Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har sett litt rundt på diverse forum angående peilepinne på F10 520d. Har alltid peila olja og etterfylt på tidligere biler, men ser ut til at de har gått bort fra dette. Er det virkelig bare en måte og sjekke oljenivået dvs gjennom idrive? Hvor nøyaktig er denne? eller ligger peilepinnen under dekselet en plass?

Bilen min har gått 15000 km nå og den viser fullt opp med olje, men hadde vært artig og sjekka dette manuellt også.

Audien jeg hadde før brukte nok 3-4 dl på samme antall km. (1.9 tdi) noe som ifølge møller var helt normalt.

På forhånd takk for svar.

Skrevet

Jeg finner endel poster på internett forum om at det kun er diesel motorene som har peilepinne på F1x.

Men fant ingen info om hvor peilepinnen evt er lokalisert.

Har du sjekket instruksjonsboken?

Skrevet
Jeg finner endel poster på internett forum om at det kun er diesel motorene som har peilepinne på F1x.

Ja mener jeg har sjekka et par ganger og det står vel kun om funksjonen i Idrive. Mulig jeg ikke har sett godt nok.

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=559609 Fant denne tråden som skal vise en peilepinne på F10/11 dieselmotor. Så regner med at den finnes. Er vel under plastdekselet vil jeg tro. Får åpne det opp og se.

• 4 weeks later...
Skrevet

Ja mener jeg har sjekka et par ganger og det står vel kun om funksjonen i Idrive. Mulig jeg ikke har sett godt nok.

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=559609 Fant denne tråden som skal vise en peilepinne på F10/11 dieselmotor. Så regner med at den finnes. Er vel under plastdekselet vil jeg tro. Får åpne det opp og se.

på min 525d er peilepinnen på høyre side bakkant motor sd0ruqg556i06tgkgcet.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...