Gå til innhold

kjøling/tempratur på m52b20

bronstad93
 Share

Anbefalte innlegg

kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue?

takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen si meg hvor tempgiveren på motoren ligger på m52 motoren, har lett men ser ingen ting, ganske irritabelt og ikke ha kontroll over tempen, og enda værre er det når viften på motoren ikke går rundt... når jeg starter bilen så går den rundt i noen sekunder så stopper den gradvis, akslingen fortsetter og snurre som normalt? kan jeg borre hull her og sette inn en skrue?

om jeg ikke forstår deg helt feil......snakker du om viskosekoblingen. Lag et spor rett i viskosekoblingen, parallelt med mutteren (den store som går til akslingen). Så setter du en liten metalbit i sporet, og sveiser du den fast i mutteren. Da vil ikke mutteren gå rundt alene....den vil dra med seg hele viskosekoblingen. Jeg gjorde det på min, og har livtidsgaranti (;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke forstår deg helt feil......snakker du om viskosekoblingen. Lag et spor rett i viskosekoblingen, parallelt med mutteren (den store som går til akslingen). Så setter du en liten metalbit i sporet, og sveiser du den fast i mutteren. Da vil ikke mutteren gå rundt alene....den vil dra med seg hele viskosekoblingen. Jeg gjorde det på min, og har livtidsgaranti (;-))

Ikke spesielt smart. Vifta er ment for så slure litt ved høye turtall. Ikke bli overasket om vifta di eksploderer om du ligger lenge med høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt smart. Vifta er ment for så slure litt ved høye turtall. Ikke bli overasket om vifta di eksploderer om du ligger lenge med høyt turtall.

Vifta er ikke ment å slure på høye turtall nei, vifta slurer hele veien til motoren begynner å bli driftsvarm da går den mer å mer i innngrep, omtrent som en termostat på en varmeovn.

Om man kjører med vifta konstant i inngrep (Altså låse den fast) Så vil ikke motoren få riktig driftstemp noe som ikke er bra og du vil bruke mer bensin da motoren må dra tyngre rundt.

At den eksloderer tviler jeg sterkt på, har selv kjørt med fastsveiset vifte/Viskose i 6mnd uten noe problem (min første Bmw, E28)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...