bronstad93 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue? takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mitsugto Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue? takker for svar! om jeg ikke forstår deg helt feil......snakker du om viskosekoblingen. Lag et spor rett i viskosekoblingen, parallelt med mutteren (den store som går til akslingen). Så setter du en liten metalbit i sporet, og sveiser du den fast i mutteren. Da vil ikke mutteren gå rundt alene....den vil dra med seg hele viskosekoblingen. Jeg gjorde det på min, og har livtidsgaranti () Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Kan det være nummer 14 hær? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ead_vanos/ vist ikke let på denne siden, har alt av tegninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue? takker for svar! om jeg ikke forstår deg helt feil......snakker du om viskosekoblingen. Lag et spor rett i viskosekoblingen, parallelt med mutteren (den store som går til akslingen). Så setter du en liten metalbit i sporet, og sveiser du den fast i mutteren. Da vil ikke mutteren gå rundt alene....den vil dra med seg hele viskosekoblingen. Jeg gjorde det på min, og har livtidsgaranti () Ikke spesielt smart. Vifta er ment for så slure litt ved høye turtall. Ikke bli overasket om vifta di eksploderer om du ligger lenge med høyt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Jeg hadde heller kjørt uten viskovifte! Hvilken bil har du? Mye mulig at du kan få sett vanntemp i obc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 kan jeg borre hull her og sette inn en skrue? takker for svar! Rart ikke ingeniørene hos Bavaria tenkte på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue? takker for svar! om jeg ikke forstår deg helt feil......snakker du om viskosekoblingen. Lag et spor rett i viskosekoblingen, parallelt med mutteren (den store som går til akslingen). Så setter du en liten metalbit i sporet, og sveiser du den fast i mutteren. Da vil ikke mutteren gå rundt alene....den vil dra med seg hele viskosekoblingen. Jeg gjorde det på min, og har livtidsgaranti () Ikke spesielt smart. Vifta er ment for så slure litt ved høye turtall. Ikke bli overasket om vifta di eksploderer om du ligger lenge med høyt turtall. Vifta er ikke ment å slure på høye turtall nei, vifta slurer hele veien til motoren begynner å bli driftsvarm da går den mer å mer i innngrep, omtrent som en termostat på en varmeovn. Om man kjører med vifta konstant i inngrep (Altså låse den fast) Så vil ikke motoren få riktig driftstemp noe som ikke er bra og du vil bruke mer bensin da motoren må dra tyngre rundt. At den eksloderer tviler jeg sterkt på, har selv kjørt med fastsveiset vifte/Viskose i 6mnd uten noe problem (min første Bmw, E28) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Viskovifta slurer når man ruser nok. jeg har testet det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Viskovifta slurer når man ruser nok. jeg har testet det.. Som regel så pleier de å få noenlunde riktig turtall etterhvert, når du har liggi lenge nok på høyt turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bronstad93 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2012 takk for svar, kan være nr 14 på tegninga ja johannes1993, skal sjekke imorgen, når det gjelder vifta så har den startet og gå igjenn, masse ulyder men den går! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå