slidern Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Hei, Lurte om noen kan hjelpe meg å forstå feilkoder som jeg har på bilen min? Har et periodisk startproblem med bilen. Problemet er at den plutselig ikke starter. Starteren går, men det skjer ingenting(kan være antydning til start, men starter ikke helt). Da må bilen stå i ca 30min+- for at den skal starte. Det er aldri sammenheng i når den ikke vil starte. Det bare plutselig skjer. Det har blitt oftere i det siste. Da er det disse feilkodene som går igjen: 148 DWA-LED, open curcuit or cabel DWAL, KL30. (denne koden kommer hele tiden, selv når bilen er i gang ) 191 IKE-EEPROM, coding incorrect/incomplete. (denne har oppstått 2 ganger) Fikk opp feil på kamakselsensoren en gang, men den har ikke kommet tilbake etter siste sletting. Noen som har forslag til hva som er galt?
gullsakar Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 veivsensor..? har blitt fortalt at det er denne som gjør det vanskelig å starte opp hvis den er defekt.. evt at motoren kutter ved pådrag.. styrer timing på innsprøytning eller no sånt sammen med kamsensor.. lett fortalt fra mekaniker..(ikke meg) forresten bytta du kamsensor den gangen eller bare sletta koden?
Alpejohn Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Hei,Lurte om noen kan hjelpe meg å forstå feilkoder som jeg har på bilen min? Har et periodisk startproblem med bilen. Problemet er at den plutselig ikke starter. Starteren går, men det skjer ingenting(kan være antydning til start, men starter ikke helt). Da må bilen stå i ca 30min+- for at den skal starte. Det er aldri sammenheng i når den ikke vil starte. Det bare plutselig skjer. Det har blitt oftere i det siste. Da er det disse feilkodene som går igjen: 148 DWA-LED, open curcuit or cabel DWAL, KL30. (denne koden kommer hele tiden, selv når bilen er i gang ) 191 IKE-EEPROM, coding incorrect/incomplete. (denne har oppstått 2 ganger) Fikk opp feil på kamakselsensoren en gang, men den har ikke kommet tilbake etter siste sletting. Noen som har forslag til hva som er galt? DWA led er dioden som sitter under speilet og blinker når bilen er låst (om du har alarm). Den er enten frakoblet eller ikke til sted, kretsen er åpen. Den andre har jeg hele tiden på min E39, har kommet etter bilen var på verksted og oppdaterte software på automaten.. Vet ikke hva den står for
slidern Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 veivsensor..? har blitt fortalt at det er denne som gjør det vanskelig å starte opp hvis den er defekt.. evt at motoren kutter ved pådrag.. styrer timing på innsprøytning eller no sånt sammen med kamsensor.. lett fortalt fra mekaniker..(ikke meg)forresten bytta du kamsensor den gangen eller bare sletta koden? Ok. Har ikke opplevd kutting under pådrag. Har ikke bytta kamsensoren nei, feilkoden har ikke kommet tilbake etter siste sletting. Hei,Lurte om noen kan hjelpe meg å forstå feilkoder som jeg har på bilen min? Har et periodisk startproblem med bilen. Problemet er at den plutselig ikke starter. Starteren går, men det skjer ingenting(kan være antydning til start, men starter ikke helt). Da må bilen stå i ca 30min+- for at den skal starte. Det er aldri sammenheng i når den ikke vil starte. Det bare plutselig skjer. Det har blitt oftere i det siste. Da er det disse feilkodene som går igjen: 148 DWA-LED, open curcuit or cabel DWAL, KL30. (denne koden kommer hele tiden, selv når bilen er i gang ) 191 IKE-EEPROM, coding incorrect/incomplete. (denne har oppstått 2 ganger) Fikk opp feil på kamakselsensoren en gang, men den har ikke kommet tilbake etter siste sletting. Noen som har forslag til hva som er galt? DWA led er dioden som sitter under speilet og blinker når bilen er låst (om du har alarm). Den er enten frakoblet eller ikke til sted, kretsen er åpen. Den andre har jeg hele tiden på min E39, har kommet etter bilen var på verksted og oppdaterte software på automaten.. Vet ikke hva den står for Da er vell sikkert alarmen utkobla eller defekt siden feilkoden kommer hele tiden. Kanskje min også har vært oppdatert en gang i tiden:) Da må jeg vente noen dager til å prøve å lese av feilkoder pånytt å se hva som er kommet nå.. Merkelig problem..
gullsakar Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 du kjører diagnose ganske ofte med andre ord:) men siden det har ligget en feilkode i systemet på kam tyder jo det på noe.. har du ennå startproblemer ville jeg kanskje vurdert bytte av sensor.. hadde liknende prob på min m52 bensinmotor å det ser ut til å være løst med bytte av kamføler på innsug.. løkke te..
slidern Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Skrevet Januar 25, 2012 Ja har blitt litt ofte for å se hva som er nytt Tror kanskje jeg bytter både kam og veivsensor. Så får jeg ta det derfra:)
gullsakar Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 sikkert lurt.. hvis ikke du har veldig hast å kan vente på deler fra andre siden av pytten(usa) så er det denne siden ganske bra på priser til bmw.. bare dobbelsjekk delenr..... http://www.4wheelsautoparts.com
slidern Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Prøvde en ting idag når bilen ikke startet. Tok av returslangen på den fremste dysa, så blinda jeg slangen og så lot jeg det stå åpent fra dysene. Da startet bilen med en gang. Stoppet så bilen og koblet tilbake alt, Da startet ikke bilen, selv etter litt lufting. Den var etter, men klarte ikke helt å komme seg. Så jeg prøvde en gang til å koble av slangen å blinde den. Da startet den med en gang, og da koblet jeg tilbake returen mens bilen gikk(ble litt søl). Da gikk det helt fint. Kan det være noe med diesel systemet på bilen? Har tatt lekasje test på dysene, og de haddde en jevn strøm med diesel på returen alle bortsett fra dyse nr5. Den var noen milliliter mere, men siden bilen ikke blir verre på varm motor. Så tror jeg ikke det er den som gjør det. Har forøvrig ikke bytta verken kam eller veivsensor enda, siden jeg er begynt å tro det kan være noe diesel systemet...
Svendis Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Du får jo opp dieseltrykket på diagnosen, se hva det kommer opp i når du prøver å starte
slidern Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Har prøvd det en gang. Mener å huske at det kom ikke trykk i railn da eller så kom det ca 200-300bar når den gikk på starteren. Men skal dobbelsjekke det.
slidern Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Da har jeg byttet kam sensor og batteriet på bilen. Ser ut til at alt er i orden nå Den har funket helt fint siden fredag nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå