Gå til innhold

Brudd i kretskorte på en Cadence forsterker

Anbefalte innlegg

Har hatt en cadence forsterker i årevis.. å vært storfornøyd med den :) men i det siste har den laga utlyd.. å lyden kommer vis man tar i signal kablan :roll: så tok ikveld å demonterte hele greia [-o<

6ll18tzarys0yo217bc0.jpg

Signal kontakten va løs fra feste sitt... så når jeg har plugget i signalkablan.. har kontakten blitt trøkka bakover å nedover

4y7o7xf11alkkycudei8.jpg

Det har gjort at kretskortet har "knekt".. kan dette fikses? litt liming å lodding?

fhr1uovd7xr69w76fuz2.jpg

Markerte skaden, vis det var vanskelig å se

5c9wkg8xqdl3qg2c94nt.jpg

Noen som kan dette hær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er det bruddet på en bane fikser du det lett. Trykk forsiktig sammen og lim på oversiden, og så lodder du bruddet under når det har herda.

Eller så drar du på servicesentralen i O-5. gate så fikser de det sikkert for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å få lodden til å feste seg når du ikke har den " metallbiten" som alle loddene sitter på. Etter min erfaring vil lodden trekke seg opp til loddebolten å ikke flyte seg ut over selve kortet. Eneste måten er nok å trykke den forsiktig sammen å lime. Driver å lodder datasprut nå, å har prøvd litt andre kort først bare for å leke meg, å sleit litt siden metallbiten ikke var der. Men kan hende det er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv meg rundt å prøvde å fixs forsterkern idag :) dro på verkstedet å henta noe loddeustyr brorn min har ligganes.. å bare prøvde meg fram

Brukte ett fint lite førstørelses glass før å se litt bedre

5fze3crh81qaptivpvhq.jpg

Å brukte en liten kabel fra ett havaret rc helicopter jeg har ligganes :) å lodda det på plass.. så det ble en liten bru kobling over bruddet

3dg98pnco24yfv2m651z.jpg

Lima forsiktig rundt bruddet på kortet.. å lima ledinga fast i kortet.. håpa ikke limet er strømledanes :roll:

hwa7736qxqpyqwdpwku7.jpg

Vis dette funger blir jeg litt stolt :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så ille lodder dette:)

Bare ikke bruk fluss fra Biltema eller Clas Ohlson hvis du har brukt slikt.

Jo takk takk :D Brukte ett best tool sett til loddinga.. men brukte ikke loddetinn fra det.. tok kunn å smelta det som va på kretskortet fra før av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...