chrise34 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Da har jeg bestemt meg for at denne skal bort :/ Den selges nå for 10.000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36971576 Hei, da har jeg bestemt meg for at jeg skal lage en liten projekt tråd til min kjære første bil. Som dere kommer til å finne ut, så kan jeg svært lite med bil.. men jeg har interesse i å lære, så hvis dere har noen forslag, eller noen gode tips, så tas det mot med et stort takk Det er en BMW E34 520i 1989mod, som ble kjøpt av meg 28.03.2010. Noe av det første som ble gjort, annet enn å finne ut at det har vært ca 15 eiere på den......., var å sende den inn på verksted for og få alt fikset sånn at den var EU-ok. (ja jeg vet, lat ungdom som ikke skrur selv..) Generellt er det veldig lite rust på bilen, som jeg vet om, så er det et par flekker utvendig på bilen. Understellet må jeg helt ærlig si at jeg har ikke peiling, men i og med at det ikke ble nevnt på verksted, går jeg ut ifra at det er helt greit. Div. ting jeg har lyst til å gjøre med bilen mot sommeren. - Senke bilen 45/35(er bestillt, men kansje coilover hvis jeg finner noe billig med tuv) - Pusse ned litt overflate rust - Rette opp et par små bulker - Skifte lister på dører - Ny støtfanger foran og bak + sideskjørt (mtech??) - Prøve å få lakkert hele bilen(skjer vel neppe, blir vel med polering ) - Større motor(ønske tenking..) - Større felger(Rondell D58 18” forhåpentligvis) En ting jeg ikke har brydd meg om/lagt merke til før et par mnd tilbake, var dunking og hyling i en demper bak. Jeg og en kompis dro til garasjen, for og se hvor vi kunne komme til for å få sett på demper tårnet. Vi fant ut at vi måtte av med seteryggen, får så å se at staget(?) sto løst. Forige eier(eller noen av dem siste vertfall), har av en eller annen merkelig grunn, tatt av skiva som holder demperen på plass... Liten video av hvordan det var og kjøre med: http://www.youtube.com/embed/Cr-RtGGRy8s Jeg tenkte at jeg skulle dra til prærien og spørre om litt hjelp. Så jeg fikk det sjekka opp, og bestillt nytt lager. Ca en uke etterpå, dro jeg tilbake for og bytte den ut. Jeg sto å så på, så jeg lærte meg hvordan det skal gjøres til nestegang Hvis dere har noen ideer på hva jeg kan gjøre, kommentarer på hva jeg ikke bør gjøre, eller bare tips, feel free to commet
chrise34 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 nydelig farge, er det calypsorot? Jepp, calypsorot-metallic
chrise34 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 Har tatt noen nye bilder idag som jeg tenkte jeg skulle legge ut. Ikke akkurat "ren og pen" Ikke så rent der heller men Et par bilder av et par ting jeg ikke vil ha på bilen.. Rustflekker... Her for noen dager siden var jeg og en kompis og rydda litt i garasjen til far, da han spurte meg om jeg hadde tatt av bakrutesenken min... JEG hadde ikke tatt av den.. Men borte var den merkelig nok.. så skal få kjøpt meg en ny når jeg kommer hjem fra båt. Jobber som lærling på båt, så har ikke så veldig mye penger eller tid å rutte med.. Men skal vel få bynt og gjøre noen av planene mine neste gang jeg kommer hjem
chrise34 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Da har jeg dratt ut på det morsomme sildfisket. Alt som blir fra meg, er vel å bestille deler fremmover Noen tips, anybody?
m535i e28 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 bra utgangspunkt bare å få fjærna all rust, få på noen råe felger og senke den så blir den helt grei denne. følger med her !
chrise34 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Skal prøve å få tatt hånd om litt rust når jeg kommer hjem, og ha på noe slags grunning. Felger jobber jeg med å finne et sett brukbare rondell 58 felger i nærheten og senking driver jeg og ser på nå. Jeg har et 45/35mm sett som ligger å venter på meg hjemme, men lurer på å skaffe justerbare foran. Har sett litt på schmiedmann, der fant jeg disse: http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/u ... .htm#13237 Må disse sveises fast? er sikkert ikke med fjærer på dem, eller? Må si det igjen, kan ikke så veldig mye bil enda, så setter pris på litt innsyn fra dere
Marjooozz Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 jeg har en 10'' og en 8,5'' d58 til overs skriv navnet til det du vurderer å kjøpe, er litt vanskelig å linke fra schmiedmann;)
chrise34 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Kontakter deg på pm ang felgene Sportsstøtdemper sett (2 stk.) inkl. tårnlager Lowtec kort foran Varenummer: 061103-2K
chrise34 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Fant ut, etter vært, at det var visst ikke coilovers jeg hadde sett på alikevell :facepalm: Men fant et på koed, men er en ting jeg lurer på der også. På www14629 står det: Modeller med 97mm ABS ring Hva vil dette si? Har jeg ABS ring fordi om jeg ikke har ABS bremser? Eller vil det simpelt si at jeg ikke kan bruke disse? Christian
chrise34 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Fin 5'er! Hehe, takk du Modell bilen din er da?
Turbo-HF Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Fin 5'er! Hehe, takk du Modell bilen din er da? Min er '92
chrise34 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Sjekka tråden din, se bra ut Litt sprekere av m50 motoren en m20 som er i min da men Kunne godt tenkt meg et par ekstra hester til sommeren kommer for og sladde litt, men vi får se
Turbo-HF Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Sjekka tråden din, se bra ut Litt sprekere av m50 motoren en m20 som er i min da men Kunne godt tenkt meg et par ekstra hester til sommeren kommer for og sladde litt, men vi får se Ah, du har 12V, ja.. Takk for det, hyggelig å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå