Husk, det er både lov og normalt å bli lei av et prosjekt - men å gi opp for så å selge, det utgår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi har altid rett når han skriver, så ta det til deg :)

Husk, du er ikkje aleine om og ha høge frustrasjonar i løpet av eit prosjekt. Har sjølv i 3 tilfeller no vurdert å selge, har faktisk lagt bilen ut for salg også men man får aldri det man vil ha for bilen har fått ein mykje høgre personleg verdi enn det folket vil gje for den.

Behold bilen å ta deg ei pause, eg har minst 3 sånne knekker i løpet av eit år men det går over.

Det er ofte pågangsmot eller økonomi som er problemet men desse 2 tinga kjem ALTID tilbake ;)

Du må heller ikkje sette deg for høge mål, eg veit det er veldig lett å gjere når man ser prosjekter på dette forumet her men når alt kjem til alt så er gleden over att bilen er ferdig mykje høgre når man veit att man VIRKELEG har tatt i eit tak med slit både fysisk og psykisk.

Du ser jo også her att det er mange som helst ser denne bilen i ditt eige og synst det ville vert utrulig trist å sjå den gå ifra deg, alt i alt så er alle desse faktorene verdt det den dagen du ser att bilen faktsik nerme seg ferdig.

MVH ein som følger med og er meget imponert over framgang og pågangsmotet ditt når du står på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...