MikaelR Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Har hatt en cadence forsterker i årevis.. å vært storfornøyd med den men i det siste har den laga utlyd.. å lyden kommer vis man tar i signal kablan så tok ikveld å demonterte hele greia Signal kontakten va løs fra feste sitt... så når jeg har plugget i signalkablan.. har kontakten blitt trøkka bakover å nedover Det har gjort at kretskortet har "knekt".. kan dette fikses? litt liming å lodding? Markerte skaden, vis det var vanskelig å se Noen som kan dette hær? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Kan nok fikses med litt lodding og lim. Bor ikke du i Bodø ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Hmm.. høres bra ut men jeg har ingen erfaring med lodding.. eller ikke noe posetiv erfaring isåfall Jo bor i Bodø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Hvis det bare er det bruddet på en bane fikser du det lett. Trykk forsiktig sammen og lim på oversiden, og så lodder du bruddet under når det har herda. Eller så drar du på servicesentralen i O-5. gate så fikser de det sikkert for en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Kan se på det jeg, har litt erfaring.. Men må gjøres før 1.feb da jeg reiser på havet i den tiden. Bare ta kontakt på innboks du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Er vanskelig å få lodden til å feste seg når du ikke har den " metallbiten" som alle loddene sitter på. Etter min erfaring vil lodden trekke seg opp til loddebolten å ikke flyte seg ut over selve kortet. Eneste måten er nok å trykke den forsiktig sammen å lime. Driver å lodder datasprut nå, å har prøvd litt andre kort først bare for å leke meg, å sleit litt siden metallbiten ikke var der. Men kan hende det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Eg hadde lodda på ein ledning. Slik at ledningen går over bruddstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Eg hadde lodda på ein ledning. Slik at ledningen går over bruddstedet. Det va ikke en dum ide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Eg hadde lodda på ein ledning. Slik at ledningen går over bruddstedet. Det va ikke en dum ide Var selvsagt det jeg også tenkte på, men han får få creden for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Eg hadde lodda på ein ledning. Slik at ledningen går over bruddstedet. Det va ikke en dum ide Var selvsagt det jeg også tenkte på, men han får få creden for det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Hiv meg rundt å prøvde å fixs forsterkern idag dro på verkstedet å henta noe loddeustyr brorn min har ligganes.. å bare prøvde meg fram Brukte ett fint lite førstørelses glass før å se litt bedre Å brukte en liten kabel fra ett havaret rc helicopter jeg har ligganes å lodda det på plass.. så det ble en liten bru kobling over bruddet Lima forsiktig rundt bruddet på kortet.. å lima ledinga fast i kortet.. håpa ikke limet er strømledanes Vis dette funger blir jeg litt stolt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Lima forsiktig rundt bruddet på kortet.. å lima ledinga fast i kortet.. håpa ikke limet er strømledanes Derfor jeg foreslo å lime på andre siden, men det funker sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Var ikke så ille lodder dette:) Bare ikke bruk fluss fra Biltema eller Clas Ohlson hvis du har brukt slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Var ikke så ille lodder dette:)Bare ikke bruk fluss fra Biltema eller Clas Ohlson hvis du har brukt slikt. Jo takk takk Brukte ett best tool sett til loddinga.. men brukte ikke loddetinn fra det.. tok kunn å smelta det som va på kretskortet fra før av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Var smart og gjøre det sånn med ledninga, hadde ikke tenkt på det før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå