Gå til innhold

Billigste sted å kjøpe EBC-klosser el. alternativer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel snart på tide å kaste seg over sommerfelgene, nå som vinteren viser at den virkelig har tenkt å sette inn på vestlandet (regn og 7 grader) :-)

Minnes fra i fjor at jeg var rimelig dritlei av å gnikke bremsestøv fra felgene, så vurderer å kjøpe Greenstuff-klosser.

Noen som har tips til hvor disse kan kjøpes til noenlunde normal pris? (hva er en normal pris? eBay finner jeg til 500 + mva)

Funker det i heletatt?

Er det andre alternativer som er bedre?

Skrevet

Faren min kjøpte en gang noen "stuff" klosser til en Audi a6.

Tror det var green stuff, og jeg husker han klaget spesielt den gangen på at det var innmari mye mer bremsestøv enn vanlig.. Ikke merket han noe spesiell forskjell på bremsekraft eller noe heller så han kom hvertfall aldri til å kjøpe det igjen.. Men kan jo selvfølgelig være andre her har helt andre erfaringer :)

Skrevet
Er vel snart på tide å kaste seg over sommerfelgene, nå som vinteren viser at den virkelig har tenkt å sette inn på vestlandet (regn og 7 grader) :-)

Minnes fra i fjor at jeg var rimelig dritlei av å gnikke bremsestøv fra felgene, så vurderer å kjøpe Greenstuff-klosser.

Noen som har tips til hvor disse kan kjøpes til noenlunde normal pris? (hva er en normal pris? eBay finner jeg til 500 + mva)

Funker det i heletatt?

Er det andre alternativer som er bedre?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32056162

Skrevet
Faren min kjøpte en gang noen "stuff" klosser til en Audi a6.

Tror det var green stuff, og jeg husker han klaget spesielt den gangen på at det var innmari mye mer bremsestøv enn vanlig.. Ikke merket han noe spesiell forskjell på bremsekraft eller noe heller så han kom hvertfall aldri til å kjøpe det igjen.. Men kan jo selvfølgelig være andre her har helt andre erfaringer :)

Jeg har hatt akkurat samme erfaring med Greenstuff på min E87. Kommer aldri til å kjøpe EBC bremser igjen.

Hvis du ikke har ambisjoner om å piske bilen på bane ofte hadde jeg uten tvil kjøpt originale klosser.

Skrevet

Jeg kjøper ikke med intensjon om å forbedre bremsekvaliteten, ettersom jeg er strålende fornøyd med de som står på.

Føler de orginale klossene støver voldsomt, og har hørt at Greenstuff støver minimalt.

Om jeg må piske bilen på bane for å få greenstuff til å bite, så skal jeg heller vaske felgene oftere .. #-o

Problemet er at jeg har felger med mange, trange eiker.

Felgene er akkurat like støvete etter å ha bremset inn i 1. rundkjøring, som før jeg vasket de..

• 1 month later...
Skrevet

Fyrer liv i denne tråden igjen, jeg.

Nå står vår/sommer snart for tur, og jeg er fortsatt på jakt etter mindre støvete klosser.

Red Stuff er beste alternativ altså?

Ser på Schmiedmann at de skriver til gate- og extrembruk (mens Yellow Stuff bare nevnes ved "extrembruk").

Finnes det noen norsk forhandler av disse? Hadde vært greit å slippe moms/toll/tull etc. :)

Skrevet

Jøss .. Når du sier det, så finner jeg faktisk ikke RedStuff fremme til min :-/

...men BAK, det har de! (Mengden støv bak, tatt i betraktning, så kunne bilen hatt tromler).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...