Hollabaloo Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Er det anbefalt å koble fra og ta ut batteriet fra E39 dersom man skal parkere den i garasje 2-3 måneder? Eller bør man la batteriet være koblet til, og heller koble det fra en kort periode mens man lader det opp igjen når de 2-3 månedene har gått? (jeg antar batteriet blir flatt etter x antall uker p.g.a. alarmen og andre "strømkonsumenter") Jeg skal selvfølgelig fylle opp tanken før bilen parkeres. Andre ting jeg bør huske på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Hei. Det jeg har ville gjort er å la batteriet stå montert i bilen og få tak i deg en liten elektronisk batterilader og la denne være påkoblet i hele perioden. Dersom du tar ut batteriet så er det fare for at du dumper diverse data fra hjernen i bilen og du kan få diverse utfordringer etterpå. Min anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Kjøp ein Ctek lader. Den kan være påkoblet heile tiden. (men du kan og lade batteriet av og til) Du trenger ikkje å koble ifra batteriet ved lading Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 +1 på Ctek. Den kan fint stå på i 2-3 måneder. Vet om flere som bruker Ctek på motorsykler som står til vinterlagring og de står og vedlikeholdslader i 6mnd uten å skade verken batteri eller elektronikk, tvert imot så varer batteriet lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Jeg har allerede en ctek 3600 (4A). Men å vedlikeholdslade blir vel noe problematisk i og med at jeg er nødt til å låse bilen. For hvor skal ledningene fra batteriladeren komme ut når panser, bagasjelokk og dører er lukket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Har du ikke kontaktpunkt i motorrommet da? Ledning inn under bilen og opp i motorrommet . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Er jo ikke verre en å ta ut batteriet, lad det opp og lat det stå inne i huset varmt. Da kan det stå i lengere tid uten å lades. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Er jo ikke verre en å ta ut batteriet, lad det opp og lat det stå inne i huset varmt.Da kan det stå i lengere tid uten å lades. Tror jeg tar sjansen på det ja. Liker ikke tanken på å koble strøm til bilen (selv om det er via en ctek-lader), for så å la den stå i en garasje som ingen kommer til å gå til på 2 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå