xenonn Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 har startproblemer med min e46. det som skjedde var at jeg fylte diesel og når jeg skulle starte den igjen så ville ikke motoren starte. hører at startmotor går men motoren vil ikke starte. den har vært noe treg startet de siste 2-3 dagene. hva kan gjøre dette ?
andrE36as Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Vann i dieselen og dette har fryst i filteret?
xenonn Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 har prøvd med kondensfjerner i dieselen, uten hell. men kan prøve å sjekke diesel filteret : )
aasnesen Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Fødepumpe/fødepumperele`. Ta ein diagnose so får du litt meir info.
andrE36as Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Er ikke drivstoffsystem guru, men vet at det har skjedd på den lokale statoilstasjonen..
xenonn Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 satte bilen på lading inatt ettersom jeg tømte batteriet igår kveld. prøvde og starte den igjen, og nå startet den med engang. kjørte meg en liten tur og når jeg kom hjem så stoppet jeg og startet den et par ganger. men den er fortsatt veldig treg startet. og har oppdaget at noen ganger kommer det en riste/knirke lyd fra rett under førerstolen utvendig. er det ikke hær fødepumpen sitter? og har levert den inn til diagnose
aasnesen Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Stemmer at pumpa ligger ca under førarsetet.
xenonn Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 har tatt en diagnose på den nå. og fikk vite at det var noe feil på dieselpumpe. så ser ut til at dette blir dyrt viss ikke det går ann å overhalle dieselpumpen
aasnesen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Veit du eksakt feilmeldinga på dieselpumpa? Vist du ikkje har nok fødetrykk fram til dieselpumpa vil du få feilmelding på den(lite railtrykk) Om det er lite trykk fram til dieselpumpa kan det vere, Feks. tett dieselfilter, fødepumperele, fødepumpe(tank og under førersetet) Releet til fødepumpa kan virke sporadisk, og derfor greit og prøve og skifte først (150kr) Releet ligger bak sikkringspanelet.
xenonn Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 veit ikke eksakt feilmeldingen nei. den står på verksted nå. noen ganger starter bilen og noen ganger er den helt umulig og få start på. de gangen den starter er den veldig treg startet. så får vel vente til mandag på svar fra verksted hvor feilen eksakt ligger. jeg håper det er noen av de feilene du har nevnt og ikke at selve dieselpumpa er defekt.
aasnesen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 du sleppe vel og betale for dieselpumpa om dei skifta den og ikkje det er det som er feil
xenonn Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 byttet fødepumpe og batteri så nå starter den normalt igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå