Stonescream Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Hei, jeg sliter med et problem at bilen spiser drivreimer til frokost og kvelds. Diskuteres i denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=197699 Har skifta 4 reimer på et halvår og kan nesten ikke bruke bilen i frykt for at jeg skal stå midt på fjellet med havari pga avsliten reim. Nå har jeg kjørt siden midten av desember og nå hadde reima flenge igjen. ( bare bykjøring ) Jeg har skifta strammer og sett over de andre "hjula" reima går over, men kan ikke se noe slark eller noe som ser direkte feil ut. Eneste jeg stusser på er at dynamoen virker som den stikker for langt ut. Kunne noen løfta panseret og sett hvordan det ser ut på sin m54 motor i forhold til servopumpa lengre ned. Bile av min: Forsøkte å finne bilder på nett, men kom ikke over noe som viser klart hvordan det ser ut. Jeg frykter at dynamoen som er en lauber sak fra Polen ikke er helt 100% korrekt som gjør at reima slites på innerkant. Sammenligner jeg med strammehjulet, er det også ikke helt på "rett kjøl" i forhold til dynamohjulet. Jeg tok av dynamoen i dag, men det var ikke noe skitt eller annet som gjorde at den kunne stå på annet vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Du har feil dynamo Skal ikke være flere ribber på dynamo enn servo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 Kanskje du har blitt "lurt litt" av lyset. Det er 5 "topper" på dynamo og 5 på servo, men det kanskje ser ut som der er 6 på dynamo pga lyset? hao har en teroi om at kanskje reimhjulet er feil siden det finnes 2 typer. Mulig at han som hadde bilen før meg fikk dynamo ment for m52 og ikke m54? reimhjul 12 31 1 432 989 kun til m52 vs 12 31 7 501 754 Så jeg tror det blir å kjøpe seg en ny for m54 og selge denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå