[P][M][H] Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hei, Trengte litt info ang eksosulyden på min e61. Håper noen har noe peiling på dette:) Har merket at det kommer en gromlyd fra eksosen på lavt turtall(1-2) når jeg kjører. Dette skjer kun når det er våttføre. Ene gangen tok jeg en titt nede på eksospotten og merket at hele underflaten dens var vått, dermed kom det røyk(fordampet) fra den delen av potten som var vått samt som det luktet svidd gummi. og når den er tørr igjen da er lyden, røyken og lukta borte. Håper noen vet noe om dette.
hao Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Antar at det har dannet seg kondensvann i potta di ved vått føre. Dette vil du eliminere ved å kjøre lengre turer med litt høyt turtall og pådrag
[P][M][H] Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Kjører langturer 5 dager i uka. Men tydeligvis har det ikke hjulpet noe. Satte i kondensfjerner i tanken idag. Hjelper det noe? Forressten klarte å sette i litt mye av den "alron" kondensfjerner, er det skadelig?
Otis Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Kondensfjerner vil ikke hjelpe mot kondens/vann i eksospotta. I tillegg så er vel tanken på alle BMW fraogmed e39/e38 av plastikk, dermed generer det seg ikke mye kondens som det gjør på ståltanker. Hvor mye alron hadde du i tanken da?
[P][M][H] Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Daså.... hva kan hjelpe mot kondens i eksospotta? Jeg helte i alron som skulle vært for 100l diesel, mens jeg hadde full tank ca 70l...
Otis Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Sikkert ikke farlig med alron da, men jeg vet ikke for sikkert. Men tror ikke det. Det som hjelper mot kondens i potta, er som sagt, langtur med varmmotor, og evt mye turtall. Mye turtall vil blåse det ut. Det ser jeg selv på min egen 520d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå