Gå til innhold

BMW, vonde å kjøre med store felger!

Lommelom
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd både 18"-20" på E39 Blodsenka og normal 19"-20" på E60 blodsenka og normal merkelig at bilene er bedre med det som tyskerne har designet.Banekjøring gjelder ikke.

Plages i alle fall med at bilene renner som en laks på frifot.

Har også testet div 3 serier med 20"+ fy flate ikke brukandes til en ting

Fett med fete hjul men kjøp bil dette passer til i stedet..

Stort sett tror jeg BMW sine utviklere er bedre en en fjøsbonde som sier at 20" på 318 er tøøøøøøøft eller 518 for den del etc

Moderatoredit (S.Hafsmo): Flyttet tråd / Endret topic for å inkludere "problemstilling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at bilene er bedre med det som tyskerne har designet.

Ja det er rart bilen funker best med den størrelse hjul den ble tiltenkt/konstruert for og ha.. :roll:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ja merkelig at så mange skal ha største hjul som er og oppdrive selv om bilen er en dritt og kjøre

.Skjønner ironi.

Ingen tvil om at store hjul/Felger er meget lekkert å se på drit stilig.Men ditto vond og kjøre desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at bilene er bedre med det som tyskerne har designet.

Ja det er rart bilen funker best med den størrelse hjul den ble tiltenkt/konstruert for og ha.. :roll:

Ja merkelig at så mange skal ha største hjul som er og oppdrive selv om bilen er en dritt og kjøre

.Skjønner ironi.

Ingen tvil om at store hjul/Felger er meget lekkert å se på drit stilig.Men ditto vond og kjøre desverre

Man må lide for skjønnheten :mrgreen:

Men dekk type har jo mye og si også, min ble mye verre med 235/45-17" en den var med 235/35-19" og 265/30-19".. Spora mer med mindre hjul. Og det var good year eagle f1 dekk me mye spor. 19" hjula var nankang.. Er ikke til å bli klok av :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic men mens vi er inne på opplysningsdelen,

Det er helt innforjævli å kjøre med 16" på en Lupo og !

Men syns faktisk BMWene ikke er så gale med store felger jeg .. E36 sluker 18" helt rått, E46 19" og E90 20" , Og da med gode kjøreegenskaper.

Et lite hint er å bruke mer på dekk enn på felg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 8,5 og 9,5x19" sommer og syns det sporer forferdelig mye, men det kan ha noe med billigdekk å gjøre. Å kjøre med mine 8,5x17" vinterhjul er myyye deiligere. Som sagt over her, man må lide for skjønnheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E91 ble en DRØM på veien etter at jeg byttet fra de orginale 17" med runflat-dekk til 8,5-10x20".!!!!

Så det der er jo bare en skudd i løse lufta.. Kan jo være mye som spiller inn på en bil som gjør at den blir mye værre med større hjul. Riktig dekk bl.a spiller jo en stor rolle.

Den uttalelsen til trådstarter hørtes ut som min far, FØR han prøvde bilen min med 20", og var sårt enig i at den ble mye bedre og kjøre i stedet for de orginale dimensjonene på org 17" felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører E39 med 19", synes dette ikke er så gale egentlig.. kunne sikkert vært enda bedre med skikkelige dekk da. Kjører nå med sonar og dekkstøyen på disse er HØY. høres ut som flere hjullagre er slitt, mens med vinterhjul hører jeg ingenting. Komforten kontra andre 19" dekk vet jeg ikke for jeg har ikke prøvd andre merker. Men vil gjerne ha en anbefaling av en av dere over som mener dere har god komfort med store felger hvilke typer dekk som er å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...