Gå til innhold

bmw e34 520i. blir nå m50b25 turbo. MASSEMASSE BILDER! s.3.

Anbefalte innlegg

Skrevet
skal ned på posten å hente deler i løpet av dagen.

topp pakkning, bolter og diverse små ting.

Kansje du henter speilene og kansje :P

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
skal ned på posten å hente deler i løpet av dagen.

topp pakkning, bolter og diverse små ting.

Kansje du henter speilene og kansje :P

de blir hentet i morgen. lønningsdag da... :P

Skrevet

fikk de siste delene idag, så har såvidt begynt å montere igjen.

ny motoren er fra en e36, så bunnpanne osv skal også byttes.

skal prøve på en update ikveld, får se hvor sent det blir :D

men nå er det bare å gå ut å skru!

Skrevet

nå er jeg stortsett ferdig med motoren.har fått på toppen og toppdekselet. gearkasse og bunnpanne er også montert.

mangler bare å sette på coiler og dyser, så er det ganske klart for oppstart. :D

kommer til å montere motor i bil, å få prøvekjørt alt, så jeg vet det virker, før turbo osv blir montert :D

ingen bilder nå, da jeg ikke finner kabelen til kamera.. men skal komme med bilder så snart jeg finner den!

edit: motoren skal testes, i.o.m at jeg aldrig har hatt start på motoren. så må vite at alt av el nett osv fungerer.

Skrevet

Har ikke fått gjort noe i helga, Da jeg har jeg har hatt arbeidshelg..

MEN: planen er å få motoren i bilen i morgen. Så krysser fingrene for at det skal gå bra! :D

Skrevet

Foralldel bytt fremskjermer, og dropp planene om nye lykter. Kjøp heller noe k-sport/d2/xyz coilovers og noen fine 17" eller 18" felger, skru den helt ned. Når du først er igang, så bytt til diesel potte eller 2x83mm utblås. Med tid kan du også få på m-styling. Der har du oppskriften på en dønn e34 :)

Skrevet
Foralldel bytt fremskjermer, og dropp planene om nye lykter. Kjøp heller noe k-sport/d2/xyz coilovers og noen fine 17" eller 18" felger, skru den helt ned. Når du først er igang, så bytt til diesel potte eller 2x83mm utblås. Med tid kan du også få på m-styling. Der har du oppskriften på en dønn e34 :)

hvorfor bytte framskjermer? :P har 50-35 senk som skal på etterhvert. så har jeg 20" kantfelger liggende, men skal prøve å få byttet disse i 18". blir hella DE i nermeste fremtid. og siden det blir turbo, blir det 3" eksos hele veien ;)

Skrevet

fikk gjort ferdig siste plukk på motoren idag, og alt var klart til å sette inn motoren i bilen. så var da "bare" å trille bilen inn i garasjen.. var bare helt til jeg tok tak i rattet, og det var 0 motstand.. " hæ*****e!! " så da var det bare å begynne å demontere dash \ deksler rundt rattet. etter mye pirk fikk jeg bort alle deksler, å så da fort hva som var galt. styre staget er delt midt på under dash. er en stjerne kobling der, som er låst av med en skrue. men skruen var borte, så hadde derfor sklidd fra hverandre. stagene sto i spenn, så måtte demontere helte driten for å få det sammen igjen. fikk også plokka av kalippterne, for å lakkere dem.

det var desverre alt jeg fikk gjort idag, siden jeg ble så plaga med styringen. skal på jobb om en time, så blir ikke gjort mere ikveld \ natt heller...

Skrevet

kommer med en aldrig så liten update. begynte med bilen igjen idag, da jeg endeli har fri et par dager :D har fått på alt på motoren nå. i skrivende øyeblikk er det kun den jævla gearkassen som ikke vil på, så har en aldrig så liten kaffe pause nå.

har ikke fått nå update med bilder siden motor var demontert, og har jo gjort veldig mye siden da, skal ta det med på neste update. :D

kommer et par småbilder nå ifarten, før jeg går ut å fortsetter!

demonterte front, for å få inn motor lettere.

rflmub4zabgxb82vsp98.jpg

motor delvis montert

smoymbwg2qxbyd936wlm.jpg

prøvemontering av nye felger! :D

oixvv35osxanqkxqhvse.jpg

uhell kan fort skje.. ante fred å ingen fare mens jeg holdt på å montere bunnpanne. hørte et bras, så smalt motoren i bakken.. jeg, et par andre og motoren slapp heldigvis unna med skrekken, og et aldrig så lite kutt.

yqk3h1nquz5ex0mpjhlt.jpg

motor landa på pallen, heldigvis.. pallen var knekt, lurer på hvordan motor hadde sett ut om den hadde landa på betong gulvet..

9m7eh8r9mr99k21bqe5k.jpg

pyt0a2b37sklute662ko.jpg

Skrevet

motor er nå inne. men får ikke start. startmotor sviver fint. men har ikke tenning, og bensinpumpe går ikke...

kommer med skikkelig update når jeg har funnet ut av feilen.

Skrevet

har vært ute å feilsøkt i 2 dager nå. fant f''' ikke ut hva som var feil.

men fikk hjelp av mitt søskenbarn ( erik_88 ) så vi holdt på et par timer nå ikveld. fant omsider ut feilene:

- ved feilsøking`s kontakt var det 2 tjukke ledninger begge med svart isolasjon. de hadde jeg koblet til jord, da svart vanligvis er jord... vi splitta ytre isolasjon på de 2 kablene, å viste seg at en var pluss, koblet den til... og da var tenning og dyser ok! så enkelt, men likevel lett å overse..

- men fortsatt død bensinpumpe... ALT fungerte bortsett fra bensinpumpa. målte alle 4 poler til rele. hadde styrestrøm, pluss inn, å ledninga fra rele til bensinpumpe var uten brudd.

men, hadde ikke jording.. måle jording på alle andre komponenter, å den var der. gjorde det da enkelt å la opp en egen jording for bensinpumpe rele`et, vips, der gikk pumpa når jeg slo på tenninga! konklusjonen må da være at jordingsledninga til rele`et er brudd i. men er jo ingen problem å ha den slik den er nå, med egen jording.

dessverre ingen bilder idag heller. har et lass av bilder som skal ut, har bare ikke fått lagt de inn på pc`n enda..

og sist men ikke minst, STOOR takk til erik_88 for hjelpa! er lett å se seg blind på noe når man holder på alene med alt ledningsrotet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...