Gå til innhold

Vurderer kjøp av E39 M5


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

Hello.

Vurderer og ta meg inn en E39 M5 fra Tyskland, og ha som kosebil, riktignok uten skilter.

Noe spesielt jeg burde spør selger om? Kjenner jo godt til E39, da jeg har hatt 12-13stk, men aldri M5.

Har en på hånd nå, som kommer på 69000,- +mva. Grei pris det vel?

LEmanns blå, ca 200000km og godt utstyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over halvveis urelatert (rundt 73%), hvor mye koster prøveskilt for en dag? Tenker at man vil jo gjerne helst bruke bilen minst 15-20 dager i året når man har en såpass heftig bil. Det er forsikring inkludert i prøveskilt?

Er det "lov" å ta ut prøveskilt bare for å cruise? Er det ikke egentlig bare for transport fra a til b prøveskilt er tiltenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilt kan du bruke når som helst til hva som helst hele tiden, koster 235.- sist jeg sjekket.

E39 M5 S62 info:

Air flow meter er et svakt punkt i M5, som viser seg som motoren går ujevnt og miste makt. Defekt air flow meter kan lure vanos enhetene til å vedta feilaktige posisjoner i forhold til de rådende driftsforhold, noe som kan resultere i uerfarne workshops feiltolke hva som er galt med vanos (på grunn av villedende feilkoder), som igjen kan være svært kostbart for kunden. Nye luftstrømmeter koster ca 7000: - (3500: -/sida).

Høyt oljeforbruk rammet mange tidlige M5or, på grunn av lekkasje stempelringer. Blokker og stempelringer oppdatert 2000th

Defekt vanos enhet påvirker visse M5or og manifestert ved at motoren går ujevnt og miste makt. Skifte vanos enhetene vil koste rundt 16.000, - per bank.

Vanos enheten har en justering sylinder som fungerer med oljetrykket. På tidlige modeller tømt sylinderen med olje når motoren er slått av, noe som resulterer i noen få sekunder av støy fra vanos enheten når motoren startes. Men dette er bare en skavank som ikke vil påvirke motoreffekten eller holdbarhet. Biler produsert i august 2000 og senere, er en modifisert justere sylinder, som holder oljetrykket selv etter at motoren slått av. Dette er et system som kan ettermonteres på noen eldre M5or.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over halvveis urelatert (rundt 73%), hvor mye koster prøveskilt for en dag?

Det ble i år oppjustert til 250,- pr døgn.

Tenker at man vil jo gjerne helst bruke bilen minst 15-20 dager i året når man har en såpass heftig bil. Det er forsikring inkludert i prøveskilt?

Er ilagt begrensninger på person og bil iløpet av ett år!

Jeg oversteg igår mitt antall ved å ha kjøpt 15 prøveskilt siden februar ifjor.

Dette var jeg overhode ikke klar over, så er nå ilagt 3mnd sperrefrist på å leie prøveskilt... Skal jeg kjøpe flere så må jeg nå søke om det :roll:

Er det "lov" å ta ut prøveskilt bare for å cruise? Er det ikke egentlig bare for transport fra a til b prøveskilt er tiltenkt?

Det har man lov til ja :) Man får to alternativer når du kjøper prøveskilt, enten Prøvekjøring eller Flytting ;) Så det er bare å cruise i vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilt kan du bruke når som helst til hva som helst hele tiden, koster 235.- sist jeg sjekket.

Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa! Kan jo kjøre 100 dager i året for 23 500 kr da! Og man slipper forsikring? Går vel nesten opp i opp, har lite bonus så må sikkert ut med en slik sum i forsikring uansett.

Edit: ser det kom opp noe relevant informasjon, 15 dager i året da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg jobbet med på et prosjekt fortalte at han importerte motorsykler privat (hugser ikke om det var enkeltmannsforetak eller AS). Måtte ha 50k i omsetning for å ha prøveskilt liggende til prøvekjøring for kunder. Han hadde to ducatier og en ktm motard uten skilt, brukte bare prøveskiltet. Noen som har noe innsikt rundt dette for biler? Er det høyere grense kanskje? 50k i omsetning er jo ingenting, et salg det! Kan jo i teorien bare kjøpe inn en bil en kompis har lyst på, selge til han, og allerede der blåst godt forbi 50k-grensa. AS koster jo lite nå, 30k er det ikke?

Edit:

Forsikring er innbakt i prøveskiltene, men det er kun ansvar som gjelder!

Men forhandlere har vel "skikkelige" prøveskilt med full kasko? Eventuelt en tilleggsordning hos forsikringsselskap på bilene sine? Rekner med de ikke låner vekk flett ny femmer til en 22-åring uten å ha kasko på bilen. Og rekner også med de ikke holder en potensiell kunde ansvarlig ved et eventuelt uhell. De hadde nok tidlig fått på seg et dårlig rykte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, årsprøveskilt som forhandlere har er en helt annen ting enn de du får kjøpt for 250,- på Biltilsynet.

As koster nå 30k å opprette ja! Vurderer det selv ila året..

Må bare få solgt noen biler, etter det kan jeg importere en avskilta e92 m3 til 300k og kose meg med den i helgene :D

hadde ikke vært dumt! 8):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilt kan du bruke når som helst til hva som helst hele tiden, koster 235.- sist jeg sjekket.

E39 M5 S62 info:

Air flow meter er et svakt punkt i M5, som viser seg som motoren går ujevnt og miste makt. Defekt air flow meter kan lure vanos enhetene til å vedta feilaktige posisjoner i forhold til de rådende driftsforhold, noe som kan resultere i uerfarne workshops feiltolke hva som er galt med vanos (på grunn av villedende feilkoder), som igjen kan være svært kostbart for kunden. Nye luftstrømmeter koster ca 7000: - (3500: -/sida).

Høyt oljeforbruk rammet mange tidlige M5or, på grunn av lekkasje stempelringer. Blokker og stempelringer oppdatert 2000th

Defekt vanos enhet påvirker visse M5or og manifestert ved at motoren går ujevnt og miste makt. Skifte vanos enhetene vil koste rundt 16.000, - per bank.

Vanos enheten har en justering sylinder som fungerer med oljetrykket. På tidlige modeller tømt sylinderen med olje når motoren er slått av, noe som resulterer i noen få sekunder av støy fra vanos enheten når motoren startes. Men dette er bare en skavank som ikke vil påvirke motoreffekten eller holdbarhet. Biler produsert i august 2000 og senere, er en modifisert justere sylinder, som holder oljetrykket selv etter at motoren slått av. Dette er et system som kan ettermonteres på noen eldre M5or.

Googletranslate FTW. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsprøveskilt kan bare brukes av innehaveren, hans ansatte, eller i nærvær av disse. Skiltene kan ikke brukes til person- eller godstransport.

I praksis skal årsprøveskilt bare brukes til å flytte et uregistrert kjøretøy fra en forhandler til en annen, eventuelt til verksted, trafikkstasjon eller tollsted. De kan også brukes til sterkt begrenset prøvekjøring for kunder som er interessert i å kjøpe bilen.

hmm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, årsprøveskilt som forhandlere har er en helt annen ting enn de du får kjøpt for 250,- på Biltilsynet.

As koster nå 30k å opprette ja! Vurderer det selv ila året..

Må bare få solgt noen biler, etter det kan jeg importere en avskilta e92 m3 til 300k og kose meg med den i helgene :D

hadde ikke vært dumt! 8):P

Ja, opprettet AS i fjor jeg da, men de 100000,- kan man jo bruke, så for meg gjorde det ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...