aottesen Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Er vel snart på tide å kaste seg over sommerfelgene, nå som vinteren viser at den virkelig har tenkt å sette inn på vestlandet (regn og 7 grader) Minnes fra i fjor at jeg var rimelig dritlei av å gnikke bremsestøv fra felgene, så vurderer å kjøpe Greenstuff-klosser. Noen som har tips til hvor disse kan kjøpes til noenlunde normal pris? (hva er en normal pris? eBay finner jeg til 500 + mva) Funker det i heletatt? Er det andre alternativer som er bedre?
-Roger- Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Faren min kjøpte en gang noen "stuff" klosser til en Audi a6. Tror det var green stuff, og jeg husker han klaget spesielt den gangen på at det var innmari mye mer bremsestøv enn vanlig.. Ikke merket han noe spesiell forskjell på bremsekraft eller noe heller så han kom hvertfall aldri til å kjøpe det igjen.. Men kan jo selvfølgelig være andre her har helt andre erfaringer
mudbug Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Er vel snart på tide å kaste seg over sommerfelgene, nå som vinteren viser at den virkelig har tenkt å sette inn på vestlandet (regn og 7 grader) Minnes fra i fjor at jeg var rimelig dritlei av å gnikke bremsestøv fra felgene, så vurderer å kjøpe Greenstuff-klosser. Noen som har tips til hvor disse kan kjøpes til noenlunde normal pris? (hva er en normal pris? eBay finner jeg til 500 + mva) Funker det i heletatt? Er det andre alternativer som er bedre? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32056162
aottesen Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Takk for supert tips. Var litt labert utvalg hos han etterhvert, men dukker vel gjerne opp flere.
joachim sørlie Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 har hørt at green stuff klossene ikke er noe særlig jeg, ville sett på fks yellow stuff!
mudbug Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg har hatt greenstuff i 5 år, og er fornøyd med det. Det er vanlig kjøring. Det er mye igjen da jeg skiftet ny klosser. Jeg skiftet nettopp brsemseklosser for en uken siden. viewtopic.php?f=1&t=213558&p=2268468#p2268468
T. Thøgersen Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Faren min kjøpte en gang noen "stuff" klosser til en Audi a6.Tror det var green stuff, og jeg husker han klaget spesielt den gangen på at det var innmari mye mer bremsestøv enn vanlig.. Ikke merket han noe spesiell forskjell på bremsekraft eller noe heller så han kom hvertfall aldri til å kjøpe det igjen.. Men kan jo selvfølgelig være andre her har helt andre erfaringer Jeg har hatt akkurat samme erfaring med Greenstuff på min E87. Kommer aldri til å kjøpe EBC bremser igjen. Hvis du ikke har ambisjoner om å piske bilen på bane ofte hadde jeg uten tvil kjøpt originale klosser.
aottesen Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Jeg kjøper ikke med intensjon om å forbedre bremsekvaliteten, ettersom jeg er strålende fornøyd med de som står på. Føler de orginale klossene støver voldsomt, og har hørt at Greenstuff støver minimalt. Om jeg må piske bilen på bane for å få greenstuff til å bite, så skal jeg heller vaske felgene oftere .. Problemet er at jeg har felger med mange, trange eiker. Felgene er akkurat like støvete etter å ha bremset inn i 1. rundkjøring, som før jeg vasket de..
T. Thøgersen Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg synes Greenstuff støva mye mer enn std.klosser på pen kjøring. Bremsestøv blir det uansett om du vil eller ikke.
320dt edition 33 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 jeg kjører med yellow stuff på min 320d biter bra og støver lite har prøvd en del forskjellig de siste årene og ebc yellowstuff og ferodo ds2500 føler jeg at funker bra
T. Thøgersen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 DS2500 fungerer veldig bra, men jeg vil tro det er litt overkill både pris og prestandamessig sett, sålenge bilen ikke skal brukes til banekjøring. Men det er uten tvil en bra kloss, helt klart.
SSM Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hvis du vil ha lite bremsestøv må du handle Red Stuff
aottesen Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Fyrer liv i denne tråden igjen, jeg. Nå står vår/sommer snart for tur, og jeg er fortsatt på jakt etter mindre støvete klosser. Red Stuff er beste alternativ altså? Ser på Schmiedmann at de skriver til gate- og extrembruk (mens Yellow Stuff bare nevnes ved "extrembruk"). Finnes det noen norsk forhandler av disse? Hadde vært greit å slippe moms/toll/tull etc.
T. Thøgersen Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Hvis du har preface 118d mener jeg at det ikke finnes Redstuff til den, men Green og Yellow bare. Var hvertfall slik når jeg sjekka i sommer.
aottesen Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Jøss .. Når du sier det, så finner jeg faktisk ikke RedStuff fremme til min :-/ ...men BAK, det har de! (Mengden støv bak, tatt i betraktning, så kunne bilen hatt tromler).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå