geiran1 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Da hadde girkassa i min X5 3,0D 2002 som fryktet havarert. Har fått tilbud fra Rats på overhalling pris mellom 44k og 50k. Sjekket i sverige og Svensk Transmisjon og motor skulle ha 36k inkl jobb for byttekasse. Begge bytter converter, renser oljekjølerer og sletter feilkoder, inkl i prisen. Noen som har erfaring med disse ? Begge gir 2 års garanti på jobben.
Stonescream Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Har lest mye bra om Rats på forumet, så du kan jo søke litt
OrjanBmw Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Tror nok begge gjør en god jobb. Tror nok den eneste merkbare forskjellen er at den ene er billige pga sverige. Er jo ingen hemmelighet at ting er billigere der. Rats er en annerkjent aktør i norge innenfor automatgir og har ganske greie priser selvom, men klarer nok ikke å konkurrere med svenskene. vil tro svenskene har noen sider lignende "mittanbud" osv. ville sett der og søkt opp verksteded i sverige, eventuelt søkt på google, men de er nok seriøse. evt kan du jo ta turen over og ta service, svenskehandel osv samtidig. I know i would
Muztang289 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Jeg hadde havari på kassa på 740'n min og da stod det imellom Rats og STM i Sverige.. Rats er et meget godt omtalt firma med mange år på nakken, enkelt og greit! Men jeg følte at 52 tusen for en overhaling var ganske dyrt. Jeg benyttet meg da av STM og jeg er STORFORNØYD med jobben dem har gjort! Ringte inn vær dag fra jeg leverte den og dem fortalte hva dem hadde gjort dag for dag og holdt meg oppdatert.. Eneste minuset var at det tok litt lenger tid enn hva dem sa først siden convertern kom ikke som planlagt ifra et lager i Tyskland. Jeg betalte 28-29 tusen norske med moms og alt. Har kjørt 15.000 km siden uten noen problemer! Jeg kan trygt anbefale deg å STM om du har mulighet til å få bilen dit!
geiran1 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Skrevet Januar 21, 2012 Blir nok til at jeg frakter bilen til STM, de virker veldig seriøse og gir 2 års garanti/15000km. Rats er nok like bra,men koster 12-15k ekstra. Venter på svar hvor i sverige jeg kan levere bilen. Har berging inkl i forsikringen, er vel ikke noe problem å bruke den selv om bilen må transporteres til sverige.
Stonescream Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Tror berging er i de vanligste tilfellene bare at de kjører til nærmeste verksted eller sentralen de operer ut i fra.
geiran1 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Skrevet Januar 21, 2012 Ingen vits å bli berget til ett veksted som ikke overhaler girkasser.
pedro Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hva med Bjørn eller Ståle på ATS på Fetsund? De er kjempeflinke og har overhalt mang en X5 3,0d automat. Heiasvingen 79 Postnr. / sted 1900 Fet Telefon 63 88 44 80 Var der selv i fjor, men endte ett annet sted på Fetsund. Mye skryt fra gutta i Off Road. P
RS-Heggem Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Berging har du kun til nærmeste merkeverksted fra der uhellet skjedde. Mulig ditt forsikringsselskap har avtaler, så du kan slippe litt billigere unna. Ring og hør.
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Merkeversted og merkeverksted. I fjor måtte jeg bli hentet en gang med m3'en, skulle da _egentlig_ til et verksted på fusa, men fikk sammen med en veldig hyggelig bergingsbilsjåfør overbevist naf om at jeg måtte til jæger i Bergen, siden de ikke hadde inne deler til m3. Opprinnelig skulle de ha 1-2kroner/km utenom området de opererte i, men dette ble dekt av naf. Ved en annen anledning sto 535'en midt mellom Bergen og Voss, var egentlig innom Bergen sitt område, men siden de var litt opptatt ringte jeg rett til Voss Bilberging og ble hentet derfra. Så ja, i terien er det til nærmeste verksted når man blir hentet med bergningsbil, men har man spesielle problem kan man få til andre ordninger. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men Sverige kan kanskje bli litt vanskelig?
RS-Heggem Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Nå er det ikke akkurat voldsomme avstander du opererer med heller du da.. 5 mil og sånn skulle bare mangle.
flonoen Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Det er ikke sikkert det. F.eks i Fusa, der hadde jo karen med redningsbilen verkstedet på fusa. Altså får han en slant av naf for selve hentingen, men så tjener han også penger på at bilen blir reparert hos han, delesalg osv. Denne profitten forsvinner jo når han kjørte meg til Bergen, så selvsagt var ikke dette i hans interesse. Egentlig skulle naf ha 16 kroner kilometeren for kjøring utenfor området til redningsbilen. Hadde uansett ikke blitt voldsomt dyrt, 40km fra ferjekaien hjem til meg kanskje, så 640 kroner bare. Men skal man da til Sverige f.eks, så blir det jo fort noen kroner, avhengig av hvor man befinner seg i landet.
RS-Heggem Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Naf sentralt sender ut rekvisisjon på redningsoppdrag til vedkommende som har oppdragene i distriktet der bilen står. Vedkommende som kjører redningsbilen fyller ut en kjøreseddel på et redningsoppdrag, der det framkommer km ved start og stopp, antall timer brukt, tid man bruker på selve redningen, tid og km man kjører med slep osv osv.. Har kjørt viking-bil selv, så det er iallefall sånn det er hos Viking. Og sånn er det nok hos Naf også, dog har man nok litt mer rettigheter der. Medlemskap hos Naf betaler seg fort inn igjen.
geiran1 Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Skrevet Januar 23, 2012 Har fått ett tilbud på 27500,- for overhalt kasse inkl converter , olje(den beste som var) og frakt. 12 mnd garanti på byttekassa. Ett lokalt verksted bytter kassa for ca 5000,- inkl rensing av oljekjøler. Kan ikke skjønne at det ikke er en god pris. Eller er det noen som har andre bedre forslag??
pedro Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Nei. Ca 33000kr for overhalt kasse med arbeid og garanti er ikke galt. Kanskje noe dyrere enn en brukt kasse ville ha kommet på, men nå har du garanti som jeg mener er verd litt. Jeg betalte ca halvparten for overhaling av min automatkasse til E34en. Uten kvittering på annet enn deler og uten garanti(og uten å bli 100% fornøyd) P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå