Gå til innhold

Hay sin E36 328i

Share

Anbefalte innlegg

Takk for det Magnus, det blir nåkk litt spørring fremover, vet dette ikke er noe rakettforskning, men vil få dette skikkelig å se noen Lunde greit ut. Så mangler det litt småpjask i det kittet som jeg kjøpte. Blant Anna en oljeretur. Denne går orginalt på peilepinnen. Er ess som leverte dette for noen år siden.

Rørgaten blir laget nytt i rustfritt som blir blankpolert.

Men så når jeg kommer til veivhusventilasjonen så må jeg ha litt hjelp, samt få riktig vakumslamger osv til overtryksventilen.

Så tror e at e skal kjøpe me et overhalings kitt på ebay å skifte lager på pressa.

Det er også 328 bakbremser på vei i posten.

Så ting skjer litt å litt fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, gjettet litt rett altså :D Hær er det du som må følge nøye opp med bilder! for dette er jeg meeget spendt på! :) Husk bildaa av alt:D kordan skal du gjøre det med motorstyringa? får du laga en chip? ka du vente av hk? å nu trur æ du må vurdere å bytte ut 2.0 drivverket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, gjettet litt rett altså :D Hær er det du som må følge nøye opp med bilder! for dette er jeg meeget spendt på! :) Husk bildaa av alt:D kordan skal du gjøre det med motorstyringa? får du laga en chip? ka du vente av hk? å nu trur æ du må vurdere å bytte ut 2.0 drivverket :D

Skal prøve på det :)

Drivverket blir byttet nå fortløpende, å skal inn å godkjennes som 328! Håpe alt går bra :) mangler bare masse deler :/ dette blir en chip bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål!

Legger ved her monterings manualen for active autowerke sin oppskrift på montering av kompressor!

Link: http://www.modbargains.com/images/Produ ... %20328.pdf

Det jeg lurer på er, hvor skal veivhusventilasjonen gå? den ifra toppen på motor, skal inn på Innsuget til kompressor rørene?

Og den andre enden som er under innsuget skal bare blindes?

Se på side 5- 7 på linken jeg la ut!

Noen monterer en catch tank for oljen, er det samme prinsippet?

Håper dere kan hjelpe meg til å forstå dette! :)

Ellers har jeg gjort litt idag :)

Lakkert litt deler og pusset braketten til kompressoren !

Den skal bli blankpolert, så idag gikk jeg over med 80 roterende på drill dette var får å få vekk riper å hakk! .

Så til 80 osilerende etterpå.

Litt bilder av prosessen :

mm8ndrf1senrt1agb8yh.jpg

85i8v2fw6dyrsvz1gvvn.jpg

3m2m0z8eui1ce4vg9a5i.jpg

id5qs2p0n8axzklvnmp7.jpg

xha99ujkbjbhcr4b06q7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som jeg linka til er en presse ifra active autowerke, altså en rotrax kompressor. Den jeg kjøpte er ifra den kjente E.S.S tuning.

Men de utleverer ikke instruks siden de vil helst montere de for oss å tjene penger.

Så linken jeg la ut er bare en peikepinne på hvordan det kan gjøres.

E skal få til dette, men vet ikke hvordan det er med åndinga på oljen å ventilhusventilasjonen. Er det jeg håpte noen hadde gidda å forklart meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeeii! skjønner ikkke greia med veivhusventilasjonen.. hva må egentli endres? skal det ikke bare litt ladeludt inn i innsuget ? kan ikke veivhusventilasjonen stå urørt ? :o men dette er et tema jeg kan null om! vill tru du burde leite rundt på forumet hos noen som har gjort detta å spørre di venlig :D Hva venter du av hk? å hva måtte du gi for dette? lurer da jeg har lyst på samme! send meg gjerne pm om du ikke vil dele det hær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...